ניוז
ניוז 360 news

חדשות בעולם

מהומות ברחבי ארה"ב במחאה על הרג ג'ורג' פלויד: 3 שוטרים ואזרח נפצעו קשה לאחר שרכב התנגש בניידת | צפו

סוער בארה"ב: עימותים פרצו בין כוחות המשטרה לבין המפגינים בעקבות מותו של ג'ורג פלויד, תושב מיניאפוליס שנחנק למוות על ידי שוטר שכרע ברך על צווארו במשך דקות ארוכות.

היום החמישי להפגנות, החמירו פעולות המחאה והמהומות ברחבי המעצמה, והוסיפו להתפשט לערים נוספות.

כלי התקשורת במדינה דיווחו על ריבוי עימותים אלימים וקשים בין כוחות הביטחון למפגינים, כמו גם בין המפגינים לתושבי הערים, הקוראים למחאות שקטות יותר.

שלושה שוטרים ואזרח אמריקאי נפצעו באורח קשה לאחר שרכב התנגש בניידת משטרה במהלך ההפגנות בדנוור בירת קולורדו.

לפי שעה כ-12 ערים הטילו עוצר בנסיון למנוע הסלמה של המהומות, ביניהן לוס אנג׳לס, פילדלפיה, שיקגו וסיאטל.

פילדלפיה.

ראשת עיריית שיקגו, לורי לייטפוט, הורתה על עוצר לילי שיחל היום מהשעה 21:00 ועד 6:00, ויימשך עד להודעה חדשה.

את החלטתה הסבירה לייטפוט בכך שההפגנות בעיר יצאו מכלל שליטה, וכי מתוקף תפקידה, אינה מוכנה לאפשר למצב להוסיף להידרדר.

לוס אנגלנס.

גם בשכונת בוורלי הילס שבלוס אנג'לס הורו על עוצר בעקבות מספר אירועי ונדליזם חריגים, הכוללים הסבת נזק משמעותית לרכוש ולמבנים בשכונה, תוך ביזה של חלק מבתי העסק במקום.

מהעירייה נמסר כי שעה שמרבית המוחים התנהלו בצורה שקטה ומכובדת, מספר אירועים אלימים וקיצוניים מחייבים פעולות אכיפה תקיפות יותר, זאת על מנת להבטיח את ביטחון אזרחי השכונה.

מדינות נוספות בתחומי המעצמה החליטו על הרחבת פריסת כוחות הביטחון בשטחיהן, ואף החלו בגיוס המשמר האזרחי כדי להשיב את הסדר על כנו.

מושלי מדינות טקסס וקולרדו הורו הבוקר למשמר האזרחי להשתתף באכיפה. מדינות אלו מצטרפות לאוהיו, יוטה, ויסקונסין, ג'ורג'יה, מינסוטה, קנטקי וכן מחוז קולומביה.

בעיר הבירה וושינגטון התאספו מפגינים רבים שהתגודדו מול הבית הלבן. גם אז הוזעק כוח של משמר האזרחי על מנת לסייע בשמירה על הסדר. בנוסף, בצעד חריג הודיע הפנטגון כי הורה על הגברת הכוננות של היחידות הצבאיות, וכן על נכונות להפעילן בשעת הצורך, במקרה של הסלמה נוספת.

ג'ייקוב פריי, ראש עיריית מיניאפוליס, העיר בה התרחש האירוע הטרגי שהחל את רצף האירועים הכאוטים, התייחס למחאה ואמר כי הפריסה הנרחבת של כוחות המשטרה, לרבות שימוש במשמר האזרחי, הן פעולות הכרחיות בשל אי הסדר הפושט ברחבי המדינה. "אנחנו תחת מתקפה. יש להחזיר את הסדר, ואנו משתמשים בטוב ובצדק כדי להוביל לסיום האירועים הללו", אמר המושל.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לאירועים במהלך מסיבת עיתונאים: "אסור לנו לאפשר לקבוצה קטנה של פושעים להרוס את ערינו". לדבריו, ההפגנות לא מכבדות את זכרו של ג'ורג' פלויד והן מובלות על ידי גורמי שמאל קיצוניים.

אדם שניסה להגן על חנותו בדאלאס הותקף ע"י מתפרעים ונפצע ככה"נ קשה.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
ווג'די
ווג'די
לפני 4 שנים

שאלה לטרמפ . האים השחורים דפקו אותך בעבר ??? הרסתה מדינה כדי להוחיך שאתה לא הומו ??? אתה חולה לך תזדיין

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:42, שבת (6.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה