חדשות בארץ

שר הביטחון: "אם אין אכיפה שוויונית – אין טעם להמשיך בסגר"

שר הביטחון, בני גנץ, סיים כעת ביקור במפקדת "אלון" שבבסיס פיקוד העורף, ביחד עם סגן הרמטכ"ל אלוף אייל זמיר, מפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, מפקד המפקדה המשימתית תא"ל ניסן דוידי, עוזר השר להתגוננות משה אדרי וראש המכון הביולוגי פרופ' שמואל שפירא.

צילום: טל עוז / משרד הביטחון.

במהלך הביקור קיים שר הביטחון גנץ הערכת מצב בה הוצגה אסטרטגיית היציאה מהסגר. בנוסף קיבל השר גנץ עדכון על סטטוס החיסון לקורונה של המכון הביולוגי שנמצא כעת בשלב הניסויים הקליניים.

בסיום הביקור אמר השר גנץ: "יש ירידה בתחלואה, יש עלייה בחיסונים, אבל עדיין אסור להיות שאננים. מערכת הביטחון בהובלתי, בחצי השנה האחרונה הגדילה את יכולת קטיעת שרשראות ההדבקה פי 10, את יכולת הבדיקות היומית מהגל הראשון פי 10, התפרסה בלמעלה מ-200 רשויות מקומיות במסגרת פרויקט 'אנשי חיל'. אמרתי ואני חוזר ואומר, שצה"ל יעמיד את שירותיו וייתן פתרון בכל מקום שיצטרכו אותו- נתנו פתרון למבודדים ברשויות, לשבים מחו"ל, ובימים הקרובים נציג פתרון מבצעי למרותקי הבית שניתן יהיה להסיע אותם למוקדי החיסונים, ויש אלפים כאלו.

במהלך השבוע נקבל החלטה על המשך הסגר אם כן ואם לאו, היא צריכה להתקבל בהתאם לנתונים ובהתאם לביצועים. לצערי הנתונים מוכיחים שיש מקומות שבהם שיעורי ההדבקה גבוהים, ופעולות האכיפה ושיתוף הפעולה נמוכים. לכן, כל בקשה להמשך הסגר צריכה להיות רק בכפוף לקמפיין הסברתי, לסיוע ולאכיפה במוקדי התחלואה. זה לא נגד אף אחד, זה למען בריאות הציבור. דין תל אביב, שפרעם, ביתר עילית ואשדוד – דין אחד הוא, כולם חייבים להקפיד על ההוראות. אם אין אכיפה שוויונית, אין טעם להמשיך את הסגר.
מי שפותח בית ספר או תלמוד תורה, מי שמתפלל בקבוצה גדולה בבית כנסת, במסגד או בכנסיה, מי שנפגש עם הרבה אנשים ומפר את ההוראות – פשוט מסכן חיים.

אנחנו נבצע השבוע עבודה על היציאה מהסגר, על חזרה לאיים ירוקים, על חזרת התרבות עם הדרכון הירוק וחזרת המסחר. בכל מקרה נמשיך לעמוד על כך שמערכת החינוך תהיה הראשונה לחזור. חשוב שבזמן הזה נתחיל שיח מידי עם המורים על החזרת ימי לימוד במהלך הקיץ והחופשות הבאות, חייבים לתגמל אותם ובשביל שזה יקרה חייבים להתחיל את השיח כבר מעכשיו. חייבים לשים את החינוך וחזרת הכלכלה על המסלול, ולזכור: החיסונים אינם מטרה, הם אמצעי לחזרה נכונה ובריאה לשגרה. מה שיקבע מעל הכל זה שיתוף הפעולה של הציבור, המשמעת האישית של כל אחת ואחד מאיתנו באופן בו יהיה אפשר להתגבר על המחלה הזו בהקדם."

צילום תמונות: אריאל חרמוני / משרד הביטחון.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 0:19, יום שני (7.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה