ניוז
ניוז 360 news

חם ברשת

משלחת עיתונאים איראנים בשומרון: "מעריצים את היהודים ואת מדינת ישראל

השבוע הגיעה לשומרון משלחת ובה למעלה מ-30 כתבים, עיתונאים בעלים, מפיקים ועורכים של אתרי תקשורת מרחבי העולם, ביניהם משלחת של כחמישה גולים איראניים אשר הגיעו לארץ לועידת התקשורת הנוצרית ונשארו יום נוסף על מנת להגיע לסיור בשומרון.

במהלך הסיור ביקרו חברי המשלחת במרפסת של המדינה, באיזור תעשייה ברקן, שילה הקדומה, יקב כביר, הר כביר ובהר גריזים.

בין חברי המשלחת האיראנית היה גם דריוש שחיחה, טייס לשעבר בחיל האוויר האיראני שנמלט מאיראן לאחר שנידון למוות. לדבריו: "אנחנו אוהבים את מדינת ישראל, תמיד אהבנו, אנחנו מתפללים שהשלטון האיסלאמיסטי יתפרק, באנו כדי לבקש ממדינת ישראל לעזור לנו לשחרר את איראן מהשלטון הנורא שיש שם" דריוש שיתף את הנוכחים בסיפורו: "הייתי טייס בחיל האויר האיראני, אחרי המהפכה נשלחתי לכלא משום שהתנגדנו לחומייני, ולרוע המזל נכשלנו. הורשעתי, אבל במלחמה נגד עיראק הם נזקקו לי כטייס, אז הם שיחררו אותי כדי שאוכל להילחם עבורם" מספר דריוש שחיחה.

"לאחר זמן הם עצרו אותי שנית, אך הפעם תכננתי בריחה, טסתי במטוס של חיל האויר מעל ערב הסעודית, ונחתתי במצרים ב-1991 שם נטשתי את המטוס. זמן קצר שהיתי במצרים, סאדאת כיבד אותי מאוד, אבל המוסלמים הציקו. כך שלאחר זמן קצר עברתי לארה"ב מאז אני שם."

על עתיד היחסים עם ישראל ענה דריוש כי לדעתו יש עתיד מזהיר ליחסים עם ישראל "אני פה בשביל זה. לאורך ההיסטוריה היו לנו יחסים טובים עם היהודים, הערצנו אותם. כעת צריך שחרור באיראן, ולכן אני פה, מבקש מהממשלה ומהאומה הישראלית לעזור לנו לשחרר איראן. אני רוצה שהישראלים יעזרו לנו, יש לנו צבא דומה, ומטרות דומות. ואני חושב שאם נחזק את הידידות עם ישראל נוכל לעזור זה לזה"

יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון: "המועצה האזורית שומרון פועלת ברחבי העולם כולו, מול חברי פרלמנט וקונגרס ומובילי דעת קהל. התרגשנו לארח את המשלחת האיראנית, שגם היא הביעה חיבה גדולה כלפי ישראל והשומרון והביעה תקווה כי היחסים בין איראן לישראל יחזרו למסלולם כפי שהיה בתקופת השאה שהיה אוהד ישראל"

בתמונה המשלחת האיראנית וראש מועצת שומרון. מימין דרויש שחיחה. קרדיט: מועצה אזורית שומרון
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:22, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה