ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

הרוגים בקריסה בבית כנסת, נפטר קורבן הלינץ' בלוד ‏ופגיעות בדרום | חדשות החג

ברגע אחד תפילת החג הפכה לאירוע רב נפגעים:
אמש (א'), ערב חג שבועות ובצל מבצע 'שומר החומות', בשעה 19:14 התקבל במוקד 101 של מד"א דיווח על פצועים רבים עקב טריבונה שקרסה בבית כנסת בגבעת זאב ועליה מאות אנשים. צוותים גדולים של מגן דוד אדום הגיעו למקום בתוך דקות ספורות ולאחר ניסיונות החייאה נאלצו לקבוע את מותם של שני מתפללים – גבר כבן 40 וילד כבן 12 והעניקו טיפול רפואי ופינו לבתי החולים 184 פצועים מתוכם 5 במצב קשה ו-10 במצב בינוני.

רגעי הקריסה.

מאות החובשים והפראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום הגיעו מיד ובכוחות מתוגברים עם 26 ניידות טיפול נמרץ, 47 אמבולנסים, 27 אופנועים, ג'יפבולנס ו-2 רכבי תאר"ן (תחנות אירוע רב נפגעים). שני האוטובוסים לטיפול נמרץ של מד"א, שני מסוקי מד"א ושלושה מסוקי חיל האוויר הוזנקו לאירוע.

לאחר טיפול רפואי מציל חיים בשטח, נאלצו כאמור אנשי מד"א לקבוע את מותם של שני מתפללים והעניקו טיפול רפואי ל-184 פצועים. בנוסף, שירותי הדם של מד"א סיפקו 237 מנות ומרכיבי דם לבתי החולים בירושלים – על מנת לסייע ולטפל בפצועים הרבים.

הפצועים מהאסון פונו לבתי החולים הבאים:
לבי"ח שערי צדק פונו 105 פצועים, מהם 2 קשה, 6 בינוני ו-97 קל.
לבי"ח הדסה הר הצופים פונו 22 פצועים, מהם 1 בינוני ו-21 קל.
לבי"ח הדסה עין כרם פונו 51 פצועים, מהם 3 קשה, 3 בינוני ו-45 קל
לבי"ח שיבא בתל השומר פונו 4 פצועים קל
לבי"ח שמיר-אסף הרופא פונו 2 פצועים קל

נקבע מותו של יגאל יהושע ז"ל, בן 56 מלוד שעבר לינץ על ידי פורעים ערביים לפני כשבוע. משפחתו הודיעה כי תתרום את איבריו לצורך הצלת חיים. מבית החולים נמסר כי צוות המחלקה לטיפול נמרץ כללי בראשות ד"ר אדי אילגיאייב, עשה את כל שלאל ידו על מנת להציל את חייו, אך בשעות הבוקר נאלצנו לקבוע את מותו. משפחתו של יגאל הי"ד, הסכימה לתרום את איבריו.

אזעקות צבע אדום נשמעו לאורך כל שעות החג באזורים רבים בארץ, כ-200 רקטות שוגרו, בין היתר לקריית מלאכי, באר שבע, אשדוד, שדרות, נתיבות וכו'. כ-25 שיגורים נפלו בשטח הרצועה.

פגיעה ישירה בבניין המגורים באשדוד: 3 דיירים נפצעו קל בלבד משברי זכוכיות ו-5 לקו בחרדה. כל הדיירים של הבניין שהקשיבו ופעלו על פי הנחיות פיקוד העורף היו במרחב מוגן בחדר המדרגות ובכך שמור על חייהם וניצלו מפציעות קשות.

פגיעת רקטה אותרה גם בכביש 34 באזור צומת יכיני, ואחד היישובים באשכול זוהתה פגיעה ישירה בלול באחד מיישובי המועצה. שריפה פרצה במקום וכוחות כיבוי הוזעקו למרחב. נזק כבד נגרם. נפילה נוספת אותרה בתוך היישוב אך לא גרמה לנזק ולא היו נפגעים בגוף.

מתחילת מבצע שומר החומות טופלו 311 נפגעים ע"י כוחות ההצלה ברחבי הארץ, מתוכם 8 נהרגו מפגיעה ישירה, הדף ורסיסים ו-2 שנפצעו אנושות בדרך למרחב מוגן ונפטרו מפציעהן. 106 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות, בהם 6 קשה, 11 בינוני ו-89 קל טופלו במהלך ברחבי הארץ. 195 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן, בהם 1 במצב קשה, 5 בינוני ו-189 קל. בנוסף 221 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א וחלקם אף נזקקו לפינוי להמשך טיפול.

קיימת הערכה במערכת הביטחון שצה״ל פגע בכ- 100 ק״מ מתוך ׳המטרו של עזה׳ אך יש עוד חלקים נוספים שצה״ל מעוניין לטפל בהם בימים הקרובים.

גל תקיפות נרחב של צה"ל נגד ה'מטרו' של חמאס:בשעות הלילה, בוצעה תקיפת 'מטרו' בצפון רצועת עזה. במסגרת התקיפה, הותקפו כ-35 יעדי טרור בטווח זמן של כ- 20 דקות. התקיפה בוצעה על ידי 54 מטוסי קרב תוך שימוש בכ-110 חימושים מדויקים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שוחח בטלפון עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שחזרה על התמיכה הבלתי מסויגת בזכותה של ישראל להגן על עצמה. כמו כן, הודה רה״מ לקנצלרית על פעולת ממשלתה כנגד גורמים אנטישמיים בגרמניה. ראש הממשלה הדגיש כי חמאס עושה פשע מלחמה כפול כשהוא יורה טילים מתוך אוכלוסייה אזרחית ומשתמש באזרחים בעזה כמגן אנושי.

המשטרה והשב"כ עצרו ערבי תושב יפו בחשד להשלכת בקבוק תבערה אל בית בעיר, שהתלקח ופצע תושב המקום כבן 12. החשוד הועבר לחקירת שב"כ.

במהלך הלילה לוחמי מג"ב עצרו בלוד 7 ערבים שהתפרעו בימים האחרונים, ביניהם נעצר, בעזרת אמצעים מודיעיניים וטכנולוגים, חשוד שאחז בנשק באחת מההתפרעויות.

סמוך לבית חנינא נזרק בקבוק תבערה שפגע במשאית, גרם לדליקה וכובה ע"י התושבים. בפעילות יחידה מיוחדת של משמר הגבול, נעצר חשוד בגין השלכתו.

במקרה נוסף, בשכונת א-טור, במהלך פעילות חכמה בשיתוף לוחמי יחידה מיוחד של משמר הגבול, נעצר חשוד בגין השלכת חפץ לעבר ניידת משטרה. החשוד הועבר לחקירה במשטרה.

בשכונת שמעון הצדיק נעצר חשוד על ידי המשטרה לאחר שתקף אדם שחלף במקום והוא הועבר לחקירה במשטרה.

המשטרה עצרה 6 תושבי ג'סר א-זרקא ופורדיס בחשד ליידוי אבנים וירי זיקוקים לעבר שוטרים.

בהתפרעויות באזור ערערה נעצר תושב ואדי ערה בחשד ליידוי אבנים לעבר השוטרים. במקום הושלכו גם בקבוקי תבערה ונורו זיקוקין.

המשטרה בשיתוף השב"כ עצרו מפגע מזלפה בחשד לביצוע ירי לפני מספר ימים לעבר אזרח בסמוך לצומת מגידו.

לוחמי האש עבדו סביב השעון ונלחמו בשריפות והצתות ברחבי הארץ ובמחוז יו"ש בפרט – הלוחמים פעלו ב-97 אירועים, מתוכם 32 אירועי שריפה בעקבות פעילות חבלנית עויינת.

בסמוך ליישוב גבעות פעלו לוחמי האש לכיבוי שריפה שהוצתה באמצעות צמיג בוער ובזכות פעולות כיבוי מאומצות ונחושות בתנאי שטח קשים הצליחו לוחמי האש לבלום את השריפה בטרם הגיע ליישוב. אל עבר אחד מצוותי הכיבוי שיצא מתחנת בית"ר עילית לסייע באירוע זה נזרק בקבוק תבערה בכביש 375.
בסמוך ליישוב מבוא חורון הוצתו אמש שלוש שריפות, באחת מהן היה צורך בהזנקת מטוסי כיבוי מטייסת אלעד עקב תנאי השטח הקשים. עוד ניתן לציין כי במספר מקרים נקלעו לוחמי האש להפרות סדר ברחבי המחוז, למרות זאת "לוחמי האש ימשיכו לפעול במשימתם והיא: הצלת חיים נפש ורכוש" – כך נמסר מהלוחמים.
לוחמי האש ממחוז דרום פעלו ביממה האחרונה בכ-115 אירועים כאשר מתוכם 22 אירועים של נפילות טילים ושריפות, פגיעות ישירות וסיוע בפינוי פצועים. כוחות הכבאות מתוגברים בכוחות נוספים של כבאים כתומים של פיקוד העורף וצוותי קורס לוחמי אש אשר מסייעים לכוחות בדרום בכדי להעניק מענה מהיר ומקצועי לטובת אזרחי הדרום. לוחמי האש ממשיכים בפעילות גם תחת אש בנחישות ובמהירות בזמן שיש מתחים כבדים, אזעקות, נפילות בכדי לתת מענה בהצלת נפש ורכוש.

לוחמי האש ממחוז ירושלים התמודדו עם גל הצתות וזריקת בקבוקי תבערה במוקדי החיכוך ובמרחבי קו התפר. בעקבות מקרי שריפה וניסיונות הצתה רבים במעלה החמישה, עופרית, תרקומיא, מבוא חורון ועוד מספר מוקדים, הועמדו צוותי כיבוי בכוננות בקרבת מקום על מנת לתת מענה מהיר במקרה הצורך. 4 אירועי הצתה במסגרת הפרות סדר אירעו בשכונות מזרח ירושלים (סילוואן, א-טור, הר הזיתים ודרך שכם), 3 אירועים בשכונות דרום העיר (יער השלום, רחוב נעמי ואום טובא), 6 אירועים בבית חנינא שועפט ו-4 אירועים אירעו בגזרת בית שמש, בעיקר בשטחים פתוחים ומיוערים.

בין התופעות להן נחשפים לוחמי האש קיימת גם הפעולה הנלוזה של "אירועי משיכה". אירועים בהם נקראים לוחמי האש לקריאת שווא ואז תוקפים את רכב הכיבוי פורעים ערבים באבנים וזיקוקים.

טפסר ניסים טויטו, מפקד מחוז ירושלים מסר: "אנו מודעים היטב לאיומים הקיימים בשטח ופרסנו את הכוחות בהתאם. צוותים רבים עומדים בנקודות הזנק קרוב למוקדי החיכוך, בשכונות ויישובי קו התפר על מנת לקצר עד כמה שניתן את זמן התגובה".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:26, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה