ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

ניסיון פיגוע ירי ודריסה, המוטציה הדרום-אפריקנית בישראל, מטוס התרסק באינדונזיה | כותרות השבת

כוחות צה"ל ממשיכים במרדף אחר שני מחבלים שניסו לבצע פיגוע דריסה וירי הבוקר. מדובר צה"ל נמסר השבת כי "שני רכבים עמדו בעמדת בידוק צבאית, סמוך לכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית "מנשה". לאחר השלמת בידוק לרכב הראשון שהתקדם בנסיעה, שני מחבלים שהיו ברכב השני האיצו לעבר לוחמי צה"ל ששהו במחסום בנסיון לדרוס אותם. הרכב פגע בלוחם שלא נזקק לטיפול רפואי. מרכב המחבלים נפל נשק מסוג קרלו, בזמן שאחד המחבלים ניסה לירות לעבר הלוחמים. הנשק נתפס על ידי כוחותינו, וכן נפרסו מחסומים במרחב ומתנהל מרדף אחר רכב המחבלים."

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, התייחס לפניית היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שטען כי "החלטתו לא לחסן אסירים לא ניתנה בסמכות" וכתב: "האחריות על כלל הגופים הכפופים למשרדי מונחת על כתפיי, ואת הדין וחשבון לציור אתן אני החלטתי תעמוד בעינה". אוחנה הוסיף: "יש לכם, ולכל מי שמעוניין בכך, עד ה-4.2.21 להגיש את שמכם באחת מרשימות המועמדים לכנסת, ובמידה ותיבחרו לכנסת ולממשלה, בהחלט תוכלו לעשות כן".

מאות הפגינו מול תחנת המשטרה באום אל-פחם, במחאה על אזלת היד במיגור האלימות בחברה הערבית. כמו כן, המחאה באה על רקע ניסיון הרצח של ראש העיר לשעבר, ד"ר סלימאן אגברייה, שנורה אתמול בעיר ומאושפז במצב קשה. גם אתמול הפגינו בכניסה ליישוב.

בית משפט השלום בחיפה האריך את מעצרם של שני צעירים מבסמת טבעון החשודים בדריסת שוטר במהלך מרדף בחיפה. מעצרו של בן 24 הוארך בארבעה ימים, ושל צעיר בן 21 בשלושה ימים. עו"ד, מורן שלזינגר המייצגת את בן ה-24 מטעם הסניגוריה הציבורית, אמרה כי "מדובר בבחור שמשתף פעולה באופן מלא עם המשטרה. אנחנו מקווים שמח"ש תמצה חקירה במהירות לגבי הירי אשר התבצע על ידי השוטרים, דבר אשר הוביל את לפציעה קשה של אחד מהנוסעים".

צעיר בן 29 נפצע באורח קשה מדקירה בסכנין. צוות מד"א שהגיע למקום העניק לו טיפול רפואי ופינה אותו לבית החולים רמב"ם שבחיפה. המשטרה עצרה לאחר זמן קצר חשוד במעשה, צעיר בן 18, קרוב משפחתו של הפצוע.

צעיר בן 19 נהרג ביישוב דריג'את שבצפון הנגב, במסגרת קטטה המונית שבמהלכה נורו יריות ויודו אבנים. הוא זוהה כסאאב עוודאלה אבו חאמד, תושב המקום. הוא פונה לבית חולים במצב אנוש ובהמשך מת מפצעיו. המשטרה עצרה חשוד בן 25, גם הוא מדריג'את, בחשד למעורבות בתקיפה.

מ"מ מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, קיים הערכת מצב בתחנת ירדן, בעקבות האירוע בו נפתחה אש לעבר ניידות משטרה בטובא זנגרייה ושוטרת נפצעה קל מרסיס. ניצב שבתאי אמר בהערכת המצב כי "ירי לעבר שוטרים וניידות משטרה הוא אירוע חמור מאוד שיהיו לו השלכות משמעותיות. במוקדם או במאוחר אנחנו נבוא חשבון עם אותם מפגעים ונמצה עמם את הדין".

משרד הבריאות הודיע על כך שארבעה מקרים של המוטציה הדרום אפריקאית של נגיף הקורונה התגלו בישראל. ארבעת המקרים זוהו מתוך 15 דגימות ומייצגים שתי שרשראות הדבקה – אחת של אדם שחזר מדרום אפריקה ואחת של משפחה שנדבקה מחוזר. ככל הידוע, המוטציות השונות של הנגיף גורמות להדבקה יותר מהירה אך ככל הנראה אינן גורמות לתחלואה יותר קשה.

מטוס נוסעים מסוג בואינג 737 של חברת סריוויג'איה איירליינס נעלם מהרדאר כארבע דקות לאחר שהמריא מג'קרטה בירת אינדונזיה. על המטוס, שיועד לנחות במערב המדינה, היו מעל 50 נוסעים. צוות החיפוש של המטוס הודיע כי מצא בים שרידים החשודים כהריסות המטוס. ההודעה מגיעה לאחר שמוקדם יותר דייגים דיווחו כי מצאו אף הם שרידים בים, צפונית לג'קרטה.

מנכ"ל חברת התעופה סריוויג'איה שאבד הקשר עם מטוס שלה זמן קצר לאחר שהמריא משדה התעופה בבירה ג'קרטה שבבירת אינדונזיה אמר כי ההמראת המטוס התעכבה בחצי שעה בשל גשם כבד. הוא הוסיף כי המטוס היה במצב טוב.

המשטרה הודיעה כי שעות פעילות המחסומים לאכיפת הסגר ישתנו בכדי להקל בעומסי התנועה. 25 מחסומי בוקר יוצבו החל מהשעה 09:00 ויוסרו בשעה 15:30 עד 18:00 אז יפרסו מחדש עד הלילה.

הרשת החברתית טוויטר הודיעה כי היא חסמה לצמיתות את חשבונו של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ, בשל הסיכון להסתה נוספת לאלימות. זאת, שלושה ימים לאחר המהומות של תומכי הנשיא בוושינגטון. "לאחר סקירה מדוקדקת של הציוצים האחרונים מחשבונו של טראמפ, השעינו את החשבון לצמיתות בשל הסיכון להסתה נוספת שתוביל לאלימות", מסרה החברה. בתגובה טראמפ האשים את טוויטר כי הרשת פועלת "נגד חופש ביטוי" ובנוסף כתב "לא ישתיקו אותנו". לאחר מכן כמה מהציוצים נמחקו.

יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, אמרה כי הורתה לוועדת החוקים בקונגרס להיות מוכנה וערוכה לקידום ההצעה להעמיד לדין את נשיא ארצות הברית היוצא, דונלד טראמפ, אם לא יתפטר מתפקידו בהקדם. זאת בעקבות המהומות של תומכיו בוושינגטון. "זו תקוותם של החברים בקונגרס שהנשיא יתפטר מיידית", אמרה פלוסי בישיבת מפלגתה.

שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און כינה את ארצות הברית "האויבת הגדולה ביותר" של המדינה, ודרש מוושינגטון להפסיק את המדיניות העוינת כדי לשפר את היחסים. באסיפת מפלגה בפיונגיאנג, קים הוסיף שהמדיניות של ארצות הברית כלפי קוריאה הצפונית לא תשתנה ללא קשר לעומד בראש הבית הלבן.

מחלקת המשפטים בארצות הברית הגישה כתב אישום נגד נציג בבית המחוקקים בווירג'יניה המערבית על חלקו בהסתערות על הקונגרס. בין הנאשמים האחרים נמצאים האדם שצולם במשרדה של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ואזרח אלבמה שהחזיק בבקבוקי תבערה ונשק במשאית שחנתה ליד הקפיטול.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע כי לא יגיע להשבעה של ג'ו ביידן לנשיאות ב-20 לחודש. זאת, לאחר שהצהיר מוקדם יותר היום כי יעביר את השלטון "בצורה חלקה ומסודרת".

מנהיג המפלגה הדמוקרטית ג'ו ביידן הודיע כי לא יתערב בהליך ניסיון ההדחה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. על פי ההודעה, הוא יתן לקונגרס, לנשיא ולסגנו מייק פנס "לנהוג כפי שהם רואים לנכון". בנוסף, התייחס ביידן לפרסומו של טראמפ, לפיו ימנע מלהשתתף בטקס ההשבעה, ואמר: "זה דבר טוב".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:01, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה