ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

הנשיא ריבלין הטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יאיר לפיד

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מסר הצהרה בדבר הטלת מלאכת הרכבת הממשלה היום, יום רביעי, כ"ג באייר, 5 במאי, בשעה 18:30 בבית הנשיא.

הנשיא ריבלין החליט להטיל את המנדט להרכבת הממשלה על יאיר לפיד.

דבריו המלאים:

"מכובדי, אמש הודיע לי ראש הממשלה חבר הכנסת בנימין נתניהו, כי לא עלה בידו להקים ממשלה ומשכך הוא מחזיר את המנדט אלי. לאחר שקיבלתי את עמדתן של כלל הסיעות ושוחחתי עם חבר הכנסת יאיר לפיד וחבר הכנסת נפתלי בנט, התברר בפני כי חבר הכנסת נפתלי בנט נותר עם שבעה ממליצים, כפי שהיה בסיבוב הקודם, ואילו לחבר הכנסת לפיד, נוספו 11 ממליצים, כך שיש לו 56 ממליצים.

חבר הכנסת מנסור עבאס כתב כי: "ישתף פעולה בצורה חיובית עם כל מי שעליו תוטל מלאכת הרכבת הממשלה, קרי מי שזוכה למספר הממלצים הרב ביותר" עד כאן דבריו. חבר הכנסת נפתלי בנט, הביע את רצונו בממשלה יציבה שתשרת את אזרחי ישראל, והבהיר כי אינו פוסל את האפשרות להקים ממשלה עם חבר הכנסת יאיר לפיד.

השיקול המרכזי שעל נשיאי ישראל לשקול בקבלת ההחלטה על מי להטיל את תפקיד הרכבת הממשלה – הינו למי יש את הסיכוי הגבוה ביותר להרכיב ממשלה, שתזכה לאמון הכנסת החדשה. מתמונת הממליצים עולה בבירור שלחבר הכנסת יאיר לפיד יש אפשרות להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת, אם כי הקשיים רבים. בנסיבות אלו החזרת המנדט לכנסת חוטאת לחוק, ועלולה להביא אותנו לבחירות חמישיות, בלא שנוצלו כל האפשריות להקמת ממשלה.

על בסיס ההמלצות שקיבלתי מסיעות הכנסת, ומתוקף סמכותי, על פי סעיף 9 של חוק יסוד: הממשלה, שוחחתי זה עתה עם חבר הכנסת יאיר לפיד, והודעתי לו כי אני מעניק לו את המנדט להרכבת ממשלה. בין אם תהיה זו ממשלה שהוא יעמוד בראשה בתחילה, ובין אם זו תהיה ממשלה שיעמוד בראשה מועמד אחר תחילה, והוא יכהן בה בתחילה כראש ממשלה חליפי. אמרתי לו כי לא רבים זכו להגיע למעמד הזה, שבו מוענק להם המנדט להרכבת ממשלה בישראל, ושאני בטוח שעבורו זהו רגע שאוצר בתוכו חשיבות, ואחריות לאומית מהמעלה הראשונה.

אזרחי ישראל, כבר זמן רב אנחנו מצויים במבוכה, שלא לומר משבר פוליטי. אך אסור שקשיים אלו, יערערו את האמונה שלנו בצדקת דרכנו וביכולתנו להמשיך ולבנות כאן את בנין הריבונות העם בישראל. ידרש כל אשר ידרש, אנחנו נדע איך לצאת מחוזקים, מאוחדים, לדרך המלך שתנחה את החברה הישראלית. נער הייתי וגם זקנתי, ומעולם לא חזיתי, בשום משבר, שהנמיך את רוחו של העם הנפלא הזה.

מוקדם יותר השבוע, במעמד הענקת פרס ירושלים לאחדות ישראל כאן בבית הנשיא, אמרה הרבנית רחלי פרנקל, אמו של נפתלי פרנקל ז"ל, שנרצח יחד עם גיל-עד שעאר ואיל יפרח, דברים שנגעו בליבי, וראוי שיעמדו לנגד עיניהם של מנהיגנו בעודם עמלים על הרכבת הממשלה. "אנחנו כמעט נואשים" אמרה רחלי, "נכספים לימי חולין, שבהם נוכל לעמוד יחד, בלי לרמוס או להירמס. להיות קרובים בלי למחוץ זה את זהותו של השני. לכבד את מרחב הנשימה הנפרד והמשותף של כל אחד מאתנו. להצליח להתקדם בלי לאלץ לטפס על אנשים אחרים. לחוות את הקדושה והאור או את הקרבה והפלוקלור כל אחד לפי טעמו, אבל ביחד." והוסיפה רחלי ואמרה: "רבי שמעון בר יוחאי אומר: 'בני אל תצפה לרגלי המשיח עד שתראה את הקשת בכל גווניה בבהירות' וזה מלמד אותנו, שלגאולה צריך את כל הגוונים כולם" כך אמרה רחלי היקרה.

החברה הישראלית, חזקה יותר, איתנה יותר, מאוחדת יותר, מגוונת יותר, וטובה יותר ממה שמספרים לנו. אנחנו יודעים לתמוך זה בזה, לשלב ידיים, בסולידאריות, בצה"ל ובכוחות הביטחון היקרים שלנו, בבתי החולים, בעמותות החסד, בהתארגנויות אזרחיות מרגשות, כפי שראינו אחרי האסון הנורא במירון, כפי שראינו לכל אורכו של משבר הקורונה. מתוך השבר הזה, יש הזדמנות גדולה לתקן, ואולי – אין ברירה אלא לתקן, לרפא, לצמוח חזקים יותר.

יקירי ויקירותי אזרחי ישראל, כמו קודמי, נשיאי ישראל לדורותיהם, עשיתי כל שלאל ידי, כדי לשמור על אמון הציבור, גם בעיתות סערה. שלא כקודמי, זוהי מערכת הבחירות החמישית והאחרונה בה ההחלטה על מי תוטל מלאכת הרכבת הממשלה, נתונה הייתה בידי.

"שגיאות מי יבין, מנסתרות נקיני… יהיו לרצון אמרי פי, והגיון ליבי לפניך ה' צורי וגואלי"."

ראש הממשלה בנימין נתניהו יתן הצהרה לתקשורת בשעה 19:30.

מוקדם יותר, יו״ר "תקווה חדשה" ח"כ גדעון סער, יו״ר "מרצ" ח"כ ניצן הורוביץ ויו״ר "העבודה" ח"כ מרב מיכאלי, נועדו אחר הצהריים, יום רביעי, כ"ג באייר, 5 במאי, עם נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בבית הנשיא.

בפגישותיהם, שבו והמליצו להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על ח"כ יאיר לפיד.

קרדיט צילום: חיים צח / לע"מ.

הדגלים השחורים: ״מברכים את ח״כ יאיר לפיד על קבלת המנדט להרכבת הממשלה מידי הנשיא. קוראים למנהיגי השינוי להקים במהירות ממשלת איחוד מתפקדת למדינת ישראל – כזאת שתטפל בכלכלה, בבריאות ותגן על החברה הישראלית. הגיע הזמן לכתוב פרק חדש בדברי הימים של מדינת ישראל – פרק ששם את האזרחים והאזרחיות במרכזו."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:29, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה