ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

רעיית בן גביר לפייסבוק: "אם לא תסירו את החסימה עד השעה 16:00 תוגש נגדכם תביעה"

עורכי הדין גיא אופיר ואיריס אדרי הגישו היום התראה טרם תביעה אזרחית נגד פייסבוק בשם בן גביר ואחרים, בעקבות חסימת חשבונות הווצאפ שבבעלות חברת פייסבוק ל-30 פעילים, בהם רעייתו של ח"כ איתמר בן גביר. בתביעה דורשים עורכי הדין להסיר מיידית את חסימת שירותי הווצאפ, בהתראה טרם נקיטת הליכים משפטיים.

ביום רביעי האחרון, נחסמו חשבונות הוואטסאפ של כ-30 פעילי עוצמה יהודית ותומכי המפלגה, ובהם החשבונות של בנצי גופשטיין יו"ר ארגון להב"ה ושל איילה בן גביר, רעייתו של יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר.

בעקבות חסימת החשבונות, הגישו עורכי הדין גיא אופיר ואיריס אדרי התראה טרם תביעה אזרחית נגד פייסבוק. במכתב ההתראה טרם נקיטת אמצעים לחברת פייסבוק, דרשו עורכי הדין להסיר מיידית את חסימת שירותי הווצאפ.

במכתב ההתראה הבהירו: "שירות הוואצפ הינו שירות תקשורת חיוני ומהותי לאזרחי ישראל. יתר על כן, השירות כולל גם אחסנה ומהווה למעשה "כספת דיגטלית" עבור משתמשיו. – חברת פייסבוק הינה מספקת שירות הוואצאפ, והינה גוף האחסון של הכספת הדיגטלית".

עורכי הדין ציינו כי הנחסמים, לא קיבלו הודעה טרם החסימה, או הסבר לסיבה בגללה נחסמו: "החסימה נעשתה ללא שום הצדקה או סיבה נראית לעין, ונראה כי כל כולה מתבססת על תיוג פסול שבוצע כלפיהם ושיוכם של הנחסמים למחנה פוליטי מסוים בעייני חברת פייסבוק, תוך פגיעה קשה בזכויותיהם והפלייתם לרעה".

עוד הוסיפו במכתבם, כי החסימה של כלי הווצאפ הנחשב לשירות תקשורת חיוני שבאמצעותו ניתן להשתמש בחופש הביטוי, מהווה פגיעה בחופש הביטוי ונוגד את פסק בית המשפט: "כבר לפני שני עשורים, פסק בית המשפט העליון כי זכות הגישה לאמצעי תקשורת אלקטרוניים, הינה בסיס קיום הזכות לחופש ביטוי. ללא אפשרות גישה אל אמצעי התקשורת עלולה הגשמתו של חופש הביטוי להיות חלקית בלבד; וזאת למה? "התפתחות התקשורת המודרנית יצרה מציאות, שבה התבטאות מחוץ לכלי התקשורת ההמוניים הינה בלתי אפקטיבית" (ד"ר ד' ברק, "חופש הגישה לאמצעי-התקשורת – איזון אינטרסים בתחומי הזכות לחופש-ביטוי"

בנוסף, התריעו עורכי הדין: "חסימה שרירותית ובלתי מוצדקת פוגעת קשות בתובעים, כיוון שהאפליקציה, המשמשת כיום כלי תקשורת מן המעלה הראשונה, בתפוצה נרחבת, מהווה כלי חיוני בהתנהלות היומיומית בכל תחומי החיים. לאור טיבה ותפוצתה של האפליקציה והשתרשותה בציבור הרחב (מיליוני אנשים), הלכה למעשה החסימה מהווה ביטול אמצעי תקשורת מרכזי ועיקרי בארץ ומחוצה לה".

עוד נטען במכתב ההתראה: "מרשינו נמנים אזרחים טובים מן השורה, אנשי חינוך, עובדי ציבור, בעלי עסקים, מטפלים סיעודיים, תלמידים ועוד. כל אלה נפגעו כתוצאה מהאקט הדורסני והחד צדדי של החסימה, ונגרמו ונגרמים להם נזקים קשים ומתמשכים בכל דקה שנמנעת מהם האפשרות לעשות שימוש באפליקציה".

בנוסף הזהירו במכתבם: "מדובר בפגיעה קשה בפרטיותם של מרשינו, וייתכן כי הדברים עולים גם כדי האזנת סתר המנוגדת לחוק."

עוד הודגש במכתבם: "חסימת אדם מהאפשרות להשתמש באפליקציה להעברת מסרים מידיים, מהווה סנקציה עונשית קשה, אשר לא ייתכן כי תימסר בידיו של גוף מסחרי פרטי רב כח, שישלוט ביכולתו של אדם לתקשר ו/או להתבטא. מדובר בפררוגטיבה שבמהותה היא שלטונית בלבד, ויכולה מעצם טיבה להימסר רק בידי רשויות החוק, לפי דין, לאחר תהליך נאות ובתנאים שייקבעו בחקיקה ראשית. לא ייתכן כי זכות כזו תוגבל על פי שיקול דעתכן".

ביחס לתובעת, גב' אילה בן גביר, ציינו עורכי הדין: "הפגיעה הלא ממונית קשה אף יותר לנוכח העובדה שנחסמה בפניה האפשרות לגשת לשיחות וואטסאפ שנשמרו אצלה עם אחותה המנוחה, שהלכה לעולמה בדמי ימיה, ושיחות אלו בעלות ערך סנטימנטלי רב ביותר עבורה".

בסיום המכתב דרשו עורכי הדין להסיר את חסימת הווצאפ מהתובעים לאלתר ולנמק מה הסיבה לחסימת כל אחד מה ובנוסף, לפרט מה תהליך הבדיקה שבוצע טרם חסימתם, קבלת ההחלטות בעניין ואילו נתונים, ראיות או מידע נבדקו על ידי חברת פייסבוק בקשר לכך. כמו כן, לפרט אילו אוכלוסיות נוספות נחסמו על ידי פייסבוק לאחרונה, ובפרט, בתקופת מבצע "שומר החומות".

אילה בן גביר מסרה: "אם חברת פיסבוק לא תסיר את החסימה מחשבון הווצאפ שלי עד השעה 16:00, אגיש נגדם תביעה אזרחית. לא ייתכן שבמדינת ישראל יפגעו באזרחים בצורה דורסנית ללא פיקוח ויגרמו לנו נזק ועוגמת נפש מבלי לתת את הדין".

עורכי הדין גיא אופיר ואיריס אדרי.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:16, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה