ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

'תחיית המתים': בן 65 התמוטט על מיטתו בביתו – וחזר להכרה מלאה אחרי החייאה

אנחנו יודעים שמפתח החיים ניתן אך ורק לריבונו של עולם, אך הוא נטע בעולם שליחים, חובשי הצלה מסורים, שיהיו אלו שיקדשו את החיים, יקיימו נפשות ועולם מלא • את 'תחיית המתים' שאירעה לפני שבועיים גם וותיקי הצלה ינסו להיזכר אם ראו כמוה בעבר • הבוקר נפגשו החובשים והמטופל בשנית לאחר שחרורו מבית החולים.

מתנדבי הצלה במד"א רגילים לצערם בהחייאות. דבר יום ביומו, הם מוזנקים לאזרחים טובים שאיבדו את הכרתם וצנחו על רצפת הבית או הרחוב כשהם ללא דופק וללא נשימה. רבות הסיבות להיתכנות מקרים שכאלו, אם על רקע לבבי, אם על רקע נוירולוגי, אך הצד השווה שבהן הוא הדרך להצלת החיים: הגעה מהירה למטופל, ביצוע פעולות החייאה יזומות הכוללות הנשמות ועיסויים במקביל לאבחון מהיר של מצב הלב תוך שימוש יעיל במכשיר הדפיברלטור, ופינוי מהיר לבית החולים.

לדאבון לב, פעולות אלו לא תמיד מסייעות להציל חיים וכבר נגזרה הגזרה, אך מתנדבי ההצלה בשלהם, יעשו הכול כדי להאריך את החיים, כי חייבים לעשות את ההשתדלות ובפרט כי במקרים רבים ניצלו חיים.

מה שלא קורה כמעט כלל ועיקר הוא ביצוע פעולות החייאה מהירות ויעילות עד כדי שהמטופל חוזר באותם רגעים לחיים ממש: דופק פעיל, נשימה עצמית והכרה מלאה. כזה דבר בדיוק אירע לפני כשבועיים למתנדבי הצלה במד"א בעיר רמת גן.

יהושע גוטליב ובנצי הימל, חובשי הצלה במד"א, יחד עם יודא לונדנר ואלחנן מאמו, כונני יחידת האופנועים של הצלה, הוזעקו לקריאה ממוקד 101 של מד"א שדיווחה על אדון כבן 65 שהתמוטט על מיטתו בביתו. אשתו התקשרה למוקד והזעיקה עזרה. המתנדבים הגיעו תוך דקה לכתובת, עלו לדירה וניגשו לחדר השינה שם שכב האיש שרוע על המיטה, ללא הכרה וללא דופק ונשימה. כפי הנדרש, הם הורידו אותו לרצפה, חיברו מיד דפיברלטור על מנת לזהות בעיות בלב ואכן ניתנה המלצה למתן שוק. מיד לאחר מכן הם החלו בביצוע פעולות מצילות חיים הכוללות הנשמות ועיסויים. בעבודת צוות הם עשו את כל מה שצריך ולאחר מתן שוק נוסף החל ליבו של האיש לעבוד והדופק חזר לפעום. לאחר הנשמות והמשך סיוע נשימתי האיש החל להתעורר וגופו סרב באופן ריפלקסי למתן הסיוע בדרכי הנשימה. אט אט הוא הוא חזר לעצמו מול מבטם המופתע של המתנדבים שאינם רגילים בהצלחה כזו של החייאה.

מבטם המשתהה היה כאין וכאפס לנוכח מבטו של האיש שחזר לחיים בזה הרגע. הוא לא הבין מדוע ארבעה אנשי צוות רפואי רכונים מעליו כשהמאמץ הפיזי ניכר על פניהם. "למה הם הגיעו?? מה הם רוצים ממני??" החל האיש לצעוק לאשתו כשניסה להבין איפה היה בעשר דקות האחרונות. הם ניסו להסביר לו מה עבר עליו בזמן שצוות של ניידת טיפול נמרץ של מד"א הגיע אף הוא למקום. אנשי הצוות החלו לחבר את מכשירי הבדיקה בכוונה לפנותו לבית החולים, גם הם הופתעו לראות כי האיש חזר להכרה מלאה ואף מדבר.

האיש, שלהבנתו וגרסתו, לא היו דברים מעולם, המשיך בסירובו להמשך טיפול ועל אחת כמה וכמה לפינוי לבית החולים. כל ההסברים של הפארמדיק והחובשים עלו בתוהו, והזמן יש לציין, עדיין היווה גורם משמעותי להצלת חייו על אף שחזר לחיים. לאלחנן, אחד מהחובשים, עלה רעיון, והוא ביקש מאשתו של האיש את מספר הטלפון של הרב שלו. הוא העלה את הרב על הקו, סיפר לו את כל מה שאירע והסביר כי מפאת פיקוח נפש חייב האיש להתפנות לבדיקות ולקבל טיפול מציל חיים בבית החולים. הרב, שהבין את חשיבות וחומרת הסיטואציה, הורה לתלמידו לעשות ככל אשר יורו צוות הרפואה.

צוות הנט"ן פינה אותו לבית החולים 'שיבא' בתל השומר שם קיבל אותו הצוות הרפואי ולאחר בדיקות הכניס אותו לחדר הניתוחים לצורך צינטור. הניתוח עבר בהצלחה וכעבור שבוע בדיוק מרגע האשפוז הוא חזר לביתו בריא ושלם. הרופאים בבית החולים לא האמינו כי האיש שהגיע למיון בהכרה מלאה, היה שרוע ללא דופק ונשימה אך כמחצית השעה קודם לכן. "ההגעה המהירה והטיפול היעיל והמקצועי תוך מתן שוקים של החובשים המסורים, הם שהצילו את חייו והחזירוהו לחיים" הם אמרו לחובשים.

יהושע גוטליב, חובש הצלה במד"א, שכאמור לקח חלק מפעולות ההחייאה, תיאר בהתרגשות: "יודא, אלחנן ובנצי, הם חובשים וותיקים ומנוסים מאוד. עבדתי לצידם וראיתי כיצד במקצועיות אנחנו מחזירים אט אט את האיש לחיים. גם הם העידו בפניי שהם לא זוכרים מקרה כזה של החייאה והחזרה לחיים עד רמה כזו של פינוי מטופל בכוחות עצמו. זה מרגש מאוד להיות שליח של הקב"ה להצלת חיים וזכות עצומה להיות מתנדב הצלה במד"א. ההיענות המהירה והמקצועיות יחד עם הסייעתא דשמיא כמובן הם שהחזירו אותו לחיים".

הבוקר, לאחר שהשתחרר, נפגשו איתו חובשי הצלה במד"א בשנית סמוך לביתו. הם סיפרו לו עד כמה הם נרגשים לראות אותו שוב בקו הבריאות, כשהוא מצידו מודה להם מאוד על תחיית המתים הפרטית לה זכה בזכותם.קרדיט תמונות: דוברות הצלה.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

ניוז 360

אתמול (א') נמסר צו החרמה והריסה לבית המחבל אחמד דואבשה, שבכפר דומא. הצו נמסר לאחר שנדחתה ההשגה שהגישה משפחתו בנושא. המחבל ביצע פיגוע טרור ב-12 באפריל 2024, במסגרתו נרצח הנער בנימין אחימאיר ז"ל. באפשרות משפחת המחבל להגיש עתירה נגד הצו.

ניוז 360

ועדת החקירה הממשלתית לפרשת הצוללות שלחה הבוקר (שני) מכתבי אזהרה לחמישה אישיים, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו. מטעמו של ראש הממשלה נמסר לפני זמן קצר: "ראש הממשלה נתניהו קובע שהצוללות הן יסוד מרכזי בביטחון הלאומי של ישראל ובהבטחת קיומה נגד איראן שמנסה להשמידנו. רכש הצוללות וכלי השייט לא רק שלא פגע בביטחון המדינה – הוא […]

ניוז 360

משטרת ישראל פתחה לפני זמן קצר בחקירת חשד לאירוע ירי לעבר רכב בעיר שדרות, בשלב זה לא דווח על נפגעים. השוטרים נמצאים בזירה והחלו לאסוף ראיות וממצאים. מתחקור ראשוני, עולה החשד שהרקע פלילי.

ניוז 360

מטוסי קרב תקפו לאורך הלילה מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בדרום לבנון. בין המטרות שהותקפו, מבנה צבאי של חיזבאללה במרחב עיתרון, לצד תשתיות מבצעיות ותשתיות טרור של הארגון במרחבים כפר כילא ואל-חיאם שבדרום לבנון. כתוצאה מפגיעת טיל נ״ט אמש (א׳) במרחב מטולה, נפצעו שני חיילי צה״ל במילואים, חברי כיתת כוננות, באורח קשה וקל. חברי כיתת […]

ניוז 360

במהלך הלילה מטוסי קרב יירטו בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש שעשה את דרכו מאזור מזרח לכיוון שטח הארץ. הכלי לא חצה לשטח הארץ ולא הופעלו התרעות על פי מדיניות.

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 1:02, יום שלישי (9.07)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה