ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

"חומת מגן לדמוקרטיה": השמאל והערבים משתפים פעולה בהפגנה בתל אביב נגד נתניהו

הפגנת שמאל וערבים בתל-אביב: כחול לבן, העבודה, מרצ והערבים משתפות פעולה, לראשונה מאז הבחירות, בהפגנת "חומת מגן לדמוקרטיה" ברחבת מוזיאון תל אביב. בין הנואמים גם יו"ר חד"ש, איימן עודה. להקת 'תיסלם' תבצע את השיר 'פרצופה של המדינה'.

‏הליכוד בתגובה להפגנת האופוזיציה בתל אביב: "תומך הטרור איימן עודה נואם בברכת לפיד וגנץ, והאסיר המשוחרר אהוד אולמרט מפגין 'נגד השחיתות'. איזו בדיחה!

ראש האופוזיציה בני גנץ: ‏באתי לכאן הערב, להפגנה הראשונה בחיי, בכדי לומר בקול את שכולנו יודעים – העם היהודי הוא פלא ומדינת ישראל היא נס. הסיפור שלנו הוא סיפור שאין כמותו. מדינת ישראל היא החלום ומדינת ישראל היא הגשמת החלום. ‏אך באתי לכאן הערב גם כדי לומר בקול רם וברור את מה שכולנו מרגישים:
החלום הולך ונשבר לנגד עיני. החלום הולך ומתנפץ לנגד עינינו. יש מי שמנסה להחליף את שלטון העם בשלטון יחיד בפועל, שמנסה לשעבד אומה שלמה לאינטרסים האישיים שלו.
עכשיו, המאבק הוא על הבית. על דמותה ועל צלמה של ישראל.

חבר הכנסת איימן עודה, בהפגנה הערב: ״אני נמצא כאן היום כי אני מאמין ששותפות ערבית יהודית זו הדרך היחידה לתקווה ולשינוי במדינה. אנחנו האזרחים הערבים אולי לא יכולים לבד אבל בלעדינו זה בלתי אפשרי. זו ההפגנה האלף שאני משתתף בה. אני מפגין סדרתי, וזו אמורה להיות ההפגנה של השינוי במדינה. חברים, חברות, המאבק הזה שזור בשלום, בשוויון, בצדק החברתי. והוא דורש שותפות בין מנהיגים אמיצים. אני מוכן לשותפות הזו כדי לעשות את השינוי.״

גבאי בהפגנה למען הדמוקרטיה, הערב בתל אביב:

הדמוקרטיה הישראלית בסכנה, תרבות של חסינות היא תרבות של שחיתות, חסינות לפוליטיקאים היא מדרון חלקלק. אחרי חסינות לנתניהו תגיע חסינות גם לטייקונים שתומכים ונתמכים על ידו.

על שותפיו של נתניהו אמר גבאי:
"לצד ראש הממשלה יש חברי קואליציה מהליכוד וממפלגות אחרות שוויתרו. שלא מוכנים להילחם, שמגמגמים, שמאשימים את אלה שלא בחרו בהם. אלה אנשים שלא רואים מטר קדימה. אתם לא מבינים שאתם הבאים בתור ??

קרדיט: אלעד גוטמן

הנאום המלא של איימן עודה:

ערב טוב חברות וחברים,

אני נמצא כאן היום כי אני מאמין בשותפות יהודית-ערבית. אני מאמין שזו הדרך היחידה לתקווה ולשינוי בארץ ובמדינה. אני נמצא כאן היום כדי להגיד שזו המשוואה – אנחנו האזרחים הערבים לא יכולים לבד, אבל בלעדינו אי אפשר.

אני נמצא כאן היום כי אני מאמין שבלי שוויון אין דמוקרטיה. מדברים על שאלת הלגיטימיות שלי, שלנו. חשוב לי לומר לכם, אנחנו האזרחים הערבים בני המולדת הזו ואין לנו מולדת אחרת מלבדה. אנחנו הגענו לכאן בדרך הכי טבעית – מרחם אימנו.

נאמר לי שעצם העובדה שאני עומד פה זה הישג. אני חושב שזה הישג אבל אני לא מסתפק בו. אני רוצה להיות חלק אמיתי משינוי במדינה.

חברות וחברים, זה לא רק חוק החסינות. זו רשימת חוקים שנתניהו מנסה לקדם. הראשונים להיפגע הם המיעוטים והקבוצות המוחלשות – ערבים, נשים, נכים, קשישים.

זה לא יעצור שם. זה יהיה כולנו – נפגעי מערכת הבריאות, מתנגדי הכיבוש והמלחמות, שוחרי התרבות ואלה המבקשים להגן על חופש הביטוי. אלה שלא יוכלו לממן לילדיהם חינוך ראוי.

זה הולך להיות מאבק ממושך, מאבק עיקש. ינסו להפריד בינינו. ינסו לשסות. הכוח שלנו זה להישאר מאוחדים. הם מפחדים מהאחדות שלנו.

גנץ אמר שזו ההפגנה הראשונה שלו. זו ההפגנה האלף שאני משתתף בה. אני מפגין סדרתי, וזו אמורה להיות ההפגנה של השינוי במדינה. חברים, חברות, המאבק הזה שזור בשלום, בשוויון, בצדק החברתי. והוא דורש שותפות בין אמיצים. שותפות בין מנהיגים אמיצים. מנהיגים אמיצים. אני מוכן לשותפות הזו כדי לעשות את השינוי.

נאומו המלא של אבי גבאי:

משמח לראות שאנשים רבים הגיעו הערב.
ישראלים שנלחמו על המדינה
ומוכנים להמשיך להילחם על הערכים שלה.
לפני כ 3 חודשים, בסיומו של כנס בחירות בקרית אונו, ניגשו אלי אב ובתו בת ה 12. הילדה אמנם צעירה אבל מתעניינת בפוליטיקה. ובסוף הכנס היא ביקשה לשאול אותי שאלה אחת: היא שאלה אם אני יכול להבטיח לה שכאשר היא תהיה גדולה תהיה כאן דמוקרטיה.
שאלה מדוייקת, כואבת ומעוררת מחשבות. שאלה שהדור שלי ואלו שקדמו לו – מעולם לא שאלו. הדמוקרטיה שלנו הייתה ברורה, ונוכחת וקיימת בכל מקום. בדיוק כמו האוויר שאנחנו נושמים. והנה קם דור צעיר שעבורו הדמוקרטיה היא כבר לא מובנת מאליה. שצריך להילחם כדי שהיא תישאר חלק מחיינו.
רבותיי, הסכנה הזו אמיתית. אלה לא קריאות "זאב זאב". זוהי לא עוד פאראנויה של אנשי שמאל. זוהי לא הזדמנות הפחדה למחנה הפוליטי שלנו. זו סכנה אמיתית וזה מאבק אמיתי. מאבק על ערכים, מאבק על חוקי המשחק, מאבק על הערך המרכזי שמייחד אותנו כאן.
אנחנו רואים בכנסת פוליטיקאים שלא מאמינים בדמוקרטיה, בשוויון ובערך האדם.
הפוליטיקאים האלה משרתים ראש ממשלה שעובר את אותן עבירות במשך שנים רבות.
הוא מספר לציבור שלא היה כלום ולא יהיה כלום, אבל הוא מפחד להביא את העניין למקום היחידי שקובע מי עבריין ומי לא – בית המשפט.
ולצד ראש הממשלה יש חברי קואליציה מהליכוד וממפלגות אחרות שוויתרו. שלא מוכנים להילחם, שמגמגמים, שמאשימים את אלה שלא בחרו בהם. אלה אנשים שלא רואים מטר קדימה. אתם לא מבינים שאתם הבאים בתור ?? מישהו מכם מכיר את חברי הקואליציה של ארדואן ? אולי את זו של פוטין ?
לא תכירו. הם לא קיימים וגם אתם לא תהיו אם לא תעצרו את הטירוף.
האתגר שלנו הוא לחבר למאבק הזה את כל חלקי החברה הישראלית. דתיים וחילונים, ערבים ויהודים. כל מי שרוצה שילדיו יחיו חיים של חירות. כשאנחנו נלחמים על הדמוקרטיה שלנו, אנחנו חייבים שיהיו לצידנו גם אנשים שחושבים אחרת מאיתנו. אנשים שרואים פתרונות אחרים לישראל בתחום המדיני, הכלכלי, מצביעי ימין ומצביעי שמאל. כי המאבק על דמותה ועתידה המוקרטי של ישראל הוא מאבק של כולם. והוא חייב להיות של כולם. אנחנו חייבים לשכנע ביחד שחסינות לפוליטיקאים היא מדרון חלקלק. שאחרי חסינות לנתניהו תגיע חסינות גם לטייקונים שתומכים ונתמכים על ידו. ולאחריה תהיה כאן חסינות ממעשים פליליים, חסינות מתשלומי מס, חסינות מתחרות וחסינות שתאפשר לפגוע בצרכנים, לזהם לנו את האוויר ולהמשיך הלאה.
חובתנו לשכנע אותם שתרבות של חסינות היא תרבות של שחיתות!
שתרבות של חסינות היא תרבות של שחיתות!!
שתרבות של חסינות פוגעת ביכולת שלנו לחנך את ילדינו להבחין בין טוב ורע, חוקי ולא חוקי, מותר ואסור.
וחובתנו להביא לכאן את הצעירים.
משום שהם ישלמו יותר מכולם את המחיר הכלכלי של אבדן הדמוקרטיה. ההצלחה הכלכלית של מדינת ישראל מתחילת שנות השמונים נשענת על כלכלת הייטק, על טכנולוגיה, על ישראלים מוכשרים שיוזמים ועושים. ישראלים שיושבים בבנייני המשרדים היפים האלה שמסביבנו. ישראלים שיכולים להצליח ולעשות את אותו דבר במקומות אחרים, עם רגולציה נוחה יותר, עם חיים בתוך שווקי היעד של המוצרים שלהם, עם כוח אדם זול יותר. אבל לא, מרביתם מקימים ועושים כאן את העסקים. הם עושים את זה במדינה שלהם, משלמים מיסים למדינה שלהם. מגשימים את החזון הציוני לעצמאות וחיים מעמל ידיך. מישהו באמת מאמין שהם ישארו כאן אם חס וחלילה נהפוך לפסאדה של דמוקרטיה כמו תורכיה או לרוסיה ? מישהו באמת מאמין שעשרות מרכזי המחקר והפיתוח של החברות הבינלאומיות ישארו כאן כשלא תהיה פה דמוקרטיה ? וכשהם יילכו וישלמו מיסים במקומות אחרים מאיפה נממן 60 מיליארד שח לבטחון ? מאיפה נממן 60 מיליארד לחינוך ? מאיפה יהיה כסף לתקן את מערכת הבריאות ? ואפילו, מאיפה יהיו 23 מיליארד לכל הפנטזיות שבהסכמים הקואליציונים ? אומרים שהצעירים ייצאו לרחובות רק על משבר כלכלי. אז אני אומר מכאן לצעירים שלנו.
צעירים שהמדינה לא דואגת להם. מפקירה אותם ליוקר מחיה, מחירי שכירות מטורפים ולשכר נמוך. אני אומר לכם מכאן. כשההייטק יעזוב גם את המעט שיש לכם היום לא יהיה. זה הזמן. לא יהיה זמן אחר להילחם על הערכים וגם על היכולת לחיות כאן. זוהי שעה של מאבק ואנחנו צריכים אתכם איתנו.
תודה!

נאומו המלא של יו"ר האופוזיציה בני גנץ:
באתי לכאן הערב, להפגנה הראשונה בחיי, בכדי לומר בקול את שכולנו יודעים – העם היהודי הוא פלא ומדינת ישראל היא נס.
אבל באתי לכאן הערב גם כדי לומר בקול רם וברור את מה שכולנו מרגישים:
החלום הולך ונשבר לנגד עיני. החלום הולך ומתנפץ לנגד עינינו.
נתניהו-
הולכת שולל את בוחרייך. ניצלת בציניות את תומכייך.
אלו שהצביעו עבורך, לא ביקשו להמית על ישראל קלון.
אתה אכן נבחרת ע״י החברה בישראל אבל לא קיבלת מהנשיא או מהעם מנדט להשתמש בו כמגן אנושי – משפטי ואישי.
אבל אנחנו לא נשתוק.
לא ניכנע לשנאה, להסתה ולפלגנות.
לא ניתן לך להפוך את ישראל הממלכתית לאחוזה פרטית של משפחה מלכותית או לחצר סולטאנית!
מעל הבימה הזאת, אני קורא הערב להקים את הברית הממלכתית.
כפי שהציונות היא לא רק של הימין, הדמוקרטיה היא לא רק של השמאל.
גם הציונות וגם הדמוקרטיה הן של כולנו.
על כן על כל הישראלים – על כולנו – מימין ומשמאל להתקומם עכשיו ולהגן עליה.
הברית הממלכתית שאותה אנחנו מקימים הערב תהיה חומת המגן של הדמוקרטיה הישראלית.
אל מול הסכנה הפנימית והממשית הנשקפת לדמוקרטיה לממלכתיות הישראלית- כולנו בני ברית.
הערב אני מתחייב בפניכם: אני אוביל את המאבק ההיסטורי הזה בעוצמה, בתקיפות ובנחישות.
המאבק יהיה קשה. המאבק יהיה ארוך.
אבל בסוף- אנחנו ננצח!

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
4 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
יעקב ישראל שלום
יעקב ישראל שלום
לפני 5 שנים

הזויים לגמרי השם ישמור

אביאל גל
אביאל גל
לפני 5 שנים

גועל נפש. איך אפשר כך להתנהג לראש-המשלה הגדול הזה. שכולם יודעים דיוק מה הוא עשה / עושה עבור המדינה הזו הקטנטנה …חבל שיש עוד אנשים כאלו במדינה הזו. חוצפה מצידם. וסתם קנאים. אחרת אין הסבר אחר..חבל חבל מאוד…

יעקב ישראל שלום
יעקב ישראל שלום
לפני 5 שנים

אמר לי ערבי בטח אני הולך להפגנה יש יהודיות טובות

הארורה הרים שילדה אותך איימו עודה
הארורה הרים שילדה אותך איימו עודה
Reply to  יעקב ישראל שלום
לפני 5 שנים

ארורה הרחם שילדה אותך איימן עודה

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:42, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה