ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ, חם ברשת

"לא מצדיק חקירה פלילית": שוטרים פצעו באלימות עיתונאי – מח"ש סגרה את התיק

מחלקת לחקירות שוטרים החליטה לסגור את חקירת התלונה של כתב חדשות כל העולם, שנפצע מתקיפה אלימה של שוטרים, במהלך סיקור הפרת סדר בבני ברק.

בהודעת תגובה ממח"ש, לאחר שנפתחה חקירה נכתב: "הרינו לאשר קבלת תלונתך שבנדון, הנוגעת לטענות נגד אנשי משטרה. לאחר בחינת תלונתך ולאחר שנשקלו כלל הנימוקים הצריכים לעניין, החליט עו"ד משה סעדה, סגן מנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, שנסיבות העניין בכללותן אינן מצדיקות המשך חקירה פלילית, שכן מדובר באירוע אשר ההליך הפלילי איננו מהווה מסגרת מתאימה לבירורו."

במחלקת לחקירות שוטרים הדגישו כי "מסקנה זו נתקבלה לאחר בדיקה ראשונית של האירוע נשוא תלונתך, אשר יש בתוצאותיה כדי לשפוך אור על האירוע בכללותו."

כזכור, עימותים קשים פרצו לפני כשלושה חודשים בין תושבים לכוחות המשטרה בבני ברק, בעקבות תקיפת השוטרים שעסקו באכיפת הסגר.

השוטרים בסיוע מסוק השליכו מאות רימוני הלם, הכו באלות ועצרו שישה חשודים בהפרות הסדר. קודם לכן המשטרה פשטה על הישיבה שממנה באו חסידי ויז'ניץ-מרכז שפצעו שוטרת.

השוטרים שפעלו בשטח היכו ללא כל סיבה, עיתונאים, צלמים ואזרחים תמימים שנקלעו לאזור. בנוסף, מספר תושבים נפצעו כתוצאה מאלימות המשטרה ומרסיסי רימוני ההלם שהושלכו לתוך ריכוז אוכלוסיה צפוף ללא אבחנה.

רימון הלם שצולם בזירה, צילום: אליסף כהן – חדשות כל העולם.

איתמר כהן, כתב "חדשות כל העולם" שסיקר את האירוע, הוכה קשות על ידי שוטרים ונפגע בפניו. לדבריו, ארבעה שוטרים תקפו אותו ללא סיבה. "קיבלתי אגרופים לעין ולראש, קיבלתי חתך עמוק ליד עין ימין", סיפר. לדבריו, "הראיתי להם תעודת עיתונאי ואמרו לי שזה לא מעניין אותם. השוטרים הגיעו במטרה לתקוף ולזרוע פחד בתושבים".

בסרטון שצילם אחרי התקיפה נראה אחד השוטרים קורא לעברו: “אם אתה מתקרב לפה אני שובר אותך”.

אחרי התקיפה שהתרחשה בפתח אולמות ‘ארמונות חן’ ברחוב שלמה המלך, הוא נזקק לטיפול רפואי.

בעקבות האירוע, פנתה מועצת העיתונות למפכ"ל המשטרה בדרישה להטמיע בשורות המשטרה את החובה שלא לפגוע בעיתונאי ובצלם עיתונות בעת מילוי תפקידו גם במהלך סיקור הפגנות ברחוב החרדי ובכל רחוב ברחבי המדינה, ולאחר שהציג תעודת עיתונאי.

מועצת העיתונות: "זכותו וחובתו של כל עיתונאי וצלם עיתונות להביא לציבור הרחב תמונת מצב כמות שהוא גם מזירות של עימות קשה ואפילו אם התיעוד אינו מחמיא למשטרה. זכותו להגיע למקום האירוע – לתעד ולצלם ללא פגיעה או החרמת חומרי התיעוד. אנו קוראים למפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי להורות על כיבוד זכות זאת והמסר הישיר והדחוף שלו מתבקש בימים אלה של מתח גובר ברחובות ישראל".

יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', אמר בתגובה לאלימות המשטרה: "‏אין שום דבר בעולם שיכול להצדיק את מסע הנקמה האלים וחסר ההבחנה שביצעה המשטרה הלילה בבני ברק. אכיפת חוק ממוקדת ויעילה – כן, אלימות אגרסיבית וחסרת הבחנה מול אזרחים – בשום אופן לא. במקום לשלב ידיים ולייצר קונצנזוס נגד אלימות, המשטרה החריפה הלילה את המשבר והגדילה את הניכור ואת חוסר האמון. ולא, אין שום סימטריה בין אלימות אזרחית, קשה וחמורה ככל שתהיה, לאלימות משטרתית רשמית וממוסדת. השניה חמורה ומסוכנת במדינה דמוקרטית פי מאה. המשטרה לא היתה מעזה לפעול באופן הזה מול הפרות חוק ואלימות גדולים וחמורים פי מאה במגזרים אחרים, ומעשים שבכל יום במגזר הערבי יוכיחו. מי שנתן את ההוראה הזו אינו ראוי להמשיך בתפקידו כמפקד במשטרת ישראל. אם חברי הכנסת החרדים לא היו מפילים את הצעתי להקמת וועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת האלימות המשטרתית נגד החרדים לפני חצי שנה יכול להיות שהיום היו כבר נהלים ופקודות שלא היו מאפשרות השתוללות כזו."

חשוב לדעת: יותר מ-57 אחוזים מהתלונות נגד אלימות שוטרים בשנים 2018-2014 לא נחקרו כלל. רק ב-3.9% מהתלונות הוגשו כתבי אישום פליליים ומשמעתיים.

מבין כתבי אישום, שהוגשו על אלימות שוטרים, שמונה בלבד היו פליליים, והיתר – משמעתיים.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 20:36, שבת (6.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה