חדשות בארץ

‏מליאת הכנסת אישרה בקריאה שניה ושלישית את חוק הקנסות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (תיקון מס' 5), התשפ"א-2021. 40 תמכו בהצעה מול 18 שהתנגדו.

יו"ר הכנסת יריב לוין פנה לראש הממשלה החליפי בני גנץ ואמר לו: "זה לא סוד שאני נוהג והקפדתי לנהוג בך בכבוד אבל אני חושב שאדוני כשל כשל קשה מאוד בשמירה על כבודה ומעמדה של הכנסת.

לא היה כדבר הזה שבמהלך פגרה הוצב אולטימטום על שולחני כפי שעשית ונדרשתי לכנס את הכנסת באותו יום בלי הודעה מוקדמת, ביום שאינו יום מליאה, בזמן פגרה כאשר אדוני אוחז בגרונה של אזרחי ישראל ובגרונה של הכנסת גם יחד.

אני ער לחשש שהיה לך שהחוק לא יעבור ולכן הצעתי לך הצעה שלא הייתה הוגנת ונכונה ממנה. לצערי גם את ההצעה הזו שהייתה שומרת על כבוד הכנסת וסדרי המנהל כאן, ושמירה על זכות המיעוט שמתנגד לחוק ורוצה להיות נוכח במליאה, לא קיבלת.

אני חשבתי שאסור לרמוס את הכנסת על ידי הממשלה. לצערי לא נענתי, אבל לשמחתי ראשי כל הסיעות הסכימו לפנים משורת הדין בהסכמה כדי שלא יווצר תקדים, ומצד שני לא להפוך את הבריאות של אזרחי ישראל במשחק פוליטי ציני, ואני מודה להם על כך. חבל מאוד שההצעה שהצעתי לא התקבלה על ידך וחבל מאוד שנעשה ניסיון כזה לפגוע כך בכבודה של הכנסת ומעמדה. אני מקווה שאירוע כזה לא ישנה."

ראש הממשלה החליפי ח"כ בני גנץ, הגיב ליו"ר הכנסת יריב לוין ואמר: "אני מבין את נאום ההבאשה שאתה המנסה לעשות לי, דבר שמצופה שיו"ר הכנסת לא יעשה. אני מציע להחזיר לך באותו מטבע ולשאול איך קרה שמפלגה שאתה מבכירה, במשך חודשיים וחצי חוסמת את התהליך והינה צריך להתנהג בסוף כאילו זו פעולה דחופה ומעצור בנשק. במשך חודשיים וחצי ההצעה הזו מוכנה והועברה אליך ואתה לא דאגת שהדבר הזה יעלה בזמן וכנדרש וחבל שכך. הייתי משוכנע שכמו שאני שומר על ממלכתיות גם אתה תשמור על ממלכתיות, אבל לכולנו אכזבות בחיים."

גנץ התייחס לחוק הקנסות לפני ההצעה ואמר: "לגופם של דברים, אני מברך על כך שלאחר ניסיונות בלתי נגמרים של דחיה של הליכוד, בכל דרך אפשרית, אנחנו מעבירים היום את החוק שיאפשר לנו אכיפה מוגברת ושוויונית מול מיעוט שפוגע בציבור כולו ומסכן את בריאותו. פוגע בציבור מהמגזר שלו והן ממגזרים אחרים, מעל הכל דרישה משמעת ציבורית. ראיתי הבוקר את התמונות מירושלים של אלפים שמתגודדים בניגוד לחוק- זו לא משמעת ציבורית. וזה נכון לכל סיטואציה, לכל מגזר, ובכל מקום. חייבים אכיפה חזקה, אחרת נאבד את ממשלנו, ריבונותנו והחוק שלנו.

בישיבת הממשלה היום, אני אדרוש- "לחזור לרמזור". זה אומר שנתחיל בפתיחה מדורגת ודיפרנציאלית לפי רמת התחלואה ביישובים ולפי רמת ההתחסנות בהם. ונסייע ליישובים שצריכים בכל מה שיידרש. זה אומר שבתוך תקופה קצרה יחסית נתחיל להפעיל את התו הירוק- בתיירות, בתרבות ובמסחר. זה אומר שמי שהתחסן, יוכל אט-אט להיכנס לשגרת קורונה. ושניערך כבר עכשיו לפתיחה מבוקרת של נתב"ג עם בדיקות מתאימות ובידודים. הבדיקות האלו נדרשות על מנת שנאפשר לישראלים שזקוקים לחזור לארץ לשוב לכאן באופן מיידי, אחרי בדיקות.
ילדי ישראל שמחכים בביתם, יתחילו לחזור ללימודים ואנחנו נדאג להם למעטפת הבריאותית והחינוכית הראויה. בעלי העסקים יוכלו אט-אט לפתוח, ולקבל אליהם קהל שהתחסן.

אחרי הבחירות, נדאג שתקום ממשלה ישרה שתטפל בנזקים הכלכליים שתקופת הקורונה הזו מותירה לנו. עד אז- ניאבק על מתווה יציאה הוגן, שוויוני וישר ועל אכיפה והרתעה מול מפרי חוק- בכל מקום, בכל זמן ובכל אמצעי חוקי שלרשותנו."

שר הבריאות יולי אדלשטיין לפני ההצבעה על חוק הקנסות: " כשהבאתי את החוק לממשלה הוא לא כוון לא נגד חרדים, לא נגד ערבים, לא נגד דתיים לאומיים, אלא נגד עבריינים שעוברים על הנחיות הבריאות. אלה שפוגעים באנשים סביבם. זה שהם פוגעים בעצמם – זה עניינם, אבל לצערי הנגיף הוא כזה שלא נותן לך לפגוע בעצמך: אתה אומר 'אני מצפצף' ופוגע בכל האנשים בסביבה.

כולי תקווה שלא נהיה במצב שעד אתמול לא נתנו קנסות של 5,000 וממחר לא יתנו קנסות של 10,000 ושהכלי הזה יהיה כלי אפקטיבי.

הערב בפני הממשלה יעמדו שתי הצעות: אחת להאריך את הסגר; השניה לפתוח הכל. לא אשחק משחקים. לפני עשרה ימים ביקשנו סגר לשבועיים. למה עברנו את אי הוודאות של הימים האחרונים? כי היה צורך לקצץ בהצעה של משרד הבריאות. למה? אני לא יודע. הערב הממשלה תצטרך להחליט בין שתי האפשרויות. אם לא מוצא חן בעיני מישהו – שיקחו פעם אחת אחריות. שנפתח את כל המשק ונראה את התוצאות, אפרופו אלה שאומרים שהסגר מיותר ולא עובד".

(קרדיט צילום: דוברות הכנסת – שמוליק גרוסמן)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, חשף בריאיון לרשת פוקס ניוז כי מטוסי קרב של צבא ארה"ב חוגרים בשעה זו בשמי טהראן, ומשמידים מערכות מכ"ם והגנה אווירית בדרום-מערב המדינה. טראמפ הוסיף כי שוחח ישירות עם בכירים וגורמים איראניים, אשר פנו אליו בבקשה דחופה להפסיק את ההפצצות בעומק המדינה. טראמפ: "התקיפות באיראן ייפסקו בקרוב, אך כל האופציות […]

ניוז 360

מחבל חיזבאללה חוסל לאחר שהתקרב סמוך לגדר גבול הצפון וירה על כוחות צה״ל הפועלים במרחב. בעקבות החיסול מועצה אזורית גליל עליון יצאה עם כמה הנחיות לציבור: 1- ישובים משגב עם מרגליות ומנרה לפעול לפי הנחיית הרבש״צ ולשהות בבתים ולא להסתובב בישוב. מחלקות ההגנה וצה״ל פועלים במרחב. 2- שאר קיבוצי המועצה כרגע בשגרה ללא הנחיות מיוחדות […]

ניוז 360

לפי החשד, נסיון הרצח תוכנן כמארב על ידי השוטר ובני משפחתו, המשמשים כקצינים בצה"ל, אחד מהם בדרגת אל"מ במילואים. לפני זמן קצר הובאו השלושה לבית המשפט השלום בבאר שבע לדיון בדלתיים סגורות. מעצרו של השוטר הוארך ב-9 ימים ומעצרם של השניים הנוספים ב- 3 ימים.

ניוז 360

איראן אינטרנשיונל מדווח שהמנהיג העליון מוג'תבא חמינאי מנותק קשר וירד למחתרת ביממה האחרונה.

ניוז 360

שר החינוך יואב קיש: "גם מחר לא יתקיימו לימודים. הכוונה היא שמחר יהיה יום התארגנות, וביום רביעי מערכת החינוך תחזור לפעול במתווה ממוגן, בכפוף להנחיות פיקוד העורף."

ניוז 360

יהודה אבידן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת, הוא בכיר בש"ס – שנחקר היום באזהרה במסגרת הפרשה הנחקרת בחשד להפרת אמונים ושימוש לרעה בכוח המשרד. יחד עמו נחקר באזהרה בכיר נוסף במשרד, ועוד עובד נוסף מסר עדות פתוחה.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:33, יום ראשון (28.06)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה