ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏בג"ץ קבע: יש להכיר כיהודים מי שעברו גיור רפורמי או קונסרבטיבי

‏בית המשפט העליון קבע כי לעניין חוק השבות יש להכיר כיהודים במי שבמהלך שהותם בישראל כדין עברו גיור בקהילה רפורמית או קונסרבטיבית.

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן התייחס לפסיקת בג"צ ואמר: "אני מברך את בג"צ על ההחלטה ההיסטורית להכיר בגיור רפורמי וקונסרבטיבי. ישראל ביתנו תמשיך להלחם נגד הכפייה הדתית ותשמור על צביונה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ליברלית."

מפלגת העבודה בראשות ח"כ מרב מיכאלי ברכו על ההחלטה: "מפלגת העבודה תמשיך במאבקיה למען חברה פלורליסטית ושיוונית, המכירה בכל הזרמים ביהדות. לא בכדי, הרב גלעד קריב שהיה בין מובילי המאבק בעשרים שנה האחרונות נמצא בצמרת רשימת המפלגה לכנסת ישראל.
בזכות מאבקו של הרב קריב ושותפיו, אזרחים ותושבים רבים החיים בישראל יוכלו להירשם כיהודים."

יו"ר המפלגת הוסיפה: "‏התורה ניתנה במעמד הר סיני לכולנו, לכל זרמי היהדות. מי שמנסים לנכס אותה רק לעצמם ולהיות משטרת היהדות עושים לה עוול אדיר. אנחנו נרפא את החברה שלנו רק כשנתחיל לחפש את המשותף ולא להתמקד במפריד. מפלגת העבודה שברשימתה הרב קריב, היא בית ליהודיות וליהודים באשר הם. בואו לבית של אמת."

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ תמר זנדברג, אמרה בתגובה: "החלטה מבורכת וחשובה. הגיע הזמן שישראל תשתחרר מכבלי הרבנות שמתנהלת על פי זרם דתי צר, ותקבל בזרועות פתוחות גם את מי שבחרו להצטרף ליהדות דרך הגיור הרפורמי והקונסרבטיבי. ליהדות גוונים רבים, וישראל כביתם של היהודים, חייבת להתקדם למציאות שבה כל יהודי ויהודיה יוכלו להתחתן על פי אמונתם".

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ הוסיף: ״דרעי, בנט, ליצמן, סמוטריץ׳ ושאר הכופים: אין לכם מונופול על היהדות. ומעכשיו גם אין לכם את המפתח היחיד לכניסה לישראל. ‏צעד חשוב בפירוק המונופול האורתודוקסי על חיינו. בשורה גדולה לאזרחי ישראל ולעולם היהודי כולו.״

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד: "מברך על פסיקת בג״ץ בנושא הגיור. ישראל צריכה להשוות באופן מלא את זכויות כל זרמי היהדות – אורתודוקסים, רפורמים וקונסרבטיביים. כולנו צריכים לחיות פה יחד מתוך סובלנות וכבוד הדדי. ממשלה שפויה תשים קץ למצב שבו דווקא ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שבה אין חופש דת ליהודים."

גנץ שיבח את ההחלטה: "המצב שבו במשך שנים מסרבים להכיר בגיור ברוח בית הלל ומונעים כל אפשרות של פשרה היא מקוממת, ולכן החלטת בג"ץ מחויבת המציאות עבור אלפים רבים שרואים את עצמם כיהודים.

לבכירי הליכוד ולחברי מפלגות נוספות שממהרים לתקוף את בית המשפט אני אומר: כל עוד כחול לבן בכנסת ובממשלה, לעולם לא תהיה פסקת התגברות, ועצמאות בית המשפט תישמר – מזימת אפריל של נתניהו לא תעבוד״.

הראשון לציון הרב הראשי לישראל אמר: "החלטת בית המשפט העליון מצערת מאוד ופוגעת באופן חמור בשלמות עם ישראל, בית המשפט גם דחה את הבקשות להמתין עם הכרעתו עד לחקיקת החוק. מה שהרפורמים והקונסרבטיבים מכנים ׳גיור׳ אינו אלא זיוף של היהדות שמשמעותו היא הכנסת אלפי גויים לעם ישראל. יש לצפות מאנשי הציבור לפעול לתיקון מהיר בחקיקה של המצב ויפה שעה אחת קודם."

בסיעת ש"ס הגיבו: "החלטת בג"צ להכיר בגיורים הרפורמים והקונסרבטיבים היא פגיעה אנושה בצביונה היהודי של המדינה והרס מוחלט של הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה שקיים למעלה מ-70 שנה. החלטה מקוממת זו פוגעת באחדות העם ומהווה ביטוי נוסף לניתוק החמור של שופטי העליון מרוב העם בישראל, שמאמין במדינה יהודית ורוצה לשמור על היהדות על פי המסורת הנהוגה מזה אלפי שנים. ש"ס תיזום ותקדם חוק שיבטל החלטה זו ותתמוך בחקיקת פסקת ההתגברות שתמנע מבג"צ להתערב שוב בנושא זה."

יו״ר שס, השר אריה דרעי אמר כי "החלטת בג"ץ להכיר בגיורים רפורמים וקונסרבטיביים מוטעה, מצערת מאד ותגרום מחלוקת וקרע קשה בעם. אני מתחייב לתקן את החוק כדי שרק גיור על פי ההלכה יהיה מוכר במדינת ישראל."

שר הדתות יעקב אביטן אמרו בתגובה: ״העם היהודי לא מכיר ברפורמים ולא בגיורהם המגוחכים. במשך אלפי שנים שמרו היהודים על יהדותם על פי ההלכה וזה מה ששמר עליהם לאורך כל הגלויות. אבסורד לגלות שדווקא במדינת היהודים קמים שופטים ובמחי החלטה אומללה אחת שומטים את הקרקע מתחת למדינה היהודית. אבל זה לא יעזור להם. ש״ס שמובילה את דגל המדינה היהודית תוביל בכנסת הבאה חוק שיבטל את ההחלטה ותשאיר את הסטטוס קוו על כנו״.

ח״כ משה ארבל (ש"ס): ״כבוד ראש הממשלה נתניהו! פסיקת בית המשפט מהיום מבטלת לחלוטין את ההישג האדיר שלך בהקמת גדר ההפרדה בדרום למניעת מסתננים. מהיום כל מסתנן מסודן ואריתראה יוכל לשלם ״בקשיש״ לרבאיי רפורמי בדרום תל אביב ולקבל אזרחות מכח חוק השבות. רק קידום מיידי של חוק גיור ממלכתי שהגשתי בשליחות השר דרעי תעצור את התופעה המסוכנת הזו. גרירת הרגליים בנושא משך כל שנות כהונתך הביאה עלינו את הפסיקה הרעה הזו״.

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס): "צר לי שופטי בג״ץ הוכיחו שוב שהם מנותקים מהעם ומוכיחים פעם אחר פעם שהם מנותקים מהיהדות. שוב מתערבים בפסיקה לא להם מרחיבים ומעמיקים את השסע בעם, בפסיקתם הוכיחו את בורותם בבסיס היהדות. רק שס חזקה תשמור על צביונה היהודי של מדינת ישראל".

ראשי 'יהדות התורה' ח"כ משה גפני והשר יעקב ליצמן תקפו את ההחלטה: "החלטת בג"צ להכיר לראשונה בגיור רפורמי וקונסרבטיבי בישראל הינה הרת אסון למשמעות המונח מדינה יהודית. במשך כל הדורות ידע עם ישראל להכיר בדתו ובאמונתו ללא זיופים וחיקויים, וכך זה יימשך גם לעתיד. יהדות התורה תדרוש את פסקת התגברות כדי לעמוד בפני האקטיביזם השיפוטי, שפוגע בהמוני יהודים בארץ ובעולם ומאיים לקרוע אותנו מבפנים. בלי זה לא ניכנס לשום קואליציה".

מהליכוד נמסר: ‏"בג״צ קיבל החלטה שמסכנת את חוק השבות שהוא נדבך יסוד של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. רק הצבעה לליכוד תבטיח ממשלת ימין יציבה שתחזיר את הריבונות לעם ולכנסת."

מפלגת ימינה אמרו בתגובה: "פעם נוספת בג"צ מתערב בהחלטות הממשלה ושוכח את תפקידו.
ההכרה של מדינת ישראל בגיור תיקבע על ידי נציגי העם שנבחרו באופן דמוקרטי, ולא על ידי משפטנים. מתווה ניסים היה ונשאר הדרך הנכונה להסדיר את סוגיית הגיור בישראל. נדאג למסד בחוק את הליכי הגיור".

הציונות הדתית מסרו בתגובה: "מדובר בפסיקה מסוכנת לעתידה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. בג״צ ממשיך לרמוס ברגל גסה את זהותה היהודית של מדינת ישראל וממשיך לפעול באופן אקטיבי ולא דמוקרטי כשלוחה של ארגוני השמאל ע״מ להפוך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. בשנה האחרונה התריע יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ שוב ושוב בפני ראשי הסיעות החרדיות שהיו שותפים לממשלה על הסכנה הצפויה בפסיקה המדוברת והפציר בהם לקדם את חוק הגיור הממלכתי כדי לקדם את פני הרעה. למרבה הצער הם לא התעקשו על זה והיום קיבלנו את התוצאה. בממשלה הבאה נהיה חייבים לבטל את הפסיקה הזו בחקיקה שתקבע כי בישראל יוכרו רק גיורים ממלכתיים. רק ממשלת ימין שתורכב ממפלגות המחנה הלאומי תוכל לקדם חקיקה כזו, כמו גם פסקת התגברות שתמנע את המשך השתלטות בג״צ על הזהות של מדינת ישראל. מי שחושב שניתן להניח את הערכים בצד ולהקים קואליציה עם השמאל קיבל הערב הוכחה לנזק הבלתי הפיך שהוא עלול לגרום לזהותה היהודית של מדינת ישראל."

סגן שר התחבורה אורי מקלב: "הבג"ץ מוכיח שוב כי הוא כלי פוליטי המנגח פעם אחר פעם את היהדות בהחלטות שערוריתיות ופוגע בתורת ישראל המסורה לנו מדורי דורות, אנו לא חיים מפי שופטי הבג"ץ אלא על פי תורת ישראל המסורה לנו מדורי דורות, שופטי הבג"ץ פוגעים בייחוס של העם היהודי כולו ופורצים פרצות חמורות בכרם ישראל."

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר: "בג"ץ הפך להיות הבית של התנועה הרפורמית ומקעקע את הזהות היהודית של מדינת ישראל. פסק הדין החמור שפורסם היום פותח פתח מסוכן שיאפשר למחוק את הרוב היהודי במדינה ולהפוך אותה למדינת כל אזרחיה. בבחירות הקרובות עם ישראל יצטרך להכריע בין ממשלת ימין שתחוקק פסקת התגברות, תערוך רפורמה במערכת המשפט ותשמור על זהותה היהודית של המדינה – לבין ממשלת שמאל מסוכנת שתאפשר לבג"ץ להמשיך לשלוט הלכה למעשה ולמחוק כל סממן יהודי במדינה".

מארגון בצלמו נמסר: בג"ץ פוגע בנכים ועוזר לגויים. רק השבוע קבע בית המשפט שנכים לא יצורפו לדיון על הנגשת מערת המכפלה כי אין להם שום קשר לעניין. אותו מערכת המשפט קבעה שגיורים רפורמים מוכרים. זה מערכת שמתאכזרת לרחמנים ומרחמת על מחבלים באופן קבוע. יודעים כל אזרחי ישראל שצדק לא יוצא לעולם ממערכת המשפט הישראלית. נמשיך לפעול שכנסת ישראל תרוקן את סמכויות הגוף הנלוז הזה שפוגע בכל חלקה טובה הורס ולעולם איננו מביא צדק לאזרחי ישראל כי אם לכל עוכרי ישראל, מחבלים ומסתננים.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:04, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה