חם ברשת

רימוני הלם ואלות בלילה סוער בבני ברק: כתב חדשות כל העולם נפצע – 6 חשודים נעצרו | תיעוד

עימותים קשים פרצו הלילה בין תושבים לכוחות המשטרה בבני ברק, בעקבות תקיפת השוטרים שעסקו באכיפת הסגר.

השוטרים בסיוע מסוק השליכו מאות רימוני הלם, הכו באלות ועצרו שישה חשודים בהפרות הסדר. קודם לכן המשטרה פשטה על הישיבה שממנה באו חסידי ויז'ניץ-מרכז שפצעו שוטרת.


השוטרים שפעלו בשטח היכו ללא כל סיבה, עיתונאים, צלמים ואזרחים תמימים שנקלעו לאזור. בנוסף, מספר תושבים נפצעו כתוצאה מאלימות המשטרה ומרסיסי רימוני ההלם שהושלכו לתוך ריכוז אוכלוסיה צפוף ללא אבחנה.

צילום: אליסף כהן, חדשות כל העולם.

איתמר כהן, כתב "חדשות כל העולם" שסיקר את האירוע, הוכה קשות על ידי שוטרים ונפגע בפניו. לדבריו, ארבעה שוטרים תקפו אותו ללא סיבה. "קיבלתי אגרופים לעין ולראש, קיבלתי חתך עמוק ליד עין ימין", סיפר. לדבריו, "הראיתי להם תעודת עיתונאי ואמרו לי שזה לא מעניין אותם. השוטרים הגיעו במטרה לתקוף ולזרוע פחד בתושבים".

אחרי התקיפה, שהתרחשה בפתח אולמות ‘ארמונות חן’ ברחוב שלמה המלך, הוא נזקק לטיפול רפואי.

איתמר כהן, כתב חדשות כל העולם, אחרי שנפצע.

בחור ישיבה שעבר במקום, נפגע סמוך לעינו מרסיס של רימון הלם.

בסרטון שצילם אחרי התקיפה נראה אחד השוטרים קורא לעברו: “אם אתה מתקרב לפה אני שובר אותך”.

העימותים החלו בשעות הערב בעקבות מכונית ללא סמלי משטרה ובה שוטרים בבני ברק. בתקיפה נפצעה שוטרת באורח קל. ההמון רגם באבנים את המכונית שבה נסעו השוטרים וניפץ את שמשותיה באמצעות קרש תוך כדי קריאות "נאצים, ארורים".

מדוברות המשטרה נמסר: "המשטרה רואה בחומרה את תקיפת השוטרים הערב בבני ברק ותפעל למיצוי הדין עם פורעי החוק. המשטרה פיזרה הפרת סדר אלימה ופרועה בבני ברק, במהלכה השליכו אבנים לעבר השוטרים והבעירו צמיגים במרכז הצירים המרכזיים בעיר. בתוך כך, כוחות המשטרה עצרו שישה חשודים בגין הפרות הסדר והם ייחקרו במרחב דן ובהתאם לממצאי החקירה תבחן את הבאתם לדיון מחר בבימ"ש השלום ת"א בבקשה להאריך את מעצרם."

צילום: אליסף כהן, חדשות כל העולם.

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר בתגובה לאלימות המשטרה: "‏אין שום דבר בעולם שיכול להצדיק את מסע הנקמה האלים וחסר ההבחנה שביצעה המשטרה הלילה בבני ברק. אכיפת חוק ממוקדת ויעילה – כן, אלימות אגרסיבית וחסרת הבחנה מול אזרחים – בשום אופן לא. במקום לשלב ידיים ולייצר קונצנזוס נגד אלימות, המשטרה החריפה הלילה את המשבר והגדילה את הניכור ואת חוסר האמון. ולא, אין שום סימטריה בין אלימות אזרחית, קשה וחמורה ככל שתהיה, לאלימות משטרתית רשמית וממוסדת. השניה חמורה ומסוכנת במדינה דמוקרטית פי מאה. המשטרה לא היתה מעזה לפעול באופן הזה מול הפרות חוק ואלימות גדולים וחמורים פי מאה במגזרים אחרים, ומעשים שבכל יום במגזר הערבי יוכיחו. מי שנתן את ההוראה הזו אינו ראוי להמשיך בתפקידו כמפקד במשטרת ישראל. אם חברי הכנסת החרדים לא היו מפילים את הצעתי להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האלימות המשטרתית נגד החרדים לפני חצי שנה יכול להיות שהיום היו כבר נהלים ופקודות שלא היו מאפשרות השתוללות כזו."

ח"כ ינון אזולאי בקריאה לשר לבטחון הפנים אמיר אוחנה: "חברי ואני גינינו את האירוע שנעשה נגד השוטרים בכל תוקף. אך כדאי שנזכור שתפקידה של המשטרה להגיב, לאכוף, אבל לא לנקום ולא להתנהג בביריונות ובעבריינות בחסות החוק. כדאי שתעשה הכל ע"מ להרגיע את הרוחות, זה עלול להדרדר לשפיכות דמים ברגע של איבוד שליטה על האירוע. אלימות אסורה מכל צד שהוא."

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בהודעת תגובה להפגנות בבני ברק הלילה:

‏1. אוהבים את הנחיות הקורונה או לא – תפקידה של המשטרה לאכוף.

2. תקיפת שוטרים לא יכולה לעבור בשקט.

3. רוב הציבור החרדי וב"ב בפרט שומר חוק ולצערי סבל הלילה ע"ל עוול בכפו.

אנו במאבק משותף להצלת חיים. האויב הוא הנגיף, לא אחר.
אפשר לנצח – יחד.

הניחו למריבות כעת. לכל זמן ועת לכל חפץ.

עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית: "אני מגנה בכל תוקף את האלימות הקשה כנגד שוטרים. יחד עם זאת הענישה הקולקטיבית והאלימות קשה של שוטרים כלפי ילדים, נשים וגברים ללא אבחנה היא פסולה בתכלית לא חוקית ולא מוסרית. הסרטונים מתעדים אמש את מאות השוטרים כאשר הם מבצעים תג מחיר ומבקשים לפרוק את זעמם על עיר שלמה, נשים וילדים. אלות, רימוני הלם בחצרות בתים – כל אלה הם מעשים פסולים. אתמול זה היה נגד נוער הגבעות היום נגד החרדים מחר זה אתם. אני קורא לראש הממשלה להתערב ולקחת אחריות על האלימות של המשטרה."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
רפי לאופרט
רפי לאופרט
לפני 3 שנים

להפסיק את האכיפה הסלקטיבית והרכרוכית. אנרכיסטים מימין ומשמאל הם אותה מחלה בדיוק, המכרסמת בדמוקרטיה, בזכויות כלל הציבור ובמחויבות המדינה לביטחון האזרחים כולם.
הגיע הזמן להוריד את הכפפות ולאכוף בצורה נוקשה ועיקבית את החוק, התקנות והוראות החירום, עד כדי הטלת עוצר על שכונות ורבעים בהם מרובות וחריפות ההפרות במיוחד.
לדעתי, צריכה הממשלה להתיר למשטרה לגייס עוד 5000 שוטרים, לרבות החזרת פורשים לשירות, בכדי להגדיל את היקף הניידות והעוצמה של יכולות המשטרה להפעיל את מלוא עוצמתה לצורך האכיפה.

דוד
דוד
Reply to  רפי לאופרט
לפני 3 שנים

מה שאמרת ,זה מתוך מוח חלול ולאמחוכמה ,אין לך מושג מה עשו שפתחו חזית מול החרדים

trackback
"לא מצדיק חקירה פלילית": שוטרים פצעו באלימות עיתונאי – מח"ש סגרה את התיק
לפני 3 שנים

[…] עימותים קשים פרצו לפני כשלושה חודשים בין תושבים לכוחות המשטרה בבני […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 12:43, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה