חדשות בארץ

ישיבת ממשלה מיוחדת לציון יום ירושלים בעיריית ירושלים | צפו

עיריית ירושלים אירחה היום (א') את ישיבת הממשלה החגיגית לרגל יום ירושלים, בכיכר ספרא בהשתתפות ראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, ראש הממשלה החליפי, בני גנץ, ראש העיר ירושלים, משה ליאון ושרי הממשלה.

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה המיוחדת לציון יום ירושלים בעיריית ירושלים:

"בימים האחרונים היינו עדים להתפרעויות אלימות בירושלים בהשפעת גורמים מתסיסים.

במהלך סוף השבוע קיימתי הערכות מצב שוטפות עם שר הביטחון, שר הבט"פ, הרמטכ"ל, מפכ״ל המשטרה, ראש השב"כ, ראש המל״ל וגורמים נוספים.

לא נאפשר לאף גורם קיצוני לערער את השקט בירושלים. נשליט בה חוק וסדר – בתקיפות ובאחריות. נמשיך לשמור על חופש הפולחן לכל הדתות אבל לא נאפשר הפרות סדר אלימות.

באותה נשימה אני אומר לארגוני הטרור: ישראל תגיב בעוצמה על כל מעשה תוקפנות מרצועת עזה.

ירושלים היא בירתו של העם היהודי כבר אלפי שנים. שורשינו בירושלים עוד נעוצים מתקופת התנ"ך, והקשר הרצוף שלנו לירושלים נשמר בכל הדורות.

כל ממצא ארכיאולוגי מעיד על עוצמת הזיקה הזאת. אנחנו חושפים את עברה של ירושלים, ובמקביל אנחנו מבטיחים את עתידה של ירושלים.

כבר 54 שנים שירושלים מאוחדת תחת שלטון מדינת ישראל הדמוקרטית. כשסורקים אחורה אלפי שנים, של שלטון יהודי ואחר כך של שלטון זרים, והיום שוב – שלטון של מדינת היהודים, רק תחת ריבונות ישראל הובטח חופש דת מלא ועקבי לכל הדתות וכך נמשיך לעשות.

בד בבד אנחנו מפתחים את ירושלים בכל התחומים: בנייה, תשתיות תחבורה, תעסוקה, הייטק ומדע, מורשת, תרבות, אמנות ועוד.

אנחנו גם הודפים בתוקף את הלחצים שלא לבנות בירושלים. ולצערי הלחצים הללו מתגברים בעת האחרונה. אני אומר גם לידידינו הטובים ביותר: ירושלים היא בירת ישראל. כפי שכל עם בונה בירתו ואת בירתו, גם לנו שמורה הזכות לבנות בירושלים ואת ירושלים. כך עשינו וכך נמשיך לעשות.

מדינת ישראל היתה ידועה במשך שנים בצדק כמדינה ששומרת ודואגת לחייליה ששירתו אותה בהגנה על ביטחונה ונפגעו במהלך שירותם, אם בקרבות או במהלך שירותם.

השם שיצא לנו בעולם היה מוצדק לחלוטין משום שהוא ביטא באמת את היחס האמיתי הזה שנטוע עמוק בלב אזרחי ישראל. אבל מנגד, אי אפשר להכחיש שבמהלך השנים חלה התרופפות מסוימת כפי שקורה בכל ממסד בירוקרטי ויש צורך לרענן את המחויבות שלנו גם ברפורמות וגם בתקציבים״.

צילום: חיים צח/ לע"מ.

טרם הישיבה, חתמו מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ויו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן על מסמך שיתוף פעולה בין הארגון לבין משרד הביטחון.

הדברים המלאים מפתח ישיבת הממשלה:
בנושא יום ירושלים: "אנחנו חוגגים היום את יום ירושלים, עיר שאליה התפללנו במשך אלפי שנים ואנחנו ממשיכים להתפלל. אנחנו זכינו לחיות במדינת ישראל הריבונית, ואנחנו שמחים שכך. ירושלים מהווה את לב ליבה של מדינת ישראל. כולנו יודעים לומר שבמלחמת העצמאות, כשהיו ויכוחים איפה צריך להשקיע את המאמצים והייתה התנגדות להשקיע כוחות בירושלים, בן גוריון התעקש על פריצת הדרך לירושלים ועל הגנת. העובדה שאנחנו מסוגלים לציין פה את יום ירושלים בנוכחות ממשלת ישראל, בנוכחות ראש העיר של ירושלים, אינה מובנת מאליה.

בנוגע למצב הביטחוני אמר: "אנחנו מעבירים מפה מסר שלקוח מתוך מגילת העצמאות שנכתבה ברגעים הקשים ביותר של חוסר ודאות – מדינת ישראל תאפשר את חופש הפולחן לכל בני הדתות בכל המקומות. זאת המחויבות גם הבסיסית, המוסרית שלנו, וגם כמובן האינטרס המדיני והביטחוני שלנו.

לצערי, בשבועות האחרונים אנחנו רואים התססה הולכת וגוברת של גורמים קיצוניים שמתדלקת את האלימות. אנחנו נמצאים בתקופה רגישה עם צבר ימי איזכור. לאור זאת, אנחנו פועלים במשרד המשפטים ביחד עם גורמי ביטחון עם הרשתות החברתיות בכדי להסיר פוסטים שמסיתים לאלימות. לצערי, אני יכול להגיד לכם שחלק מהרשתות החברתיות, בדגש על פייסבוק, לא משתפות מספיק פעולה בכל מה שקשור להורדת טקסטים מסיתים מהרשתות. אני מקווה שנזכה לשיתוף פעולה יותר רחב על מנת לצנן את המתחים שקיימים ממילא בתקופה הזאת."

על רפורמת "נפש אחת" אמר: "אני גאה שהנושא הזה מובא לממשלה ואני מבקש להודות לרה"מ על הגיבוי, לשר האוצר על שיתוף הפעולה, לשר מיכאל ביטון שעבד קשה מאוד בנושא זמן רב, למנכ"ל המשרד, לראש האגף המכהן, לארגון נכי צה"ל ולכל השותפים לעשייה.
רפורמת 'נפש אחת' היא יותר מאשר לסייע לאגף השיקום, רפורמת 'נפש אחת' משמשת חוב מוסרי. יש לרפורמה משמעויות תקציביות, אבל היא מהווה בעיקר חוב מוסרי כלפי מי שלחמו ושלא פסקו להילחם. אלו שגוררים איתם פציעה פיסית או פציעה שקופה. אנחנו נמצאים היום בהחלטת הממשלה אקרא לזה ב'סוף ההתחלה'. במהלך החודשים הקרובים באמצעות צעדי חקיקה נצטרך להביא צעדים משלימים, כפי שנציג לכם אותם פה במסגרת הרפורמה, ובשלושת החודשים הקרובים אנחנו נחזור עם כל הדברים שאנחנו רוצים לעשות במסגרת הרפורמה הזאת.
הדבר הזה בעיני מאוד חשוב, אולי יש דבר אחד חשוב מכל – זה ההכרה בלוחמינו שהם לא יצטרכו להוכיח דבר וחצי דבר. לא משנה לי שלוחם גולני או חייל אחר נכנס לקרב, לא משנה לי איזה תקדימים היו לו בבית לפני כן. ברגע שהוא נכנס לתוך הקרב הזה הוא ייצג את מדינת ישראל, ואם הוא נפצע בו, זו נקודת האפס שממנה מתחילים להסתכל על הדברים – גם פיזית, וגם נפשית, ואנחנו נקפיד שכך יהיה ונתאים את כל המדיניות לעניין הזה. כאמור אנחנו נשלים את הרפורמה הזאת בצורה מלאה במהלך השלושה חודשים. אני חוזר ומבקש יחד אתכם להתפלל לשלומו של איציק סעידיאן".

תמונה מהחתימה עם ארגון הנכים.

בסיום דבריו עקץ גנץ את נתניהו: "ישיבת הממשלה הראשונה שקיימנו הייתה ביום ירושלים הקודם – חלפה שנה, ואני מקווה שנוכל לצאת לדרך חדשה בה אחדות ופיוס מובילים את העם ולא רק ריב ומדון שלצערי לא חסרים בקרבנו. ירושלים, כשם שהיא מאוחדת כבירה, צריכה לאחד אותנו בסופו של דבר כעם ואני מקווה שנוכל להגיע למצבים האלו בהקדם האפשרי."

את ישיבת הממשלה פתח ראש העיר שאמר:
"לאור אירועי השבת אני רוצה לפתוח את דבריי בבקשה לכל הצדדים: בירושלים אין מקום לאלימות. אני קורא לכולם, להרגיע את הרוחות ולשמר את השקט ברחובות ירושלים.
ירושלים מאוחדת ותשאר מאוחדת.
ירושלים, העיר הפלורליסטית בישראל ויש בה מקום לכולם.
ידענו ימים קשים מאלה וגם עם האירועים הנקודתיים האלה נתמודד.
בשנים האחרונות, אני, יחד אתכם, חברי הממשלה משקיעים רבות למען צמצום הפערים במזרח ירושלים.
החלטת ממשלה 3790 שנמצאת בימים אלה בשיא היישום שלה, מתמקדת בשינוי מערך החינוך בעיר ומבוצעת בקצב מצויין.
רק השבוע אישרנו תקציב לבניית כ-300 כיתות חדשות במזרח העיר שבזכותן גם ילדי מזרח ירושלים יזכו לחינוך ראוי ועתיד טוב יותר.
יום ירושלים הוא יום חגה של העיר ירושלים. מחר נציין 54 שנים לאיחוד העיר, עיר שנמצאת בימים אלה בתנופת פיתוח מואצת.
אני מאמין שכולכם רואים את המנופים המתרבים בקו הרקיע של העיר. מנופים אלה יוצרים מעל מיליון מטר של מתחמי תעסוקה.
בונים דירות עבור הזוגות הצעירים ומגדילים את היצע כיתות הלימוד בעיר.
צעד אחר צעד אנו הופכים את ירושלים למקום שטוב לגור בו.
בטח שמתם לב שנקי פה, וזה בעקבות עבודה קשה וכילק מהתהליך לשיפור איכות החיים של התושבים. ראש הממשלה, חברי ממשלת ישראל, חשוב לי במעמד זה להודות לכם על ההבנה והתמיכה בתושבי ירושלים מהכנסת.אני יודע שירושלים חשובה לכם לא פחות מאשר לי ואני מודה לכם על שותפות הדרך.

בהמשך נפגשו ראש הממשלה עם ראש העיר בחדרו לשיחה קצרה שבה הודה ראש הממשלה לראש העיר על עשייתו למען העיר ותושביה.

קרדיט צילום: דוברות העירייה.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 15:17, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה