חדשות בארץ

שותף בלינץ' נגד יהודי בעיר העתיקה ירצה פחות מחודשיים עבודות שירות בלבד

בימ"ש השלום בירושלים קבע כי ערבי תושב מזרח העיר אשר הורשע בעבירת פציעה של בחור יהודי לפני כשנתיים בעיר העתיקה, ירצה עונש של שלושה חודשי עבודות שירות מהם ינוכו ימי מעצרו, וכמו כן ישלם פיצוי של 2,000 שקלים למתלונן.

על פי כתב האישום שתוקן במסגרת הסדר הטיעון, האירוע התרחש כאשר המתלונן רץ ברחוב ויה דולורוזה כשלראשו כיפה והוא עטוף בטלית. אחיו של הנאשם שהינו קטין, החל לקלל אותו. התפתחה ביניהם שיחה ואנשים נוספים התקהלו מסביב, או אז החלה קטטה אלימה במקום, והקטין החל להכות את המתלונן.

בכתב האישום תואר כי "בהמשך לכך, הגיח הנאשם והכה את המתלונן באמצעות ידיו, תוך שהמתלונן ניסה להגן על עצמו. אחיו של הנאשם הצטרף אל הנאשם והמשיך להפליא את מכותיו במתלונן. המתלונן ניסה לנוס על נפשו, אך הנאשם ואחיו לא שחררו את אחיזתם בו ושבו והיכו אותו".

לאחר מכן נכתב "הנאשם שלף את חגורת מכנסיו והצליף באמצעותה במתלונן מספר פעמים. למקום הגיעו אנשים רבים נוספים שזהותם אינה ידועה, אשר הגנו בגופם על המתלונן והרחיקו את הנאשם ואת אחיו תוך שאחזו בהם ומשכו אותם למקום אחר".

הנאשם הורשע בגרימת חבלות בדמות 3 פצעים קטנים בכתפיו של המתלונן וכן שריטה, נפיחות ושפשופים בצווארו. על אף המעשה החמור, פסק שופט ביהמ"ש השלום בירושלים איתן כהן כי הנאשם יבצע עבודות שירות בבית חולים פסיכיאטרי במשך שלושה חודשים וישלם פיצוי של 2,000 שקלים בלבד למתלונן.

עו"ד חיים בלייכר מחוננו מסר בתגובה לגזר הדין "לצערנו גזר הדין אינו משקף דיו את חומרת האירוע, שכן מדובר בלינץ' של ממש כנגד נפגע העבירה אשר סבל מכאבים רבים ונושא צלקת בנפשו, כפי שהעיד בבית המשפט. התוקף מלכתחילה לא הואשם ברקע גזעני ועל כך תמיהתנו, אך מכל מקום לכל בר דעת ברור שהלינץ' נעשה כנגד המתלונן על ידי מספר בני מיעוטים בשל היות המתלונן יהודי. היינו מצפים לענישה של מאסר בפועל לפחות לשנה כבקשת התביעה. קיווינו לענישה עם הרתעה כדי לשרש את תופעת האלימות כלפי יהודים בירושלים".

(צילום ארכיון: דוברות המשטרה)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:11, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה