חדשות בארץ

מאז פרוץ הקורונה: מדינת ישראל חוגגת עצמאות | המדריך המלא לחגיגה בטוחה

לראשונה מאז פרוץ נגיף הקורונה, מסתמן שאזרחי ישראל יוכלו לחגוג את יום העצמאות יחד, ללא הגבלות של סגר וריחוק חברתי. בכדי שהמאורע המרגש יהיה משמח ובטוח, המוסד לבטיחות ולגיהות גיבש את רשימת כללי הבטיחות לקראת יום העצמאות, תוך שמירה על בטיחותם של כלל המשתתפים.

יום העצמאות נמצא ממש מעבר לפינה וההתרגשות נמצאת בשיאה ומסתמן שאזרחי ישראל יוכלו לחגוג יחדיו במופעי ערב יום העצמאות ואירועי העל האש המסורתיים ביום העצמאות. לצד המאורע המרגש, חשוב להקפיד על כללי הבטיחות, בכדי שכלל בני המשפחה יחזרו בריאים ושלמים מחגיגות העצמאות. להלן מספר טיפים של המוסד לבטיחות וגיהות.

• הפעלת זיקוקין דינור תיעשה בהתאם לחוק חמרי נפץ , תשי"ד-1954, על ידי מפעיל זיקוקין דינור מוסמך, בעל תעודת מפעיל שהוכשר והוסמך על ידי מפקח עבודה ראשי, אושר על ידי גורמי המשטרה ושומר על כשירותו ולאחר קבלת כל ההיתרים הנדרשים.

• מפעיל הזיקוקין ישתמש בציוד מגן אישי, קסדת מגן, נעלי בטיחות, משקפי מגן ולבוש ארוך מכותנה או חסין אש, ואטמי אוזניים או אוזניות.

• הזיקוקין דינור יהיו תחת השגחתו של מפעיל מוסמך או תחת השגחת שומר מרגע הכנסתם לאתר השיגור ועד לסיום האירוע. כמו כן, יש לשמור על שטח ההפעלה ולאסור על כניסת אנשים שאינם מורשים.

• יש לבצע סיור מקדים בשטח המיועד להפעלת הזיקוקין דינור ולוודא שאין בסביבה הקרובה חומרים דליקים, עשבים יבשים, עצים העלולים להתלקח, בתים, מוסדות רגישים וקווי חשמל.

• יש לשמור על מרחקי הביטחון המינימליים הנדרשים בחוק ובמידת הצורך להגדילם על פי הצורך. בהפעלת זיקוקין דינור בחגיגות יום העצמאות מומלץ לשמור על מרחק של 50 מ' לפחות מהקהל (ובהתאם לקוטר הזיקוקים המופעלים)

צליית בשר על האש:

• לפני הצבת מיתקן הצלייה יש לבדוק את האזור המיועד, אם קיימים בו עשבים וצמחים שעלולים להידלק ולגרום לשריפה. את המיתקן יש להציב בצורה יציבה במקום פתוח, על שטח ישר ונקי מחומרים דליקים.

• מומלץ מאוד להצטייד באמצעי לכיבוי אש ולהציבו בהישג יד. אמצעי כיבוי יכול להיות מַטפֶה כיבוי אש, דלי מלא במים או בחול.

• יש להיזהר שלא לשפוך נוזל הצתה על הבגדים. בעת הרטבת הפחמים אסור – בשום אופן – להשתמש בחומרי דלק להצתת הפחמים. שימוש בבנזין או בחומרים אחרים מסוכן מאוד וגם עלול לפגוע בבריאות. החומרים המומלצים להצתה הם חומרי דלק מוצקים המיועדים לכך, ועומדים בתקן הישראלי הרשמי (ת"י 5201) החל על חומרים להצתת פחמים או עץ.

• אסור בשום אופן לשפוך נוזלי הצתה ולהוסיף חומרי הצתה לאש לאחר הצתת הפחמים, גם אם נראה שהפחמים לא התלקחו כראוי. פעולה כזאת מסוכנת ביותר ועלולה לגרום להתפרצות להבה בגלל הצתת האדים – דבר שגרם כבר לאסונות לא מעטים

• יש להרחיק ילדים ובעלי חיים מקרבת מיתקן הצלייה, חומרי בערה, נוזלים או מוצקים ושמן טיגון.

• יש להצטייד בכלים המיועדים לצלייה על האש, בעלי ידיות ארוכות כדי לאפשר ל"טבח" מרחק מספיק גדול מחום ומאש כאשר הוא מטפל בבשרים.

• יש לעמוד ליד מכשיר הצלייה בכיוון הרוח כדי לא להיחשף לעשן ולניצוצות העלולים לפגוע בעיניים ובדרכי הנשימה.

• אין להשאיר, ולו לרגע, מיתקן צלייה ללא השגחה. בסיום "חגיגת הבשר" יש לכבות את האש, ולהמתין עד להתקררות מיתקן הצלייה. אין לשפוך פחמים ואפר שלא התקררו לחלוטין לפחי אשפה – הם יכולים להמיס את חומרי הפלסטיק ולגרום להצתה ולשריפה בסביבה.

• בתום הארוחה השאירו את אזור השהייה שלכם נקי.

ד"ר מיקי וינקלר, מ"מ מנכ"ל המוס"ל מסר: "עם ישראל יחגוג את עצמאותו באופן כפול השנה ולצד השמחה הגדולה, חשוב שנשמור על עצמנו ועל בני המשפחה גם בזמן מופעי הזיקוקין והאירועים הססגוניים של ערב יום העצמאות וגם בזמן ההכנות עם המנגל והעל האש. אני מאחל לכל עם ישראל יום עצמאות שמח ובטוח. צאו, תבלו, תהנו ותחזרו בשלום".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 9:07, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה