חדשות בארץ

הפגנה להחזרת הביטחון לנגב: "די להפקרות- זמן למשילות"

כ-100 בני אדם השתתפו הערב (ג') בהפגנה הראשונה של הועד להצלת הנגב בבאר שבע תחת הכותרת "די להיתמם- הנגב מדמם".
המוחים ביקשו להביע את מורת רוחם על הפגיעה בביטחונם המתמשך של תושבי הדרום בעקבות התגברות מקרי האלימות, הדקירות והשודים בחודשים האחרונים. הם נשאו שלטים עליהם נכתב: " די להיתמם הנגב מדמם" "דו קיום כן-אלימות לא", "די להפקרות- זמן למשילות" ו- "תנו לישון בשקט".

מארגני ההפגנה ציינו כי המפגינים שבאו כללו הם מכל קשת הדעות הפוליטיות. בין השאר הגיעו תושבים בדואים שנפגעים יום יום ממעשי האלימות, חברי מועצה מקומיות מהאזור, בני משפחת שיף שאביהם אריה ירה בפורץ שפרץ לביתו, פעילי תנועת "אם תרצו" ותושבים רבים שחווים על בשרם את מקרי התקיפה.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ הגיע לתמוך במפגינים ואמר: "כולנו יחד מאוחדים וזעקת התושבים נוגעת לליבי. באר שבע והנגב הם מפעל חיים. גדלתי כאן והתחנכתי כאן. אנחנו כאן ביחד ובאתי לזעוק יחד איתכם את הזעקה של כולנו. "

ג'ולי קייט, חברת הוועד להצלת הנגב וחברת המועצה המקומית מיתר אמרה: "הועד להצלת הנגב היא התארגנות א-פוליטית של תושבי ותושבות הנגב שמאסו במציאות הבלתי נסבלת של הפשיעה והיעדר המשילות בדרום. אנחנו נפעל בכל הערוצים הלגיטימיים בכדי להחזיר את הבטחון לילדינו, להחמיר את הענישה ולהבטיח תקציבים הנדרשים לבטחון. הממשלה לא יכולה עוד להתעלם מ-60% משטחה של ישראל. אנחנו לא נוותר עד שהמציאות שלנו תשתנה ונבטיח לילדינו עתיד בטוח".

ערן בר שושן, פעיל חברתי בבאר שבע וחבר הוועד להצלת הנגב הוסיף כי: "מדינת ישראל הפקירה אותנו לחסדי כנופיות פשע – אם הנגב לא חשוב לה אז שתבנה לנו בתי קבע במרכז ונתפנה מכאן, בן גוריון שלח את ההורים שלנו לנגב כדי שיתפסו את השטח וישמרו עליו אבל מאז המדינה שכחה אותנו ואין מי ששומר עלינו".

בילי כהן, חברת הוועד להצלת הנגב ותושבת המועצה האיזורית בני שמעון אמרה: "היום יום השבעת הכנסת ואין מפלגה אחת מימין ומשמאל שישבה בשלטון והיה לה את הכוח לשנות את המצב פה בנגב. במשך שנים מדינת ישראל מתעלמת באופן שיטתי ומסרבת להכניס את ידה אל "האש הבוערת". אנחנו כאן היום כדי להזכיר לנבחרי הציבור שלנו שקצנו בדיבורים ואנו רוצים תוצאות ברורות נגד הטרור האזרחי שמופעל נגדנו".

קרדיט צילום: הועד להצלת הנגב.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף בריאיון לרשת פוקס ניוז כי מטוסי קרב של צבא ארה"ב חוגרים בשעה זו בשמי טהראן, ומשמידים מערכות מכ"ם והגנה אווירית בדרום-מערב המדינה. טראמפ הוסיף כי שוחח ישירות עם בכירים וגורמים איראניים, אשר פנו אליו בבקשה דחופה להפסיק את ההפצצות בעומק המדינה. טראמפ: "התקיפות באיראן ייפסקו בקרוב, אך כל האופציות […]

ניוז 360

מחבל חיזבאללה חוסל לאחר שהתקרב סמוך לגדר גבול הצפון וירה על כוחות צה״ל הפועלים במרחב. בעקבות החיסול מועצה אזורית גליל עליון יצאה עם כמה הנחיות לציבור: 1- ישובים משגב עם מרגליות ומנרה לפעול לפי הנחיית הרבש״צ ולשהות בבתים ולא להסתובב בישוב. מחלקות ההגנה וצה״ל פועלים במרחב. 2- שאר קיבוצי המועצה כרגע בשגרה ללא הנחיות מיוחדות […]

ניוז 360

לפי החשד, נסיון הרצח תוכנן כמארב על ידי השוטר ובני משפחתו, המשמשים כקצינים בצה"ל, אחד מהם בדרגת אל"מ במילואים. לפני זמן קצר הובאו השלושה לבית המשפט השלום בבאר שבע לדיון בדלתיים סגורות. מעצרו של השוטר הוארך ב-9 ימים ומעצרם של השניים הנוספים ב- 3 ימים.

ניוז 360

איראן אינטרנשיונל מדווח שהמנהיג העליון מוג'תבא חמינאי מנותק קשר וירד למחתרת ביממה האחרונה.

ניוז 360

שר החינוך יואב קיש: "גם מחר לא יתקיימו לימודים. הכוונה היא שמחר יהיה יום התארגנות, וביום רביעי מערכת החינוך תחזור לפעול במתווה ממוגן, בכפוף להנחיות פיקוד העורף."

ניוז 360

יהודה אבידן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, הוא בכיר בש"ס – שנחקר היום באזהרה במסגרת הפרשה הנחקרת בחשד להפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרד. יחד עמו נחקר באזהרה בכיר נוסף במשרד, ועוד עובד נוסף מסר עדות פתוחה.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 8:48, יום ראשון (28.06)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה