חדשות בארץ

ילד בן תשע הוכש במהלך מדורה לציון ל"ג בעומר – מצבו טוב

לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה הגיע אתמול בערב ילד בן תשע מגבעת עדה, שבמהלך מדורת ל"ג בעומר הוכש על ידי נחש. הילד מאושפז במחלקת ילדים לאחר שקיבל טיפול באנטי-סרום. מצבו טוב. בבית החולים מבקשים להזהיר את מי שהולך היום בערב למדורת ל"ג בעומר, לא רק ממזג האוויר החם ומהחשש לדליקות, אלא גם מהכשות של סוף האביב.


הילד, שי האושטיין, הגיע עם הוריו אתמול בערב לחדר מיון ילדים של המרכז הרפואי הלל יפה לאחר שהוכש בקרסול הרגל במהלך מדורת ל"ג בעומר כיתתית על ידי נחש.

"שי וחבריו שיחקו באיזור המדורה, שדווקא היה מיושר ונטול עשבייה", מספר אביו, הרמן, "הם התרחקו מעט מאיזור המדורה, בכדי ללכת לראות משהו בקצה השטח, ששם הייתה מעט עשבייה. אחרי מספר דקות הוא הגיע אליי מבוהל עם החברים ואמר שהוא חושב שהכיש אותו נחש. הקרסול השמאלי שלו דימם, אבל הוא הרגיש טוב. התקשרתי לאמא שלו ולקחתי אותו ברכב הביתה, מרחק 5 דקות המהדורה. כבר ליד הבית הוא אמר שהוא לא רואה טוב, ומיד הזעקנו אמבולנס, שהגיע אחרי כמה דקות. באמבולנס הוא הקיא מספר פעמים. בחדר מיון הוחלט מהר מאוד לתת לו את הנסיוב כי הוא גם החל להיות ישנוני והרגל התנפחה מאוד– מה שענה על כל הסימפטומים שמתפתחים מהכשת נחש".
ד"ר עדי קליין מנהלת מחלקת הילדים של ה"הלל יפה", מסבירה כי עם הגעתו, לאחר נטילת כל המדדים והבדיקות הנדרשות, ובשל הסימנים הברורים, התקבלה ההחלטה על מתן הנסיוב (אנטי-סרום) וכן החלו לתת לשי טיפול תומך. "זו הכשה מאוד קשה", היא מסבירה, "ומהירות הגעתם הייתה חשובה מאוד למתן טיפול בזמן. לשמחתנו שי הגיב טוב לטיפול".

שי מאושפז כת במחלקת הילדים, נפיחות הרגל עדיין משמעותית והוא נמצא בהשגחה.

ד"ר קליין מבקשת מהציבור, במיוחד לאור העובדה שהיום ומחר תתקיימנה חגיגות ל"ג בעומר, ולכן, לא רק כדאי להקשיב לאזהרות מזג האוויר, ולציית לכללי הדלקת אש, אלא גם לשים לב שהשטח המיועד למדורה, אינו באיזורים שיש עשבייה בה עלולים להסתתר נחשים.

"ההכשות של תום עונת האביב הן המסוכנות ביותר. גם אם הנחש קטן וצעיר, הרי שאין הדבר מעיד בהכרח על כמות ארס קטנה או סיכון גופני מופחת כתוצאה מהכשתו. יתר על כן, יש הסבורים שהכשה של נחש צעיר או הכשה של נחש ב"תחילת העונה" היא אף מסוכנת יותר משום שטרם עשה שימוש בארס לשם צייד. עוד היא מציינת כי לא כל אדם אשר הוכש יהיה חייב בטיפול בנסיוב, אך גם אם לא הופיעו תסמינים חריפים במיוחד, יש לפנות לבדיקה בבית החולים לצורך אבחון וטיפול. כמו כן, אין צורך להביא את הנחש לחדר המיון – מרבית ההכשות הינן של נחש צפע, והטיפול הוא בהתאם , כדאי אם מתאפשר לצלם את הנחש".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:20, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה