ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏השר זאב אלקין התפטר ומצטרף למפלגתו של גדעון סער | צפו

השר זאב אלקין התפטר מהממשלה והצטרף למפלגתו של גדעון סער, במכתב ששלח למנכ"ל תנועת הליכוד צורי סיסו כתב: "אני מבקש בזאת להפסיק את חברותי בתנועת הליכוד".

בהצהרה לתקשורת אמר אלקין:

"אזרחיות והאזרחים!
אני עומד כאן היום עם תחושה של כאב עצום אבל בלב שלם וביטחון שזה הדבר הנכון לעשות ומתוך אחריות.
כבר שנים רבות אני צועד לצדו של בנימין נתניהו, כיושב ראש הקואליציה שלו, כשר בממשלתו.
ליוויתי אותו בשנים האלה בצמתים המורכבים ביותר בתחומים הפוליטיים, המדיניים והביטחוניים.
אני מאוד מעריך אותו כמדינאי ומוקיר את פועלו למען מדינת ישראל ותרומתו העצומה לביטחון המדינה, למעמדה העולמי ולכלכלתה.
אבל לצערי, בשנתיים האחרונות, ובמיוחד בתקופה האחרונה, אני מרגיש יותר ויותר שהשיקולים האישיים והגחמות של סביבתו הקרובה תופסים מקום מרכזי יותר ויותר בתהליך קבלת החלטות, שמשמעותן היא קריטית עבור מדינת ישראל ואזרחיה.
כמי שצופה בתהליך המסוכן הזה ממש מקרוב ,אני רואה איך השיקול האישי מתערבב עם השיקול הלאומי ואף גובר עליו יותר ויותר!
אדוני ראש הממשלה, אני מכיר אותך היטב ואני יודע שאתה צופה בנו כעת. אתה יודע היטב את האמת הפשוטה: אתה לקחת שוב משיקולים אישיים את כל המדינה בפעם הרביעית לבחירות מיותרות תוך שנתיים. בחירות הזויות, בעיצומו של המשבר הבריאותי והכלכלי, מהקשים שידעה מדינת ישראל.
אתה בוודאי זוכר היטב איך התפרצתי לחדרך ביום שבו הלכנו לבחירות שלישיות. הפצרתי בך לעצור את האיוולת ולעצור את הבחירות המיותרות האלה. כל מה שהיית צריך לעשות זה להכריז על הוויתור על החסינות האישית שלך, חסינות שגם ככה, כמו שהזהרתי אותך, לא היה לה רוב בכנסת. יכולנו כבר אז להקים את ממשלת האחדות עם כחול לבן. החלטת אחרת מתוך תקוות שווא לחסינות וחוק צרפתי בכנסת הבאה ולקחת את כולנו לבחירות שלישיות, בחירות שבהן השמאל כמעט ועלה לשלטון בקולות הרשימה המשותפת הערבית. שם, באותו יום, נסדק האימון שלי בך ובכנות כוונותיך.
הסדק הזה הפך לשבר של ממש בתקופה האחרונה ובמיוחד בשבועות האחרונים. שוב הפצרתי בך לעצור את הרכבת הדוהרת לתהום, ושוב ראיתי מקרוב איך העדפת את השיקול האישי ולחצי סביבתך הקרובה וגררת אותנו לבחירות. אני יודע שהאחריות היא לא רק עליך, גם כחול לבן נושאים באחריות הזאת לחרפה והנזק של הבחירות שהחלו היום. אבל במקום להוביל כמי שנושא באחריות עליונה לגורל המדינה בחרת משיקולים אישיים להוביל לבחירות תוך משחק האשמות שקוף בניסיון להטיל על אחרים את האחריות.
אדוני ראש הממשלה אתה יודע את האמת: אנחנו הולכים לבחירות ההזויות האלה בגלל רצונך להשפיע על בחירת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה ובשביל התקווה שלך לחוק הצרפתי.
אדוני ראש הממשלה, במצב כזה אני לא יכול עוד לקרוא לאזרחי מדינת ישראל להצביע לך ולהיות שקט שתפעל למענם ולא למען האינטרס האישי שלך על חשבונם. אינני יכול עוד להמשיך לשמש כשר בממשלתך ולשאת באחריות הקולקטיבית למעשיך. לכן בכאב עצום הגשתי לפני דקות אחדות את מכתב התפטרותי מהממשלה ומתנועת הליכוד.
ההתפטרות מהליכוד כואבת לי הרבה יותר מההתפטרות מהממשלה. אני אוהב מאוד את התנועה ואת פעיליה, אנשים חמים וכנים, שאני מרגיש איתם שותפות אידיאולוגית וחברות אישית. אני גם אחזיר לתנועת הליכוד את המנדט ששייך לה ולא לי באופן אישי, ואתפטר מחר מהכנסת.
אבל אתה אדוני ראש הממשלה הרסת את תנועת הליכוד והבאת לתוכה את אווירת פולחן האישיות, חנופה, פחד להביע ביקורת וחצר ביזנטית. לא מעטים מהשרים וחברי הכנסת של התנועה, שבוודאי ירוצו עכשיו לאולפנים לתקוף אותי בשצף קצף, אומרים בשיחות סגורות אותם דברים עליך שאמרתי כאן. אבל הם מפחדים ממך ומהאווירה שיצרת. אתה ריסקת את הדמוקרטיה התנועתית. אינני יודע אם תקיים כעת פריימריז לרשימה לכנסת, אבל גם אם כן, אין לזה שום משמעות. אתה הרי מצפצף על תוצאות של ההכרעה הדמוקרטית בפריימריז האלה. הקריטריון לקבלת עמדת השפעה הוא כבר מזמן לא השיקול הדמוקרטי עבורך. חברי תנועה בכירים, שנבחרו גבוה ברשימה, נשארו מחוץ למעגל ההשפעה, אלא רק עם הבטחות שלך שהפרת. אגב אני יודע שזה לא יפריע לך לגייס אותם שוב לקמפיין שלך ושוב להבטיח.
הרי כשאתה צריך אין לך בעיה להבטיח בלי בכלל להתכוון לקיים. להבטיח לחברים ולשותפים, לפעילים ולאזרחים. ושוב ושוב לצפות שישכחו שרימית אותם ושוב יאמינו לך. בדיוק כמו שעכשיו אתה בונה רק על התקווה היחידה, שנפתלי בנט ישכח את כל הפעמים הקודמות שרימית אותו, ובתסמונת האישה המוכה שוב ירוץ לזרועותיך אחרי הבחירות ויציל אותך מהמשפט ומהתבוסה.
אינני יכול לצאת לבחירות ולקרוא לאזרחי המדינה לתמוך במישהו שהפסקתי להאמין בו ולהפקיד בידיו את גורלם.
לכן קיבלתי את ההחלטה הלא פשוטה הזאת לצאת לדרך חדשה ול"תקווה החדשה". להיות שותף של אמת עם חברים נוספים בראשותו של גדעון סער בבניית תנועה עממית רחבה שתחזיר אותנו לערכים של זאב ז'בוטינסקי ומנחם בגין. תנועה שתהיה לה אידיאולוגיה לאומית ברורה, שתחזור להיות למה שהליכוד היה בימי בגין ושמיר. אני גם קורא לחברי ופעילי ליכוד רבים להצטרף אלינו, כמו גם להרבה חברים חדשים שרוצים לשנות את דרך ההנהגה, וביחד לבנות תנועה רחבה שתנהיג את מדינת ישראל ותציל את המחנה הלאומי מהשתעבדות אובדנית לאינטרסים אישיים של איש אחד, מוכשר ככל שיהיה.
אדוני ראש הממשלה תרמת רבות למדינת ישראל ואתה ראוי על כך להערכה רבה. אינני שונא אותך, ואני גם מאחל לך שתנצח בהליך המשפטי הלא פשוט שאתה מנהל.
אבל הגיע זמן למנהיגות חדשה, מנהיגות אחרת. אני מכיר את גדעון סער שנים רבות, מכיר אותו כאחד מאנשי הציבור המוכשרים והמנוסים ביותר במדינת ישראל. כפרלמנטר מהטובים ביותר שידעה הכנסת, כשר בכיר בתפקידים מגוונים שצבר ניסיון ניהולי רב והוביל בחכמה ובנחישות רפורמות חשובות במשרד החינוך ובמשרד הפנים. כחבר קבינט מדיני בטחוני שנים רבות, שלא לדבר על ניסיונו היחודי בתפקיד מזכיר הממשלה בממשלות של נתניהו ושרון. כאיש בעל עמדות אידיאולוגיות ברורות ובעל יכולת עמידה בלחצים וכושר מנהיגותי. אין לי ספק שבעת הזאת הוא האיש הנכון להחליף את בנימין נתניהו ולהיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל.
נציג ביחד מנהיגות אחרת שנותנת תקווה חדשה, ששמה את השיקול הלאומי מעל השיקול האישי, מנהיגות מנוסה ואחראית שלא משקרת לציבור אלא יודעת להביט לו ישר בעיניים ולהגיד את האמת גם אם היא לא תמיד פופולרית, מנהיגות שמאחדת בעת משבר ומביאה יציבות ולא משסעת ומפלגת את העם, מנהיגות של יושרה וקיום הסכמים, מנהיגות שהאמת היא נר לרגלה, ולא השטיקים והטריקים.
ואני מאמין בציבור הישראלי, הוא בסוף ידע להבחין בין השקר לבין האמת. והאמת סופה לנצח!"

מכתב ההתפטרות.

גדעון סער: ״אני שמח וגאה על החלטתו ובחירתו של חברי, השר זאב אלקין להצטרף ל״תקווה חדשה״ בראשותי.

אני מכיר היטב את זאב שנים רבות כאחד מנבחרי הציבור האיכותיים ביותר, החכמים ביותר והערכיים ביותר בזירה הפוליטית שלנו.

השר אלקין עבר מסלול ציבורי מרשים ובצע תפקידים רבים ומגוונים בכנסת ובממשלה, ונסיונו עשיר במיוחד.
הוא בקיא מאין כמותו בסוגיות הבטחון הלאומי של ישראל, בשדה המדיני, בנושאי הליבה של הציונות – עליה והתיישבות, בתחום החינוך, המדע וההשכלה הגבוהה.

תמיד קראתי לו ״השחמטאי״. זאב מבריק, רואה קדימה מהלכים, מנתח בתבונה מערכות מורכבות של אינטרסים מגוונים.
הוא ״איש מדינה״ במלוא מובן המילה.

זאב חצב במו ידיו, בנחישות ובהתמדה, את דרכו – מעולה חדש מאוקראינה לצמרת הפוליטית והמדינית של ישראל.
עושר ידיעותיו ונסיונו כחבר הקבינט המדיני-בטחוני ולפני כן כיו״ר ועדת החוץ והבטחון של הכנסת הם נכס. וכך גם היכרותו היסודית את מדינות בריה״מ לשעבר.

הוא הנושא ונותן הפוליטי הטוב ביותר שיש היום בישראל. איש של תרבות ושל ערכים. חבר ואדם שניתן לתת בו אמון. נאמן לעמנו ולארצנו, לערכי המורשת היהודית והציונות.

החלטתו האחרונה מעידה על יושרו, יושרתו ואומץ ליבו.

היום הזה, בו זאב מצטרף להנהגה המובילה של ״תקווה חדשה״ הוא יום משמעותי עבורי.
זאב יכהן כסגני כיו״ר תקווה חדשה וכשותף בכיר בהובלת התנועה והמדינה.

עזה אמונתי, כי ביחד נצליח!״

מהליכוד נמסר בתגובה: "שר המים אלקין דילג מקדימה לליכוד ומהליכוד לגדעון רק בגלל שלא הצליח להיכנס לעשירייה הראשונה בליכוד ולא קיבל את הג׳וב שרצה. המפלגה של גדעון היא מחנה פליטים ועריקים שנכשלו בבחירות הדמוקרטיות בתוך הליכוד ושלא יכולים להיבחר בהן. למרות מכתב רצוף שקרים גם אלקין יודע שלגדעון אין ממשלה בלי לפיד והשמאל."

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: "בימים אלו אני עסוק אך ורק במאבק למען חיסונם של כל אזרחי ישראל ובריאותם בכלל. כל דבר אחר זה התעסקות בתפל במקום בעיקר. הליכוד זו מפלגת ימין ערכית, אידאולוגית ושורשית. הליכוד ביתי ולא אעזוב אותו. יש לי חברים נהדרים, מסורים ומדהימים בליכוד שבחרו בי למקום הראשון בפריימריס. אני אוהב אותם ונשאר איתם ועם כל התנועה. אנחנו ננצח ביחד ונוביל גם את הממשלה הבאה!

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
נועם אמושי
נועם אמושי
לפני 3 שנים

גם דרך הטלפון אפשר לראות את הלחץ של הליכוד שהוא דוחף לכולם שמאל אבל כולם יודעים שהם השמאל היחיד כרגע במדינה ויש לזה גם עובדות

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 6:50, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה