חדשות בארץ

מזעזע: שוטרים עצרו בכוח נער בעל מוגבלות ופצעו אותו – הוא שוחרר על ידי מנהל המוסד בו הוא שוהה

התיעוד המלא
תיעוד קשה לצפיה

אתמול (רביעי) צעיר הלוקה בשכלו תועד, כשהוא נעצר באלימות בידי שוטרים בשכונת מקור ברוך בירושלים. לדברי עדי ראייה, המקרה התרחש לאחר שכמה מהצעירים התווכחו עם שוטרת שהייתה בלבוש אזרחי, על ההחלטה לפרק את המדורה שתכננו לל"ג בעומר. השוטרת טענה שהצעיר בעל הצרכים המיוחדים דחף אותה. בסרטון נשמעים אנשים צועקים לעבר השוטרים כי מדובר בצעיר לוקה בנפשו. אחרי המתועד בסרטון הגיע למקום רכז מהמרכז "שיח סוד" שמנהל את דירת בעלי הצרכים המיוחדים שבה שוהה הצעיר, ולאחר התערבותו הצעיר שוחרר.

ממשטרת ישראל נמסר: במהלך פעילות המשטרה אתמול לאכיפה של הקמת מדורות העלולות לסכן חיי אדם בשטחים אסורים בשכונת מקור ברוך בירושלים, נתקלו השוטרים באלימות מצד עשרות מתפרעים שכללה זריקות אבנים, חפצים ותקיפת שוטרים.

מתחקור ראשוני של האירוע עולה שבמהלך הפעילות תקף צעיר את אחת השוטרות. במהלך המעצר החשוד התנגד, התפרע ונפצע בפניו. מיד לאחר מעצרו ועם בירור מוגבלותו החליט קצין המשטרה שנכח בשטח על שחרורו לאלתר והוא טופל במקום ע״י מד״א.
יחד עם זאת, נסיבות האירוע נבדקות ויתוחקרו במלואן.

תגובת מנכ"ל שיח סוד, הרב שמעון לוי לתיעוד האלימות המשטרתית כלפי הנער:"אנחנו מצטערים על המקרה החמור והמיותר. במקביל לטיפול המקצועי שניתן לנער. אנו פועלים בתיאום עם המשפחה ובליווי משפטי על מנת לעמוד על זכויותיו. נקיים שיח עם המשטרה ונעשה הכל כדי שמקרים קשים כאלו לא יישנו."

בעקבות הסרטון המזעזע והמחריד בו נראים שוטרי מג"ב מכים עד זוב דם לבחור בחינוך מיוחד משיח סוד ועוצרים אותו באלימות קשה מוסר עו"ד איתמר בן גביר מראשי עוצמה יהודית:

רק תביעה של מאות אלפי שקלים לכיס האישי שלהם תלמד את העבריינים במדים לקח. אין דרך אחרת מללמד אותם זכויות אזרח ולצערי רק בדרך של תביעות המערכת מתעוררת ( אני מדבר כמובן על מי שבתמונה. יש הרבה מאוד מגבניקים ושוטרים הגונים וראויים אבל יש גם עשבים שוטים! שחייבים לסלק מהמשטרה ).

חבר הכנסת לשעבר מיכאל בן ארי אמר כי מדובר בתוצאות פירות ההסתה נגד החרדים: "יש פירות להסתה של הלפידים לדורותיהם. דם החרדים הותר. אכזריות, רוע, ואטימות. לא היה שוטר אחד שניסה לעצור את הטירוף, את הרוע הצרוף. אם היה מדובר בילד ערבי אוטיסט כבר היה דיון באו"ם והוטשרים היו אזיקים בתא של אלאור אזריה אבל כאן שקט, הסכמה, הבנה, הוא חרדי אז נפוצץ אותו".

ח"כ ינון אזולאי: "תקיפת הילד מבחילה ובלתי אנושית, השוטר שהכה את הנער, סדיסט ולא ראוי לשרת במשטרה. אני קורא להדיח את השוטר המכה לצמיתות".

יאיר לפיד: ‏זה סרטון מזעזע שפוצע את הלב ומרתיח את הדם. המשטרה חייבת לבדוק את העניין הזה בדחיפות.

ח״כ גילאון (מרצ) בקריאה למפכ"ל על הסרטון בו נראים שוטרי מגב מכים ילד מוגבל בירושלים: ״תוכן הסרטון מדאיג והתמונות מזעזעות. אני קורא לכם לחקור את המקרה ולהפנותו לחקירת מח״ש. למשפחתו של הבחור כמו גם לציבור כולו, מגיעות תשובות על התנהלות שנראית שערורייתית, אלימה וחסרת פרופורציות.״

יו״ר מרצ, ח״כ תמר זנדברג, הגיבה על אלימות המשטרה ושיגרה מכתב למפכל בנושא: ״אלימות משטרתית היא איום על הדמוקרטיה והיא תמיד מופנית קודם כלפי מוחלשים, מיעוטים, חסרי קול. פונה הבוקר למפכ״ל המשטרה בדרישה לחקור את המקרה ברצינות, למצות את הדין ובעיקר להסיק מסקנות עומק ורוחב להתנהלות המשטרה מול אזרחים״.

ח"כ הרב ישראל אייכלר: אני מודה שלא הייתי מסוגל לראות את סרטון הזוועה של נער נכה ומוגבל שראשו שותת דם, מרוצץ באבני שפה, ומובל כשה לשחיטה וידיו עקודות, מבלי להיזכר בתמונות דומות מאירופה הכבושה.

נפש האדם היהודי אינה מסוגלת למחזות אכזריים כל כך נגד חסרי ישע. פראי האדם בשטח ידעו שהוא נער מוגבל.

ביותר הזדעזענו מהשוטרות שניסו להסתיר את המצלמות, שתיעדו את ההתעללות הברוטאלית. חייתיות שכזו נגד ילד יהודי חסר אונים, הוא מעשה נפשע שמוגדר כפשע. אין לעבור עליו בשתיקה.

אפילו אם היו נוהגים כך עם בעלי חיים, התקשורת היתה יוצאת בקול רעש גדול ובנביחות ארגוני ההגנה על חיות. ואילו כשמדובר בנער חרדי המוגבל בשכלו התקשורת והמשפטנים שותקים. אין פוצה פה ומצפצף. התקשורת מתירה את דמם של החרדים בכל עת ובכל שעה ולכן המסיתים הללו אחראים ישירות על הפשע הזה. הם מדרבנים למלחמה נגד החרדים ולכן הם מחפים על הפראיים במדים שלא יתנו את הדין.

דמו של הנער היהודי לא יימחה וכתמי דמו על מצחם של השוטרים כאות קלון , עד שכל המעורבים יודחו מן המשטרה.

התגובה של משטרת ישראל כביכול היתה הגנה עצמית של השוטרים מעוררת זעם נורא. מי שרואה את הסרטון מבין שכל אדם חרדי זקוק להגנה, מפני האכזריות שהתגלתה באירוע הזה.

אין לנו אמון בשופטי המשפט החילוני העוינים את החרדים. רק הקב"ה השופט כל הארץ הוא יעשה משפט, נגד המפקדים, השוטרים שהתעללו בילד והשוטרות שניסו למנוע את צילומי הפשע. זעקות הנער הנעקד, ירדפו אותם עד סוף ימיהם.

חברת הכנסת עומר ינקלביץ': "כאמא, התקשיתי להירדם בלילה אחרי התמונות הללו, של אלימות שוטרים קשה נגד נער אוטיסט, זב דם, ממרר בבכי. מצפה מהמשטרה לטפל בליקוי הפנימי הזה לפחות באותה נחישות ש"טיפלה" בנער המסכן.
לדבריה, "האירוע הזה מצטרף למקרה קשה נוסף מלפני שבוע, כשאישה לא בריאה יצאה עם כשידיה שבורות ממפגש עם שוטרים. תגובת דוברות המשטרה מביכה. אמון הציבור עומד כאן למבחן. פניתי בדחיפות לממ"ז ירושלים, ניצב דורון ידיד בנושא, ובנוסף הגשתי שאילתא דחופה בנושא לשר לביטחון פנים".

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן שוחח עם הורי הנער שהותקף בברוטאליות בידי שוטרי מג”ב ונפגע בפניו:

סגן השר ליצמן התעניין בשלומו ובמצבו הרפואי, חיזק את בני המשפחה והבהיר כי המקרה המזעזע לא יירד מסדר היום עד שהאשמים יתנו את דינם על כך.

“הודעתי למשטרה כי תיעוד המקרה הקשה מוכיח מעל לכל ספק שמדובר בהתנפלות מיותרת תוך התעללות בחסר ישע. זהו מקרה חמור שאין לעבור עליו לסדר היום”, דברי סגן שר הבריאות להורי הנער שהותקף.

חה"כ יעקב טסלר פנה אף הוא לשר ארדן ודרש הבהרות ותשובות למקרה, "האלימות המזעזעת של השוטרים נגד חסר הישע, כפי שנחשפה בסרטון. מחייב טיפול שורש".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
Tomi
Tomi
לפני 5 שנים

לפיד ידיך מגואלות בדם הילד, הכל בגלל ההסתה הפרועה שלך נגד החרדים, בסוף זה יגמר ברצח,

עמי
עמי
Reply to  Tomi
לפני 5 שנים

חוץ ממיכאל בן ארי וישראל אייכלר אף אחד לא התייחס לשנאה שרואים בפניהם של השוטרים כלפי הציבור החרדי כקולקטיב וזו הסיבה שהם לא הבחינו ולא רצו להבחין במוגבלותו הניכרת של הילד כי עבורם כל החרדים הם מיקשה אחת של שנאה מעוורת [אגב לא רק השוטרים גם נהגי אוטובוס וכמעט כל חילוני בעל תפקיד או סמכות ]

ביל
ביל
Reply to  עמי
לפני 5 שנים

יאלה מתחילים להציף את הרשת בתגובה לכל גילוי שנאה כלפי חרדים מה שמותר למגזר האתיופי מותר גם לנו

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 7:19, יום שני (7.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה