דעות ופרשנויות

"איך פחדתי מהדפיקה הזאת בדלת"…

מכתב אישי בעקבות מערכון ההסתה הפוגעני שהושמע לאחרונה כלפי הציבור החרדי והמשפחות השכולות !

"פילוג במסווה של הומור?":
מכתב פתוח ל"ארץ נהדרת"✍️

שלום לכם
חברי "ארץ נהדרת" היקרים,

אני, יהודי חרדי ובעל תשובה מזה 16 שנים, רוצה לענות לכם בשם כל אחד שצפה במערכון שלכם ונפגע!

רמזתם שאנחנו משתמטים וכפויי טובה… רמזתם שאנחנו חיים במדינה ,נהנים ממה שיש ולא נותנים כלום! רמזתם.. שלא אכפת לנו מהעם שלנו? והכי גרוע בעיניי שרמזתם בסוף הסרטון "שעשינו את הכל עבור החלל.. אבל לא בעצם"…!!

אספר לכם קצת עלי, אולי זה ישנה לכם מעט את חוט המחשבה…

אני גדלתי בסביבה סוציו אקונומית נמוכה למשפחה קשת יום. הוריי התגרשו אחרי הברית, ואמי כלביאה גידלה אותנו לבד. החיים לא חייכו אלי, והייתי צריך לשרוד כדי לחיות. בשל המצב הכלכלי התביישתי מאוד, במסגרות החינוכיות חוויתי אין סוף חרמות, השפלות, נידויים חברתיים, ואין גרוע מזה. עברו כמה שנים. התבגרתי, חיפשתי כיוונים בחיים, ניסיתי להגשים חלומות. לאחר ניסיונות רבים זכיתי להכיר את ה' יתברך, הבנתי שיש מישהו שם למעלה שרוצה לעזור לי. הלכתי בעקבות הלב… התחלתי ללמוד תורה, להתחזק, ועם רצון להתגייס לשירות משמעותי בצה"ל כדי לשרת את המדינה!

ב-2011 התגייסתי. עברתי מספר תפקידים. הצלתי חיילים, איבדתי חברים לשירות ועברתי תקופות לא קלות בשירות הסדיר. לאחר אימונים רבים הצלחתי להתקבל בתור לוחם ליחידה "שלדג", אך למרבה הצער לא עבר יותר מדי ונפצעתי באימונים, פציעה שעד היום אני סוחב. לא ויתרתי, והמשכתי את השירות בתור תומך לחימה ביחידה.
השתחררתי מהצבא, התחתנתי עם אישה מדהימה ונולדו לנו שלושה ילדים מתוקים.
משהו בי לא שחרר בתרומה לקהילה, והמשכתי להתנדב אצל משפחה עם בן לצרכים מיוחדים.לאחר מכן המשכתי את ההתנדבות עם נערים ונערות בסיכון בפנימייה במרכז הארץ.

במקביל עבדתי במקום עם ערך עליון – "עזר מציון". אבל משהו בי… כן, בחרדי שבי, לא היה רגוע… שאני רואה את חבריי לצבא ממשיכים להקריב ימים ולילות במילואים עבור כולם – עבור החילונים, עבור הדתיים, עבור החרדים. עבור כולם – רק כדי שכולם יוכלו לישון בשקט. החלטתי לשים את הכל בצד ולחזור לשרת את המדינה.

לאחר מיונים רבים וקשים הצלחתי להתקבל בתור איש מילואים ל"סיירת מטכ"ל" והתחלתי לסייע שם בכל מה שצריך בהתראות קצרות מועד בגשם ובקור, ימים ולילות, רק בשביל אנשים כמוכם,חברי "ארץ נהדרת", כדי שתוכלו "לשדר מערכונים בשקט".

לאחר שנתיים וחצי בתור איש מילואים בסיירת מטכ"ל, בגיל 28 החליטו לגייס אותי לשירות קבע באחת מהיחידות המיוחדות בצה"ל לאחר מבצע "שומר חומות". נכנסתי ונתתי את כל מה שיכולתי רק כדי לשרת את המדינה. לאחר שנה וחצי זכיתי לקבל תעודה ומכתב הערכה מנשיא המדינה והרמטכ"ל בשל תרומתי לחברה הישראלית. השתחררתי לאזרחות והתחלתי לעסוק כקצין ביקור סדיר בתחום החינוך כדי למנוע נשירה של נוער בסיכון בקרב המסגרות החינוכיות..התחברתי לזה מאוד וראיתי בזה שליחות.. וחשבתי לקחת הפסקה מצה"ל כדי לתת את חלקי לדור ההמשך, אבל השחרור מצה"ל מסתבר – לא נגמר!
ב7 לאוקטובר פרצה מלחמת "חרבות ברזל", לצערנו הרב, נשחטו יהודים, נאנסו נשים, ערפו ראשים של ילדים, והכואב מכל שעדיין יש לנו חטופים שמחכים לעזרה שלנו כעם 🫶 🇮🇱.

לאחר מספר שבועות גם אני הוקפצתי ליחידה כדי לתת את כל כולי למדינה, וזאת למרות שאני משאיר מאחור ימים ולילות, שבתות וחגים – שלושה ילדים בבית ואשה בהריון מתקדם בסיכון עם תאומות בבטן שנמצאת רוב הזמן בבדיקות בבית החולים.

לצערי במלחמה הזו איבדתי לא מעט אנשים וחברים שהכרתי, ביניהם תלמידה מהכיתה שנרצחה במסיבה, ועוד כ20 לוחמים מסיירת מטכ"ל ושלדג שהכרתי באופן אישי… זה לא נגמר בזה, בחלקם הצוות שלי מהיחידה היה צריך לטפל במראות הקשים ולהביא את גופותיהם לקבורה בכבוד הראוי להם בארץ ישראל…💔

ואם זה לא מספיק ..
אמרתם בהומור.. "שעשינו הכל למענם.." אז כן גם דאגתי שיאמרו על כל הנרצחים במלחמת "חרבות ברזל" קדיש למשך כל השנה!

אם כל הצער והכאב… קרוב ל100 ימים שאני בצו 8 במילואים ואני שואל את עצמי, חברי "ארץ נהדרת" היקרים והאהובים; אני בתור ילד חילוני הערצתי אתכם כמו כל ילד חילוני שהיה דבוק שעות לטלוויזיה וצפה במערכונים שלכם, אבל למה לגרום לפילוג ושנאת חינם?! למה לשדר מערכונים בצורה פוגענית?! ישנם ילדים, נערים ואנשים מאחורי המסך שאתם לא רואים, שעוברים כל יום חרם, נידוי, השפלות רק בגלל שהם נראים כ"חרדים שלא עושים צבא ולא אכפת להם מהמדינה כפי שאמרתם בברור במערכון!" , לא נוסיף על הכאב הגדול של כל משפחה שכולה שרגע לפניכן דפקו להם בדלת… אני לצערי מכיר לא מעט כאלה.. וזה יכול לקרות לכל בן אדם שחי במדינה שלנו וכן גם למשפחה חרדית! איפה המקום שלכם כדמויות להערצה? איפה הטוב לב שבכם? התורה אומרת לנו "ואהבת לרעך כמוך זה הכלל הכי גדול בתורה", וזה מה שתמיד לימדו אותי בשיעורי התורה!

אני מזמין אותכם ביחד לעשות איתי סיור בתוך הצבא ולהראות לכם כמה חרדים משרתים ביחידות קרביות. אני מוכן להפגיש אותכם עם מלא נערים חרדים שאני מתעסק ביום יום, שמתנדבים בזק"א, איחוד הצלה וגם בבתי תמחוי שעוזרים למשפחות נזקקות.

חשוב לי לציין שאני לא כועס עליכם. אנחנו כעם אחד צריכים להאיר לכם את הדרך הנכונה ואני כמובן דן אותכם לכף זכות, שתבינו שאנחנו אוהבים אותכם ורוצים שתבינו את הטעות שעשיתם ותבקשו עליה סליחה.

אתם יכולים להיות שונים אבל לא שונאים!

באהבת ישראל,
רס"ר (מיל') ד'

(צילום: רס"ר (מיל') ד' / צילום מסך קשת 12 יוטיוב)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
יעל
יעל
לפני 2 שנים

ווואאאא קידוש בשםםםמ ענקק

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף בריאיון לרשת פוקס ניוז כי מטוסי קרב של צבא ארה"ב חוגרים בשעה זו בשמי טהראן, ומשמידים מערכות מכ"ם והגנה אווירית בדרום-מערב המדינה. טראמפ הוסיף כי שוחח ישירות עם בכירים וגורמים איראניים, אשר פנו אליו בבקשה דחופה להפסיק את ההפצצות בעומק המדינה. טראמפ: "התקיפות באיראן ייפסקו בקרוב, אך כל האופציות […]

ניוז 360

מחבל חיזבאללה חוסל לאחר שהתקרב סמוך לגדר גבול הצפון וירה על כוחות צה״ל הפועלים במרחב. בעקבות החיסול מועצה אזורית גליל עליון יצאה עם כמה הנחיות לציבור: 1- ישובים משגב עם מרגליות ומנרה לפעול לפי הנחיית הרבש״צ ולשהות בבתים ולא להסתובב בישוב. מחלקות ההגנה וצה״ל פועלים במרחב. 2- שאר קיבוצי המועצה כרגע בשגרה ללא הנחיות מיוחדות […]

ניוז 360

לפי החשד, נסיון הרצח תוכנן כמארב על ידי השוטר ובני משפחתו, המשמשים כקצינים בצה"ל, אחד מהם בדרגת אל"מ במילואים. לפני זמן קצר הובאו השלושה לבית המשפט השלום בבאר שבע לדיון בדלתיים סגורות. מעצרו של השוטר הוארך ב-9 ימים ומעצרם של השניים הנוספים ב- 3 ימים.

ניוז 360

איראן אינטרנשיונל מדווח שהמנהיג העליון מוג'תבא חמינאי מנותק קשר וירד למחתרת ביממה האחרונה.

ניוז 360

שר החינוך יואב קיש: "גם מחר לא יתקיימו לימודים. הכוונה היא שמחר יהיה יום התארגנות, וביום רביעי מערכת החינוך תחזור לפעול במתווה ממוגן, בכפוף להנחיות פיקוד העורף."

ניוז 360

יהודה אבידן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, הוא בכיר בש"ס – שנחקר היום באזהרה במסגרת הפרשה הנחקרת בחשד להפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרד. יחד עמו נחקר באזהרה בכיר נוסף במשרד, ועוד עובד נוסף מסר עדות פתוחה.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 2:55, יום ראשון (28.06)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה