ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

אסון כבד במירון: 45 בני אדם נהרגו – 150 נפצעו בדרגות שונות כתוצאה מדוחק

בשעה 00:49 התקבל דיווח על עשרות נפגעים בנקודה 40 תחתונה חלקה של תולדות אהרון בהר מירון.

חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-150 בני אדם וקבעו את מותם של 45 ופינו לבתי החולים:

18 במצב קשה
8 בינוני
80 במצב קל.

הנפגעים פונו לבתי החולים:

לזיו בצפת – 54 נפגעים, בהם:
6 במצב אנוש, 13 קשה, 4 בינוני, 31 קל.

לפוריה – 25 נפגעים, בהם:
2 בינוני, 23 קל.

לגליל בנהריה 26 נפגעים, בהם:

1 בינוני, 25 קל.

לרמב"ם – 5 נפגעים , בהם:

4 קשה , 1 בינוני.

להדסה עין כרם – 1 קשה.

לבית חולים העמק – 1 קל.

בעקבות האסון, מספרי הטלפון של מרכזי המידע בבתי החולים:

ביה"ח נהריה 04-9850505
ביה"ח זיו 04-6828838
ביה"ח פוריה 04-6652211
חיפוש נעדרים- *1201

מהמשטרה נמסר: "כלל הציבור הנמצא בהר מירון מתבקש להגיע לתחנות ההסעה והחניונים על מנת שניתן יהיה לפנות את כלל המבקרים. אנו מבקשים מכל המבקרים הנמצאים בדרכם להר מירון לשוב על עקבותיהם, הכניסות להר נסגרו ולא תתאפשר הגעת מבקרים."

צילום: חדשות כל העולם.

מרכבת ישראל נמסר: "בשל האסון במירון, רכבת ישראל תפעיל רכבות מכרמיאל לכיוון דרום בהתאם לצרכים המוכתבים מגורמי הבטחון והערכות המצב של משרד התחבורה. הרכבות תסענה מכרמיאל לתחנת תל אביב סבידור, שם יחכו אוטובוסים וכן רכבות נוספות ליעדים נוספים בארץ (בני ברק, ראש העין, אופקים, נתיבות, וירושלים)."

צילום: חן יסניץ, תיעוד מבצעי מד"א.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אסון כבד בהר מירון. כולנו מתפללים לרפואת הנפגעים. אני מבקש לחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום."

שר הפנים, אריה דרעי: "הלב נשבר נוכח האסון הכבד בהילולה במירון. אני מתפלל לשלום הפצועים ומחזק את כוחות ההצלה הפועלים במקום. ״אל נא רפא נא לה".

״מדובר באחד האסונות האזרחיים הקשים ביותר שידעה מדינת ישראל וקשה לעכל את גודל האסון״, אמר הלילה מנכ״ל מד״א אלי בין עם סיום פינוי הפצועים והנפגעים לבתי החולים. ״למעלה מ-20 שנה צוותי מגן דוד אדום מאבטחים רפואית את ההילולה במירון והשנה זה היה אחד ממבצעי האבטחה המורכבים ביותר שמד"א נערך לקראתה עם למעלה מ-250 אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ מכל רחבי הארץ, עשרות אופנועים, טרקטורונים, אוטובוסים לפינוי נפגעים, רכבי הצלה ייחודיים ומסוק מד"א. כמידי שנה גם השנה פרסנו מספר מרפאות ברחבי מירון שהותאמו לאבטחת האירוע. אתמול בבוקר השתתפנו בתרגיל גדול שהובילה משטרת ישראל ולא תיארנו שנמצא את עצמנו באירוע כל כך מורכב וקשה. כלל הכוחות פעלו במהירות ובמסירות בזירה קשה ומורכבת ביותר, בתיאום ובשיתוף פעולה עם כלל הגורמים. גם לצוותי מד"א המורגלים למראות קשים אירוע בסדר גודל כזה הוא קשה מאוד. אנחנו מתפללים ומאחלים רפואה שלמה לפצועים ומשתתפים בצערן של המשפחות שיקיריהן נספו באסון הכבד״, אמר אלי בין.

בשעה 00:49 החלו להגיע קריאות על נפגעים מדוחק סמוך להילולת "תולדות אהרון", ליד קבר הרשב"י במירון. כוחות גדולים של מגן דוד אדום פילסו את דרכם עם ציוד רפואי ואלונקות וכשהגיעו לזירת האירוע, נחרדו מהמראת הקשים של הנפגעים הרבים.

מיד הוכרז אירוע רב נפגעים ומוקד מד"א הזניק למקום מאות אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ מרחבי הארץ, את מסוקי מד"א וחיל האוויר.

החובשים, הפראמדיקים והרופאים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל-150 נפגעים.

שירותי הדם של מגן דוד אדום סיפקו לבתי החולים בצפון הארץ 207 מנות ומרכיבי דם ובמד"א קוראים לציבור להגיע ולתרום דם, בעיקר בעלי דם מסוג O.

צוותי מד"א המורגלים למראות קשים לא תיארו שיחוו אסון כבד כל-כך עם מראות מזעזעים.

פאראמדיק מד"א עמרי הוכמן שהיה מהראשונים להגיע לטפל בנפגעים, סיפר: "הגענו ובמקום הייתה המולה גדולה, עשרות אנשים רצו לכיוון שלנו, הם צעקו לנו לאן להגיע וסיפרו שיש עשרות אנשים שנפצעו. המראות היו קשים מאוד, עשרות פצועים שכבו במסדרון צר ובסמוך לו. עשרות נוספים התהלכו כשהם סובלים מפציעות שונות. נשמעו במקום זעקות כאב, אנחות והיו כאלה שאיבדו את הכרתם ונזקקו לפעולת החייאה."

פראמדיק מד"א מאור אטדגי הוסיף וסיפר: "חילצנו פצועים מתוך ערמות של אנשים וביצענו פעולות החייאה באנשים שנפצעו אנושות. כוחות גדולים שלנו חילצנו את הפצועים, חלקם למרפאות של מד"א וחלקם לאמבולנסים. בכל שנותי במד"א אני לא זוכר אסון כל כך כבד."

יהודה גוטליב חובש איחוד הצלה שנתקל בקריסה והזעיק את הכוחות סיפר: "הייתי באבטחה במקום ונתקלתי בקריסה של עשרות איש שנפלו האחד על השני. חלקם נרמסו ואיבדו את הכרתם. ביקשתי מיידי ממוקד איחוד הצלה להזעיק למקום כוחות נוספים ודיווחתי כי יש צורך בסיוע רפואי דחוף לעשרות נפגעים".

לייזר היימן סמנכ"ל מטה מתנדבים איחוד הצלה מסר: "מדובר באירוע קשה מאוד שלא חוויתי מאז שנת 2000 כשנכנסתי לתחום של הצלת חיי אדם".

דב מייזל סמנכ"ל מבצעים של איחוד הצלה הוסיף: "עקב אופי האירוע צוותי חוס"ן – היחידה לעזרה ראשונה נפשית של איחוד הצלה העניקו ומעניקים סיוע למספר רב של נפגעי חרדה שנתקלו בזירה הקשה".

אלי פולק מנכ"ל איחוד הצלה שהגיע אף הוא לזירה הוסיף: "מדובר באירוע חריג מאוד בהיקפו ולצערנו נגבו חיי אדם. עשרות מתנדבים של איחוד הצלה השתתפו בפעולות ההחייאה והעניקו סיוע לכמאה נפגעים במצבים שונים – חלקם פונו למרכז הרפואי זיו בצפת, רמב"ם בחיפה, וגליל מערבי בנהריה באמבולנסים של איחוד הצלה".

מנכ"ל הצלה יעקב יוזשעף סיפר: כמידי שנה בשנה נערכנו עם כוחות מתוגברים לאבטחת העולים להילולא, בתקווה שלא יהיו אירועים חריגים, לצערנו הרב השנה התבשרנו על האירוע שאירע לפני זמן קצר. מיד עם קבלת האירוע התחילו כלל הצוותים של הצלה שהיו על ההר להתקדם למקום ולסייע לנפגעים במקום, כאשר במקביל מתנדבים נוספים יצאו לסייע עם אמבולנסים של מד"א, הן בטיפול והן בפינוי לבתי החולים ולמנחתים. אני רוצה להודות באופן אישי לכל מתנדב ומתנדב על הסיוע באבטחה עד כה בכלל, ובפרט למתנדבים שבאו לסייע לאירוע".

חלק מהפצועים שהגיעו לפוריה ב-9 אמבולנסים. צילום: יוסי אלימלך – חדשות כל העולם.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
אקו
אקו
לפני 3 שנים

מחריד, המח לא מעכל, עשרות אנשים דרכו על גופות, פשוט איימה!
הגיע הזמן להפסיק את המנהג הפרימיטיבי והמזיק הזה, שיתפקחו כבר, גם תהיה התפרצות קורונה בעקבות הצפיפות, עוד ימותו, מי שאישר את האירוע מסיבות פוליטיות, שיועמד לדין על רצח.

trackback
ח"כ בן גביר: "למשטרה אסור לחקור את עצמה – צריך להקים הבוקר ועדת חקירה ממלכתית"
לפני 3 שנים

[…] אסון כבד במירון: 44 בני אדם נהרגו – 150 נפצעו בדרגות שונות כתוצאה מדוחק […]

מה זה משנה
מה זה משנה
לפני 3 שנים

פגעו ביהודי מה חשבתם שיקרה??

כל אחד צריך לעשות חשבון נפש לראות למה קרה דבר כזה.
ואפשר לומר שיש אפשרות אחת כזאת, מי שהיה מנהל עד לא מזמן את האתר, פוטר מתפקידו וזרקו אותו כאילו הוא כלום, אז בבקשה ועדת החמישה קחו אחריות למה שגרמתם, ונסיים בברכה לכל הפצועים שיחלימו ושמי שאמור להפיק לקחים יפיק אותם, ולא יחכה לעוד צרות.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:38, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה