דיגיטל וטכנולוגיה

אלו החידושים העיקריים שיגיעו למערכת ההפעלה אנדרואיד 10

החידושים המרכזיים באנדרואיד 10:

עם מערכת ההפעלה העדכנית של גוגל, החברה מתכננת להציג לא מעט שינויים. מספר תפריטים קיבלו שינויים עיצוביים, חלקם קיבלו שינויים הנכנסים לגזרת התפקיד שלהם וחלקם הוסרו לחלוטין. אך כפי שאנחנו יודעים, גוגל דואגת להמשיך לשפר את המערכת שנה אחר שנה ולהשאיר אותה רלוונטית לשוק העצום המשתמש בה.

אלו החידושים המגיעים לאנדרואיד החדש:

מצב כהה (Dark Mode): כעת ניתן להפעיל מצב כהה רוחבי הפועל על המערכת כולה באמצעות מתג הנמצא בהגדרות המכשיר.

אפשרות לשינוי צבעי המערכת: ראינו את זה כבר אצל חברות אחרות, אך כעת גוגל מוסיפה את האפשרות לשנות את צבעי המערכת המרכזיים לצבעים – כחול (ברירת מחדל), שחור, ירוק, סגול, קינמון, ים, חלל וסחלב.

הסרת כפתור החזרה לטובת מחוות: עם העדכון החדש לאנדרואיד 10 גוגל מסירה את כפתור הבית אשר ליווה אותנו במשך שנים עבור מערכת מבוססת מחוות אותן רובנו כבר מכירים. החלקה כלפי מעלה תחזיר אתכם למסך הבית, החלקה כלפי מעלה ועצירה תפתח את חלון האפליקציות האחרונות והחלקה מאחד הצדדים במסך תחזיר אתכם צעד אחד אחורה.

מערכת ההרשאות: ניהול ההרשאות לאפליקציות עם הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה החדשה קיבל שינוי משמעותי, וכעת נוכל לבחור האם לאפליקציה יש גישה לקבצים עד לרמת הקובץ הספציפי. הדבר תקף גם לתמונות, סרטונים או קבצי שמע. בנוסף לכך, במידה ואפליקציה תרצה להשתמש במיקום שלנו, ניתן לבחור האם לאפשר לה זאת רק בזמן שהיא בשימוש, לא לאפשר בכלל או לאפשר תמיד.

Android Q Permissions (תמונה: Android Developers)
Android Q Permissions (תמונה: Android Developers)

תמליל אוטומטי: עם אפליקציית Live Caption החדשה גוגל מאפשרת לכבדי שמיעה או לחרשים לקרוא את המתרחש סביבם דרך הסמארטפון בזמן אמת. ההישג המרשים כאן הוא העצמאיות מאינטרנט כשהאפליקציה מסוגלת לעבוד גם ללא חיבור לרשת. ניתן להפעיל את הפיצ’ר דרך ההגדרות באופן מובנה במערכת ההפעלה החדשה. במידה ואתם זקוקים לפיצ’ר הזה מיד, תוכלו להוריד אותו מחנות האפליקציות בנפרד.

הסרטת מסך: עם העדכון המדובר גוגל הוסיפה למערכת מסריט מובנה כחלק מהמערכת בו ניתן להסריט את המתרחש במסך בהפעלתו דרך וילון ההתראות.

מצב שולחן עבודה: אם עד היום שיקפתם את מסך הסמארטפון שלכם לטלוויזיה בוודאי נתקלתם בקשיים הנובעים מחוסר התאמה של גדלי המסכים. עם אנדרואיד 10 גוגל הוסיפה מצב שולחן עבודה מובנה, אך בפעם האחרונה שראינו אותו בפעולה הוא היה בסיסי במיוחד ולא פעל ככזה המסוגל להתחרות באפשרויות כמו Samsung DeX.

שיתוף מהיר יותר: בזמן שיתוף קבצים כמו תמונות דרך הסמארטפון קופץ לפניכם מסך המפרט את כל האפשרויות בהן תוכלו לבחור. אם זה באמצעות ה-WhatsApp, בלוטות’ או ג’ימייל. בגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה גוגל צירפה למפתחים מספר אפשרויות להתאים את האפליקציות שלהם למסך המשופר באמצעות Sharing Shortcuts המספקים קיצורי דרך לשיתוף עם אנשי קשר מסוימים ועוד. גם מהירות הופעת החלון השתפרה.

Android Q Sharing Shortcuts (תמונה: Android Developers)
Android Q Sharing Shortcuts (תמונה: Android Developers)

וילון ההתראות: במידה ויצא לכם לקבל מספר רב של התראות כשלא הסתכלתם במכשיר זמן מה, בטח שמתם לב לכך שאתם צריכים לעבור אחת אחת ולהבין מה חשוב ומה לא. עם Android 10 גוגל משלבת אפשרות להוספת “פעמון” לאפליקציות המסמל על גבי התראות מה חשוב ומה פחות למשך 30 שניות. גם החלקת ההתראות החוצה השתנתה במבנה הבסיסי שלה, ואם ברוב המכשירים יכולנו עד כה להחליק לזוג הכיוונים כדי להסיר את ההתראה, כעת ניתן להחליק רק לצד אחד על מנת להסיר התראה והחלקה לצד הנגדי תציג אפשרויות נוספות.

שיתוף רשתות: את הפיצ’ר הזה אנחנו מכירים ממכשירים רבים, ניתן לשתף את רשת ה-Wi-Fi עם חברים הנמצאים בקרבתכם באמצעות ברקוד אותו הם יכולים לסרוק במכשיר שלהם. הפיצ’ר קיים כבר בלא מעט מכשירים כמו אלו של שיאומי ו-Huawei, אך נחמד לראות כי גוגל מצרפת אותו באופן מובנה לכלל מכשירי האנדרואיד.

מצב ה-Always-on Display: כעת תוכלו לצפות במוזיקה הפועלת דרך המכשיר על גבי המסך באופן תמידי במכשירים תומכים.

מפת עומק משופרת: מערכת ההפעלה החדשה מרכיבה את מפת העומק בפורמט הנקרא Dynamic Depth וזה מתבסס על קובץ JPEG, XMP ומידע נוסף הנמצא מאחורי הקלעים. בפשטות, אפליקציות יוכלו להשתמש במידע על מנת להציע אפשרויות מתקדמות לטשטוש הרקע ולעריכת התמונות.

תמיכה ב-eSIM ו-SIM במקביל: לקוחות אשר עושים שימוש ב-eSIM לצד SIM רגיל יוכלו כעת ליהנות משניהם ולברור את האפשרויות שלהם דרך ההגדרות כשרק אחד יכול להיות במצב פעיל לגמרי.

תמיכה במכשירים מתקפלים: גוגל דואגת להסתכל קדימה וזו הוסיפה עם מערכת ההפעלה החדשה תמיכה בממשק למכשירים מתקפלים המאפשר להם להריץ זוג אפליקציות במקביל עם החלפה בין מצבי onPause ו-onResume ותמיכה ב-multi-resume על מנת לאפשר הרצה של מספר אפליקציות במצב פעיל במקביל.

אנדרואיד 10: מפת הדרכים

את גרסת הבטא הראשונה של אנדרואיד 10 גוגל שחררה באמצע מרץ האחרון, כשבתחילת חודש אפריל שוחררה הבטא השנייה ובמהלך אירוע Google I/O שהתקיים ב-7 במאי גוגל הציגה את הבטא השלישית. הבטא הרביעית הגיעה לקהל בתחילת יוני, והבטא החמישית והאחרונה לשלב זה הגיעה ב-10 ביולי.

לוח זמנים ל-Android Q (תמונה: גוגל)
לוח זמנים ל-Android Q (תמונה: גוגל)

כעת נמצאות בפנינו גרסת הבטא השישית והאחרונה לכל גרסאות הבטא, כשאחריה תגיע הגרסה הסופית של מערכת ההפעלה אשר תשוחרר לקהל הרחב כגרסה יציבה. את גרסת הבטא המדוברת והגרסה הסופית גוגל אמורה לשחרר במהלך חודש אוגוסט הקרוב, כך שיש עוד הפתעות לצפות להן.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
5 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
אילן דהרי
אילן דהרי
לפני 4 שנים

למה התראת חלון קופץ בוואצאפ לא פעילה בגירסת אנדרואיד 10?

מומחה
מומחה
Reply to  אילן דהרי
לפני 4 שנים

זה בוטל באנדרואיד 10

תום
תום
Reply to  מומחה
לפני 4 שנים

יש אפליקציה שיכולה להקפיץ חלון של וואצאפ?

אוריy
אוריy
Reply to  מומחה
לפני 4 שנים

זה מכוון? או תקלה?
הם מבינים שם שחלון התרטה קופץ זה הכי אלמנטרי?…

אתל
אתל
לפני 3 שנים

התראת חלון קופץ לא זמינים. זו ההערה שמתקבלת, ממש מבאס, פיצ'ר שימושי.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 21:19, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה