חדשות בארץ

תושב עכו נעצר בחשד שתקף מאבטח בבית חולים בנהריה וגרם לו לחבלה | תיעוד

במרכז הרפואי לגליל בנהריה התרחש מקרה חמור של אלימות כלפי מאבטחים. במהלך האירוע, שהיה אחד הקשים ביותר שהתרחשו בביה"ח בשנים האחרונות, הותקפו מספר מאבטחים, ושניים מהם נזקקו לקבלת טיפול רפואי.

האירוע התרחש בלילה שבין שבת וראשון, בסביבות השעה 1:30. הוגשה תלונה למשטרה.
הכל החל כאשר אחד המבקרים התקרב לצוות סיעודי בחדר המיון, ותוך צעקות חוזרות ונשנות דרש שרופא יבדוק את קרוב משפחתו. עד מהרה התפרצו אל תוך חדר המיון כעשרה בני משפחה מוכי אמוק שהתנפלו על הצוותים בצורה משולחת רסן.

אחד המאבטחים משחזר את האירוע: "במהלך משמרת הלילה קיבלתי קריאת מצוקה מאזור המיון. כשהגעתי לשם ראיתי בני משפחה שמנסים לתקוף צוות מטפל, בעיקר אחים ואחיות. הדבר הראשון שעלה לי בראש היה להרגיע את האירוע ולהנמיך להבות. פתאום הגיע מאחוריי מישהו שחבט בראשי, עיקם את צווארי והפיל אותי לרצפה. גם כששכבתי על הרצפה, הוא לא עזב אותי ובעט בי, יחד עם בני משפחה נוספים.

ניסיתי להתאפס על עצמי ונעמדתי על הרגליים, ואז קיבלתי אגרוף בפנים מאחד מבני המשפחה. בשלב זה החל לרדת לי דם מהשפה ומהאף. אני זוכר שהדבר שהיה לי הכי חשוב זה לסיים את האירוע, כלומר להוציא אותם מחוץ למיון כדי לאפשר המשך פעילות תקינה של המיון, מבלי שיהיו פגיעות נוספות בנפש. בסופו של דבר, הצלחנו בכך. האירוע נמשך בקושי דקה, אבל נראה לי כמו נצח".

המאבטח, שנזקק לטיפול רפואי ואשר נמצא בחופשת מחלה, הוסיף: "מאז המקרה אני לא מסוגל לתפקד ולא מצליח לישון, גם בגלל הכאבים הפיזיים וגם ברמה הנפשית. כל הזמן אני מריץ בראש את האירועים שהיו. למזלי, זה לא נגמר יותר גרוע".

מהמשטרה נמסר: "נפתחה חקירה לפני מס' ימים עם קבלת דיווח בדבר תקיפת מאבטחים בבית החולים לגליל בנהריה. מהחקירה עולה כי קרובי משפחתו של אזרח שמאושפז בבית החולים תקפו מס' מאבטחים במקום כאשר לאחד המאבטחים נגרמה חבלה. לאחר ביצוע פעולות חקירה מגוונות, עצרו שוטרי תחנת נהריה תושב עכו כבן 18 בחשד למעורבות במעשה. המשטרה ביקשה אתמול להאריך את מעצרו של החשוד בבית משפט השלום בקריות אשר קבע את הארכת מעצרו עד לתאריך 5.5.21. המשטרה צפויה לבצע מעצרים נוספים."

מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום: "מדובר באחד המקרים החמורים ביותר שאני זוכר מאז שנכנסתי לתפקידי. בני משפחתו של מטופל תקפו בצורה מכוערת וחסרת רסן את המאבטחים, שהצליחו להדוף אותם באומץ, בנחישות ובמסירות. אני מבקש להסיר את הכובע הן בפני המאבטחים והן בפני הצוות המטפל בחדר המיון, שניצב בפני סיטואציה קשה מנשוא וכמעט בלתי אפשרית. אנו נטפל באירוע זה באפס סובלנות, כפי שאנחנו עושים בכל מקרה אלימות המתרחש בין כותלי המרכז הרפואי. נעשה הכל כדי לאפשר למשטרה למצות את הדין עם הפורעים".

מנהל המרכז הרפואי לגליל, פרופ' מסעד ברהום, מדבר על התקיפה החמורה בחדר המיון.

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בתגובה: "על המשטרה והפרקליטות למצות את מלוא חומרת הדין עם התוקפים. הצוותים הרפואיים מוסרים את נפשם לטיפול בחולים. ראינו זאת גם בשנת הקורונה וגם בכל אתגר ומשימה הנקרים בדרכם. אסור לגלות סלחנות כלפי מי שמרים יד על איש צוות רפואי".

(בתמונה: המרכז הרפואי לגליל, צילום: רוני אלברט)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:16, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה