פייסבוק (Facebook) הכריזה במסגרת כנס המפתחים השנתי שלה, F8, על עיצוב מחודש לאפליקציה הראשית שלה עבור מכשירי אנדרואיד ו-iOS, וגם עבור אתר האינטרנט. האפליקציות המחודשות צפויות להגיע לרוב המשתמשים כבר במהלך השבוע, בעוד שהאתר המחודש צפוי לעלות לאוויר בטווח של כמה החודשים הקרובים.
העיצוב המחודש מהווה ביטוי למסרים שאותם הביע מנכ״ל החברה, מייקל צוקרברג, במכתבו לקהילה שאותו העלה לפני כחודשיים. תזרים החדשות הראשי, ה-News Feed, שהיה עד כה במוקד של פייסבוק אך גם יצר ביקורת ואנטגוניזם נגד החברה בשל היותו פרוץ להפצת חדשות מזויפות, קמפיינים פוליטיים עוינים ופרסום אופורטוניסטי, נדחק הצידה לטובת שני שירותים אחרים בעלי מאפיינים קהילתיים חיוביים יותר: קבוצות ואירועים. אלו תופסים כעת מקום נכבד באפליקציה, מקודמים ממסך הבית, וכוללים פונקציות מתקדמות יותר.
לדוגמה, בקבוצות העוסקות ברכישה ומכירה של חפצים, יופיעו כעת באופן אוטומטי כפתורים לביצוע רכישה זו. בקבוצות העוסקות בגיוס עובדים והפצת מידע על משרות פנויות, יופיעו תבניות ייחודיות למודעות דרושים. אירועים יוצגו על גבי מפה מפורטת, לצד המלצות ברורות יותר על הופעות או מסיבות שעשויות לעניין את המשתמש.
העיצוב הכללי של האפליקציה בהיר, מסודר ונוח יותר לטענת פייסבוק, וכך יהיה גם לגבי עיצוב האתר שכאמור צפוי להשתנות באופן זהה במועד מאוחר יותר.