ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

בית הדין בהאג: נחקור פשעי מלחמה שבוצעו בשטחי עזה, יהודה ושומרון

‏בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג מודיע כי יפתח באופן רשמי בחקירה אודות פשעי מלחמה שבוצעו בשטחי עזה, יהודה ושומרון.

בית הדין יחקור עבירות שבוצעו החל מ-13 ביוני 2014 – התאריך ממנו נעשתה הפנייה לבית הדין. בהודעת בית הדין נכתב כי כל חקירה תעשה באופן "בלתי תלוי ואובייקטיבי, ללא מורא וללא העדפה".

ברשות הפלסטינית הגיבו על ההחלטה ואמרו: "אנו מברכים על החלטתו של בית הדין הפלילי הבינלאומי לפתוח בחקירת פשעי מלחמה ״בפלסטין״. החלטת בית הדין הפלילי הבינלאומי תשיג צדק ואחריות."

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ מסר כי: ״ההתנחלויות והימין גוררים את ישראל להאג. המשך הבנייה בהתנחלויות ואיומי הסיפוח מסבכים את ישראל והופכים אותה לנאשמת בפשעי מלחמה. ישראל חייבת ממשלה שתפסיק את הבנייה בהתנחלויות ותניע מחדש תהליך שלום עם הפלסטינים. ללא קידום תהליך שלום, ראשי המדינה עלולים להיות חשופים להליכים משפטיים, ובעיקר יפגעו באינטרס הישראלי המרכזי: פתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני על בסיס חזון שתי המדינות״.

ח״כ סמי אבו שחאדה יו״ר בל״ד ברשימה המשותפת: "ההחלטה האמיצה של בית הדין הבינלאומי בהאג היא עוד צעד בכיוון הנכון. ישראל דואגת מסיבה ברורה – היא יודעת שהכיבוש הוא לא ״נאור״ ולא כלום מלבד פשע מלחמה."

ראש הממשלה בנימין ‏נתניהו אמר בתגובה: "ישראל נמצאת תחת התקפה היום. בית הדין המוטה בהאג קיבל היום החלטה צבועה ואנטישמית. בית הדין לא אומר מילה נגד איראן וסוריה שמחוללות פשעי מלחמה אמיתיים. נילחם על האמת עד שנבטל את ההחלטה הזו."

נשיא המדינה, ראובן ריבלין, התייחס להחלטה ואמר: "החלטת בית הדין בהאג לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל, שערורייתית. לא נקבל את הטענות נגד מימוש זכותנו וחובתנו, להגן על אזרחינו. מדינת ישראל היא מדינה חזקה, יהודית ודמוקרטית, שיודעת להגן על עצמה וגם לחקור את עצמה במקרה הצורך. אנו גאים בחיילנו, בנינו ובנותינו, בשר מבשרה של המדינה שלנו, העומדים על משמר ארצם דור אחרי דור כחומה בצורה נגד מבקשי רעתנו. נעמוד אנחנו על המשמר כדי להבטיח שלא יפגעו בעקבות ההחלטה."

שר החוץ, גבי אשכנזי תקף את ההחלטה: "החלטת התובעת לפתוח בחקירה היא מעשה של פשיטת רגל מוסרית ומשפטית. מדובר בהחלטה פוליטית של תובעת בשלהי כהונתה, וניסיון לקבוע סדרי עדיפויות למחליף שלה, שהופכים את בית הדין לכלי שרת בידי גורמים קיצונים ונותנים רוח גבית לארגוני טרור ולגופים אנטישמיים. העובדה שארגון הטרור הרצחני, חמאס, מברך על ההחלטה, מעידה יותר מכל על היותה חסרת כל תוקף מוסרי. ישראל היא מדינה דמוקרטית בעלת מערכת משפטית עצמאית ואפקטיבית, שבכלל אינה חברה בבית הדין. ההחלטה לפתוח בחקירה נגד ישראל היא חריגה מהמנדט של בית הדין, ובזבוז משאבי הקהילה הבינ"ל ע"י מוסד מוטה שאיבד כל לגיטימציה, ופועל כגוף פוליטי ולא שיפוטי. החלטת התובעת רק תתרום לקיטוב בין הצדדים, ומרחיקה את הדיאלוג הנחוץ ליישוב הסכסוך. מדינת ישראל תנקוט בכל צעד הנדרש להגנה על אזרחיה וחייליה מפני רדיפה משפטית. אנחנו קוראים למדינות הרואות חשיבות בשמירה על מערכת המשפט הבינ"ל מפני פוליטיזציה לדחות את החלטת התובעת ולא לשתף איתה פעולה."

בתגובה להחלטה, יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, מסר: "תגובה ציונית הולמת להחלטה האנטישמית של האג תהיה להעמיד לדין בישראל את בכירי הרש"פ בגין פשעי מלחמה ולהחיל ריבונות ישראלית מלאה על שטחי יהודה ושומרון – אך זה יוכל לקרות רק אם תקום ממשלת ימין חזקה, שתפעל על פי האינטרסים הלאומיים של מדינת ישראל ולא על פי גחמות של פרקליטים אנטישמים שרוצים רק ברעתה של מדינת ישראל ותו לא".

במפלגת ימינה אמרו בתגובה: "בית הדין בהאג הוא גוף אנטישמי וטבול בשנאת ישראל שמעודד את הטרור במקום להילחם בו. החלטתו לפתוח בחקירה נגד מדינת ישראל מבזה אפילו את מעט הכבוד שעוד נותר למוסד זה. בזמן שאויבנו יורים טילים, מניחים מטענים, דוקרים ורוצחים ישראלים כחיות אדם, בית הדין מחליט לחקור את ישראל במקום את רוצחי הילדים ושולחי המתאבדים. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם וימשיך להיות כזה. שום פייק חקירה לא תימנע ממדינת ישראל להגן על אזרחיה".

הציונות הדתית אמרו בתגובה: "שוב החלטה של פוליטיקאים בגלימות. שום החלטה אנטישמית לא תצליח לנתק את הקשר היהודי וההיסטורי של עם ישראל לאדמתו בכל מרחבי ישראל וביהודה ושומרון בפרט. בעז״ה אחרי הבחירות נקים ממשלת ימין אמיתית שתמשיך לדאוג שיהודים יתיישבו ביו״ש כפי שעשו אלפי שנים. על אפם וחמתם של שונאי ישראל נסדיר את ההתיישבות הצעירה ונחיל ריבונות ואף חקירה אנטישמית לא תמנע זאת"

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן על ההחלטה: "החלטה הזויה של בית הדין בהאג, שזועקת צביעות ואנטישמיות. משחק מכור מראש. במקום לחקור את מעשיו של אסאד בסוריה או חמאס בעזה מערערים על זכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה."

במועצת יש"ע אמרו בתגובה: "בית הדין בהאג הוכיח היום שאין לו שום רצון להביא צדק, אלא להלך אימים על מדינת ישראל. ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא חוקית וכל יישוב שנמצא בשטחה עומד בכל התקנות. האנטישמיות שמובילה את בית המשפט הבינלאומי בהאג, היא עוד חלק בשרשרת ארוכה של מעשיות שרחוקות מהמציאות. אנו ממליצים לשופטים במגדל השן לרדת לכאן, לראות את חייהם של המתיישבים ושל הפלסטינים ולהבין עד כמה ההתיישבות הועילה לחיי השגרה של האוכלוסייה הערבית. אנו מצפים מראשי המדינה לעמוד בעוז מול הקולות האלה. יש להחיל את הריבונות לאלתר על כל שטחי C כדי שלא יהיה ספק לגבי מעמד ההתיישבות ביהודה ושומרון ולאשר בנייה נרחבת בכל מרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. רק כך נוכל להראות לכל העולם שאנו בטוחים בצדקת דרכנו ושאנו לא מפחדים מאיומי סרק".

תנועת "אם תרצו" אמרו בתגובה: "החלטה סהרורית זו הגיעה בזכות אותם ארגוני הדה לגיטימציה הפועלים נגד ישראל בזירה הבינ"ל כמו "שוברים שתיקה", "עדאלה" ו-"בצלם". יש להוקיע מכל וכל את הארגונים הפועלים במימון ממשלות זרות נגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל ועל הממשלה הבאה החובה למסות את הארגונים שעיקר המימון שלהם ממשלות זרות ובכך לצמצם את האינטרס של הממשלות הזרות לחתור תחת הדמוקרטיה הישראלית. מדובר בהחלטה אנטישמית שהקשר בינה לבין המציאות לא קיים."

משה בוגי יעלון: ‏"החלטת תובעת בית הדין בהאג לפתוח בחקירת פשעי מלחמה נגד ישראל מבטאת זילות קשה בעקרונות המשפט הבינלאומי, ובריבונות ישראל. כמי שמכיר את צה״ל וערכיו, ואת מערכת המשפט הישראלית – ההטיה הפוליטית שבהחלטה, תפגע בעיקר במעמד בית הדין, שנועד לחקור פשעי מלחמה, ולא להוות כלי ניגוח פוליטי."

התנועה למשילות ודמוקרטיה אמרו כי: "הודעת התובעת היוצאת בבית המשפט הפלילי הבינלאומי בסך הכל מוכיחה את מה שחשבנו מזמן: למגבלות שבית המשפט העליון הטיל על מערכת הבטחון אין כל יכולת להגן על מדינת ישראל מפני התערבות בינלאומית בהאג. המוטיבציה של אנשי המשפט הבינלאומי היא אנטישמיות וגם פסיקות שמאל רדיקליות של השופטים בישראל לא ימנעו חקירות וגינויים. בשלה השעה להפסיק את הפיקוד המשפטי על צה״ל.

ראש מועצת בית אל שי אלון התייחס להחלטה ואמר כי "אין מילים שיכולות לתאר את הצביעות שבהחלטה. אין קשר בינה לבין צדק ומוסר. יש הרבה ישראלים חפים מפשע וטובים שמתו בזוועות נוראיות של הטרור האיסלאמי שההחלטה הזאת מבזה את זכרם. הניסיון לעשות דה לגיטימציה לצבא שעושה מעל ומעבר כדי להגן על אזרחי ישראל במינימום נזק לכאלו שאינם מעורבים, הוא מעשה בזוי ומסוכן".

(בתמונה: התובעת בהאג)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
ווג'די
ווג'די
לפני 3 שנים

זיקוי מוחלט מחמת הספק !!!

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:34, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה