חם ברשת

"פעל בניגוד לנהלים": השוטר שתועד מחשמל בחור דתי במגדל העמק בשבת למרות שלא סירב להוראות – הועבר מתפקידו

בעקבות תיעוד סרטון בו נראה שוטר מחשמל בחור דתי במגדל העמק בשבת, למרות שלא סירב להוראות – הוחלט להעבירו מתפקידו והחומר הועבר לבחינת מח"ש.

הסרטון שעלה השבוע לפייסבוק התרחש ביום שישי האחרון במגדל העמק, בין צעיר בן 22 בשם אלירן לבין שוטרים.

לפי התיעוד, ולדברי המשפחה, השוטרים הוזעקו לאזור הטיילת בעקבות תלונות של שכנים על רעש שחבורת צעירים עושה במקום. הם ביקשו מאלירן שלטענת המשפחה היה במקום במקרה, לנסוע עימם בניידת לתחנת המשטרה. כשסירב בטענה שהוא שומר שבת, אחד השוטרים חשמל אותו באקדח טייזר.

בת דודתו סיון תהל סיפרה: "אלירן היה אצל חברתו בערב שישי, ולאחר מכן הלך ברגל לביתו דרך הטיילת בנוף העמק. באותו הזמן הוזמנה לאזור ניידת משטרה, לאחר ששכנים התלוננו כי חבורת צעירים מרעישה ומפריעה. תוך שהוא חצה את המקום, השוטרים קפצו עליו ואזקו אותו, בלי לבדוק בכלל למי הוזמנה המשטרה".

לטענתה, הצעיר לא התווכח עמם אלא הושיט את ידיו כדי שיאזקו אותו. "הוא ממש התחנן בפני השוטרים שלא יגרמו לו לנסוע בשבת. הוא היה מוכן להתלוות אליהם ברגל לתחנה, שנמצאת במרחק של חמש דקות הליכה לכל היותר, גם אם אזוק", סיפרה.

השוטר המשיך לצעוק וביקש לאזוק גם את היד השנייה מאחורי הגב", המשיכה, "בשלב זה אפשר לראות את אלירן מסתובב ומעביר את שתי ידיו מאחורי הגב, מחכה שיאזקו אותו ללא כל התנגדות. לאחר כמה רגעים, במקום לאזוק אותו, השוטר שלף את אקדח הטייזר שלו וירה באלירן בעמוד השדרה. הוא התעלף לכמה שניות. כשהתעורר, השוטרים המשיכו בשלהם ואזקו אותו כשהוא שוכב על הבטן. לבסוף הם הרימו אותו והכניסו אותו לניידת, כאילו שהוא אחרון העבריינים. הוא נשאר במעצר עד 07:00 בבוקר".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "מבירור ראשוני עולה כי השוטר פעל בניגוד לנהלים ולא כפי שמצופה משוטר במצב דומה. לאור זאת, הועבר החומר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), ובמקביל הוחלט בשלב זה להעבירו מתפקידו לאלתר. בסיום בדיקת המקרה יוחלט על המשך הצעדים בעניינו".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
חי ישראל
חי ישראל
לפני 4 שנים

בושה וחרפה למדינת ישראל
שזה הדמות של משטרת ישראל
חייבים להעמיד לדין גם את השוטרים שידעו
על כך שהשוטר עבר על הנהלים ולא פצו פה
על האירוע החמור שנעשה

שרה סיתון מחיפה היפה
שרה סיתון מחיפה היפה
Reply to  חי ישראל
לפני 4 שנים

שוטר גוי שונא ישראל יימח שמו וזכר אימו שימות אמן ואמן

אזרח
אזרח
לפני 4 שנים

איזה כיף שיש חברים במשטרה ושר משטרה תומך בשוטרים שסרחו ולא צריך להדיח אותם אלא פשוט להעביר אותם לתפקיד אחר כדי שאזרח אחר יאכל חרה מאותו שוטר ואז יעבירו שוב אותו לתפקיד אחר…..כל הכבוד לשר הפנים

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 12:55, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה