ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

"אור של תקווה": הושקה חווה בערד לזכרו של רון קוקיא הי"ד

באירוע רב משתתפים הושקה היום (ה') "חוות רון" לזכרו של לוחם הנח"ל רון קוקיא הי"ד שנרצח בפיגוע בעיר ערד לפני כ-3 שנים.

באירוע שהתקיים בחווה אשר צפויה לשמש את ארגון "השומר החדש", השתתפו רבים וביניהם ניתן היה למצוא את, האלוף במיל. עוזי דיין, חיילי חטיבת הנח"ל, חברי פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות, אנשי "השומר החדש", חברי תנועת "אם תרצו", ד"ר מרדכי קידר ועוד.

בועז קוקיא אביו של רון אמר: "שני הארגונים, "אם תרצו" ו- "השומר החדש" דואגים לחיזוק הציונות בארץ. הם דואגים לעשות טוב אבל במקביל נלחמים גם להיאבק ברעים. המדינה על שלוש הרשויות שלה חייבת להגביר את המאבק בטרור ובפשיעה כי אחרת עוד דם ישפך. אני קורא לתושבי ערד והסביבה להמשיך ולהחרים את משפחת המחבל שרצח את רון. לא נשכח ולא נסלח למשפחה זו."

און ריפמן מהשומר החדש: "יש פה חזון מאוד גדול. הוא מתחיל מהמצוקות שיש לחקלאים בישראל. החקלאים בארץ מתמודדים עם חוסר משילות בשטח. אנחנו טוענים כי החקלאים הם הקו הראשון במלחמה. אם לא נעצור את הפשיעה היא תחלחל אל הערים והישובים האחרים. הבשורה של החווה היא משילות".

ניסן בן חמו ראש עיריית ערד אמר: "האירוע של רצח רון ז"ל טילטל את העיר. כאשר השיח של היום הוא של קיטוב, הגיע הזמן שנתחבר. אנחנו סובלים מבריונות בכבישים. צריך להחזיר את המשילות ואסור להתעלם ממה שקורה פה. אם הציונות של פעם הייתה בהקמת ישובים אז הביטוי של הציונות החדשה הן שנות השירות לפני הצבא. צריך לחזק את התיישבות בנגב ולהביא לפה עוד אנשים".

אל"מ ישראל שומר מפקד חטיבת הנח"ל בה שירת רון ז"ל אמר: "המקום הזה שאנחנו נמצאים בו, חוות השומר, הוא חיבור של עבר, הווה ועתיד. ארגון השומר החדש הוא חלק מחטיבת הנח"ל. הכל מתחבר לעשיית הטוב של היחד בעם ובמדינה. יש להבליט את הטוב דרך הביחד במקום כמו כאן אשר עוסק בערכים וחיבורים".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו": "כאשר אדם צעיר נפטר נוצר וואקום. השאלה תמיד מה עושים ואיך ממלאים את אותו ריק. משפחת קוקיא מעוררת השראה במילוי הוואקום הזה. החווה הזו היא אור של תקווה וכולנו מצדיעים למשפחת קוקיא על הפצת האור הזה בארץ ישראל".

סגן הרמטכ"ל לשעבר האלוף במיל. עוזי דיין אמר: "אנחנו נמצאים פה באירוע בדיאלוג מתמשך עם רון קוקיא ז"ל. אנחנו מצווים להיות ראויים לזכרם של הנופלים ולזכרו של רון. העצים שניטעו פה קודם מלמדים אותנו איך לחיות עם המתים. הם מלמדים אותנו איך לזקוף קומה ולהמשיך לחיות. אירוע זה הוא אחד הדברים היפים לזכרו של רון. לא להשאיר זאת רק כזיכרון דומם אלא לתרגם זאת בשטח".

קרדיט צילום: תנועת "אם תרצו".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 23:31, יום שני (8.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה