חדשות בארץ

‏הממשלה אישרה: מערכת החינוך תיפתח במלואה אחרי יום העצמאות

הממשלה אישרה הערב (ב') את הצעת משרד הבריאות להארכת תקנות המגבלות הנוכחיות (שאושרו בפעימה הרביעית והנהוגות כיום) עד ליום ה-28.4.21. כמו כן, אישרה הממשלה את הארכת תקנות התחבורה הקיימות עד ליום ה-29.4.21. בנוסף, האריכה הממשלה את תקנות התו הסגול של משרד האוצר במקומות העבודה עד ליום ה-12.5.2021.

*זאת ועוד, אישרה הממשלה עקרונית את הצעת משרדי הבריאות והחינוך לפתיחה נרחבת של מערכת החינוך באופן הבא, החל מיום ראשון, ה-18.4.21, כאשר תקנות סופיות יובאו לאישור הממשלה עם סיום העבודה עליהן:*

1. בתי הספר ייפתחו בכל השכבות ללא קפסולות החל מיום ראשון, ה-18.4.21. לא תוטל מגבלה על מעבר מורים וסייעות בין הכיתות ובתי הספר.

2. הפתיחה תעשה תחת הפעלת מודל התערבות מחמיר להתמודדות עם התפרצויות, המאפשר ניטור רחב ומניעת התפשטות. מודל זה יגובש על ידי משרד הבריאות, משרד החינוך ומרכז השלטון המקומי.

3. בשלב זה מערכת החינוך הבלתי פורמאלית, החוגים וכן מערכת ההשכלה הגבוהה ימשיכו לפעול במתכונת הקיימת. המשך הקלות עבור מערכת זאת, ייבחן בשבוע הבא בין משרדי הממשלה הרלוונטיים.

במסגרת זו, יופעל מערך בדיקות וניטור רחב במוסדות החינוך, וזאת לאחר גילוי מוקדם של התפרצויות. כלומר, ברגע שיתגלה תלמיד מאומת בכיתה מסוימת, התלמידים בכיתה, בשכבה וצוות ההוראה יעברו בדיקות טרם חזרתם שוב למערכת החינוך. זאת בנוסף לחובת הבידוד כפי שקיימת עד כה.

משרד הבריאות עוקב באופן רציף אחר נתוני התחלואה במדינה ומגבש את החלטות המדיניות בעקבות מדדים אלו. כעת, משעברו שבועיים של יציבות בנתוני התחלואה עם 95% מהמדינה ירוקה, כולל תחלואה נמוכה בקרב ילדים, ניתן להתקדם עם פתיחה של החינוך בצורה רחבה יותר תוך הפעלת מתווה של בדיקות נרחבות במקומות בהם יהיה זיהוי של עליית תחלואה במסגרת "מגן חינוך מותאם".

בעניין הבדיקות בנתב"ג החליטה הממשלה:

1. על מנת להגדיל את יכולת הקיבולת של תנועת הנוסעים בנתב״ג, יוקם מתחם בדיקות מחוץ לטרמינל.

2. לצורך ביצוע זה, יוקם צוות בראשות מנכ"ל משרד רה"מ בפועל ובהשתתפות מנכ"לי המשרדים: האוצר, התחבורה, הבריאות, הכלכלה והתיירות, וכן החשב הכללי, אשר ידונו בפרטי הוצאת המכרז להקמת המתחם, מיקומו, תפעולו ודרכי מימונו. הצוות יגיש את המלצותיו לממשלה תוך 14 ימים.

3. עד להקמת המתחם – תימשך פעילות הבדיקות המתבצעת כרגע בטרמינל באמצעות חברת אומגה.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 16:17, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה