ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏נתניהו על פתיחת החקירה נגד ישראל בהאג: "זאת אנטישמיות מזוקקת"

שופטי בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג אישרו לתובעת פאטו בנסודה לחקור פשעים שבוצעו לכאורה על ידי ישראל. התובעת קבעה בעבר כי היא מעוניינת לקבל אישור לחקור פשעים לכאורה שבוצעו על ידי ישראל וחמאס במהלך המלחמה בעזה ב-2014 וכן במהלך ההפגנות על הגדר בעזה ב-2018.

כמו כן התובעת הודיעה בעבר כי היא בוחנת פתיחה בחקירה נגד ישראל על הבניה בהתנחלויות בגדה המערבית. השופטים קבעו בהחלטתם כי הרשות הפלסטינית נחשבת כמדינה ולפיכך אמנת רומא תקפה על פשעים לכאורה שבוצעו בגדה המערבית עזה ומזרח ירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "כשבית הדין הבינ"ל בהאג חוקר את ישראל על פשעי מלחמה שקריים לגמרי, זאת אנטישמיות מזוקקת. בית הדין הזה הוקם כדי למנוע זוועות כמו השואה הנאצית נגד העם היהודי, כעת הוא תוקף את המדינה היחידה של העם היהודי.

ראשית, הוא טוען באופן שערורייתי, שכשיהודים חיים במולדתם, בשילה, חברון, בית אל, אפילו בירתנו ירושלים – זהו פשע מלחמה. שנית, הוא טוען שכשחיילינו הגיבורים, מגינים עלינו נגד טרוריסטים שבאים לרצוח את ילדינו, לשגר טילים על ערינו – גם הם מבצעים פשע מלחמה.

כמובן שבית הדין המגמתי הזה, שמטיח את ההאשמות ההזויות האלה נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, ששמה ישראל – הוא מסרב לחקור את פשעי המלחמה האמיתיים שמבצעות דיקטטורות אכזריות כמו איראן וסוריה כמעט מדי יום. זוועות מחרידות – הוא לא חוקר בכלל.

כראש ממשלת ישראל, אני מבטיח לכם, נעמוד מאוחדים, נגן על חיילינו שמגינים עלינו, נגן על מולדתנו בכל הכוח. אי הצדק המשווע הזה זועק לשמיים, לעולם לא ניכנע לו".

דובר משרד החוץ בארה"ב, הדגיש כי ארצו לא תומכת בקביעת בית הדין, ואף מודאגת ממנה מאוד.

שר החוץ גבי אשכנזי הוסיף, ואמר כי החלטה זו "מעוותת את הדין הבינלאומי והופכת מוסד זה לכלי שרת פוליטי בידי התעמולה האנטי-ישראלית. החלטת השופטים מעניקה פרס לטרור הערבי ולסרבנות הרשות לשוב למשא ומתן ישיר עם ישראל, ותורמת הלכה למעשה לקיטוב בין הצדדים".

שרת המשפטים לשעבר, ח״כ איילת שקד הוסיפה: ״החלטת בין הדין בהאג היא החלטה פוליטית, לא משפטית. ישראל תדע להתמודד גם עם זה אבל צריך להבין, נתניהו נכשל כשאיפשר לפני מספר שנים לרשות הפלסטינית לפנות לבין הדין ולתבוע את ישראל. אז היה צריך להפעיל מנופים כלכליים, ביטחוניים ומדיניים כדי למנוע זאת, והדבר לא נעשה. בית הדין בהאג הוא גוף פוליטי שנטפל לדמוקרטיות מתקדמות ומנסה להחלישן במקום לטפל בדיקטטורות בהן באמת נעשים פשעים נגד האנושות. גם את הקרב הזה ישראל יכולה לנצח. נדרשת מנהיגות חדשה.״

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:34, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה