ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

משרד הבריאות: 4 מקרים של המוטציה האנגלית התגלו בישראל

בבדיקות שבוצעו במעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות, התגלו 4 מקרים של נגיף קורונה מהזן שהתגלה באחרונה באנגליה.

4 המקרים הם מאנגליה, ביניהם: 2 אחים קטינים, אדם עם תחלואה שלא יכלו להיכנס לבידוד במלונית וחולה נוסף שהגיע מאנגליה בטרם חלה חובת הבידוד במלונית. כולם נמצאים בבידוד בבית ומצבם טוב.

ממשרד הבריאות נמסר כי הם עוקבים אחרי כל מקרה ויעדכנו בהתאם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות לכך שהמוטציה של נגיף הקורונה התגלתה בישראל.

‏במקביל, שר הבריאות הבריטי הודיע על מוטציה חדשה שאותרה ומקורה מדרום אפריקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה:

"אנחנו מתקדמים במתן החיסונים לאזרחי ישראל בקצב מהיר מאוד. אני רוצה להודות לשר הבריאות, למנכ"ל משרד הבריאות, לאנשי משרדו ולצוותים הרפואיים מקרב לב על פועלם. בשעה האחרונה התברר שאנו מובילים בעולם בקצב מתן החיסונים, ומכיוון שהבאנו מיליוני חיסונים אנחנו נוכל להמשיך להוביל בכך וזה הישג יוצא מן הכלל למדינת ישראל.

בכל העולם מכה גל שלישי של המגפה בעוצמה שלא הכרנו עד כה. באירופה ובארה"ב מתים אלפים רבים מדי יום, ייתכן שחלק מכך קשור למוטציה החדשה, או לעונת החורף, או לשניהם אבל זו עובדה ואין ויכוח על זה. גם אצלנו יש עלייה חדה מאוד בתחלואה, אם כי התמותה והתחלואה הקשה אצלנו הן ברמה הרבה יותר נמוכה מרוב המדינות הללו. אם לא נפעל מיד זה לא יישאר כך ותהיה עלייה חדה מאוד, גם של החולים הקשים וגם של המתים. אם נתעכב בנקיטת צעדים נגד התחלואה ונגד ההתפרצות הקשה שאנו רואים, אנחנו נשלם מחיר כבד מאוד, גם בבריאות, גם בחיים וגם בכלכלה.

עכשיו השאלה היא: אם יש כל כך הרבה חיסונים, למה צריך לנקוט בצעדים מגבילים? הרי זה קשה, אנחנו מבינים שההגבלות הן קשות לאזרחי ישראל. התשובה היא כי המהירות פה היא קריטית, המחלה מכפילה את עצמה כל כמה ימים וקצב חיסונים, מהיר ככל שיהיה, לא מכפיל את עצמו. הוא לא יכול להדביק את הקצב המטורף של התפרצות המחלה. אם לא נבלום אותה עכשיו, אנחנו נראה עלייה עוד יותר גדולה של התחלואה. מספר האחיות, הרופאים, הפרמדיקים והחובשים שמזריקים את החיסונים לא מכפיל את עצמו כל כמה ימים ולכן צריך לבלום את המגפה. לא היום – אלא אתמול. כפי שהבינו כל ממשלות המדינות בעולם, אין שום פתרון אחר. אבל אצלנו, האפשרות שלנו לבלום את המחלה ולצאת ממנה היא כנראה הטובה בעולם. אם ננקוט בצעדים הנכונים ובמהירות הנכונה, כמו שעשינו בגל הראשון והשני כשהקדמנו את העולם, ובמקביל נמשיך לחסן בקצב המהיר ביותר בעולם – אנחנו נצא מהמגפה ראשונים בין האומות. על זה אפשר להוסיף, בעזרת השם ובעזרתכם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהתייחסות לכך שהמוטציה של נגיף הקורונה התגלתה בישראל:

"ברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשסגרנו את השמיים מבריטניה ומיתר העולם, ברור מאליו שנקטנו נכון כשחייבנו ישראלים להיכנס לבידוד במלוניות, וברור מאליו שנקטנו בצעדים הנכונים כשביקשנו לאתר אנשים שהיו באנגליה ובשאר המדינות הנגועות. עם זאת, כרגע אנחנו צריכים להניח שהנגיף מתפשט כאן. החדשות הטובות הן שההערכות של החברות שמספקות לנו את החיסונים, הן שהחיסונים הללו, בסבירות גבוהה אבל לא מוחלטת, מטפלים גם במוטציה. את זה נדע עוד כמה ימים, אין לנו ביטחון שכך יהיה. אנחנו צריכים להמתין כדי לדעת את זה.

זה רק מחזק את מה שאנחנו דנים בו כרגע – דהיינו לקדם מהר מאוד את מבצע החיסונים שלנו שהוא כרגע מהמהירים ביותר בעולם ביחס לאוכלוסייה ובמקביל להגביל את תפוצת המחלה, גם של הנגיף הקודם וגם של המוטציה. שני הדברים צריכים להיעשות במקביל – גם מבצע חיסונים מהיר מאוד וגם הגבלות. אם נעשה זאת, נהיה המדינה הראשונה בעולם שיוצאת מהמגפה. זה אפשרי, אנחנו יכולים לעשות זאת אם נעשה את זה ביחד".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
3 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
יעקב
יעקב
לפני 3 שנים

משהוא פה מוזר עם הקורונה ועם המוטציות האלה לי זה נראה כמו עבודה מכוונת של מי שיכול לעשות הרבה מאוד מיליארדים מוירוס ומוטציות של אותו הוירוס משהוא פה בטוח לא הגיוני ובטוח שזה מכוון הכל לכאורה כמובן ומבלי להאשים אף אחד 😉

בוקר טוב ברוך אתה הבנת את זה?🤣🤣
בוקר טוב ברוך אתה הבנת את זה?🤣🤣
Reply to  יעקב
לפני 3 שנים

מוטציה

trackback
‏משרד הבריאות דורש להטיל סגר מיום ראשון הקרוב למשך 25 ימים
לפני 3 שנים

[…] בנימין נתניהו בהתייחסות לכך שהמוטציה של נגיף הקורונה התגלתה […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 4:03, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה