חדשות בארץ

נתניהו: "גנץ חזר בו מהסיכומים וגורר אותנו לבחירות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם היועץ הבכיר לנשיא ארה"ב ג׳ארד קושנר במעון ראש הממשלה בירושלים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם השליח המיוחד ג׳ראד קושנר:

"אנחנו עבדנו קשה מאוד למנוע בחירות מיותרות. הגענו לסיכומים עם כחול לבן. הם היו מבטיחים, סיכומים טובים, והיו מאפשרים לנו להימנע מהבחירות האלה.

https://youtu.be/4jqCmRrqiuE

לצערי בגלל לחץ פנימי בתוך מפלגתו בני גנץ החליט לחזור בו והדבר הזה גורר את המדינה לבחירות מיותרות בעיצומו של משבר הקורונה.

ההתעקשות היא לאפשר לניסנקורן לעשות הפיכה פקידותית-שיפוטית שעומדת בניגוד להסכמים הקואליציוניים ושאנחנו לא יכולים לאפשר, לא יכולים לאפשר לשמאל לרמוס את הדמוקרטיה שלנו ברגל גסה.

זה מצער אותי כי במקום לאפשר לממשלה לעבוד למען האזרחים, ההתעקשות היא להמשיך ״ממשלה בתוך ממשלה״, בניסיון כושל לקושש קולות למפלגה שלא בדיוק מצליחה בסקרים.

אנחנו לא רוצים בחירות ולכן היינו מוכנים להצביע בכנסת נגד בחירות ולהמשיך יחד. אבל אם בחירות יכפו עלינו אנחנו ננצח כי כולם רואים את ההישגים שלנו:

אנחנו מביאים מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל וזה מביא את ישראל במקומות הראשונים בעולם בהבאת חיסונים, הבאנו 4 הסכמי שלום ב-4 חודשים, אנחנו עומדים איתן מול איראן, מקיימים שיתוף פעולה קרוב מאוד עם ארה״ב כפי שאתם רואים גם כאן הערב ופועלים למען הפיכת הכלכלה שלנו בין המתקדמות בעולם.

אלה הדברים שנביא לידי בחירת הציבור בחודשים הללו. היה עדיף שלא נגיע לרגע הזה, אבל אנחנו מתקדמים ואני בטוח שבסוף לא רק אנחנו ננצח אלא מדינת ישראל תנצח."

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרות המשותפות:

״זהו עונג אמיתי לקבל אותך היום בירושלים. אני אומר זאת היום כי מחר אתה ג'ארד, תנהיג משלחת ישראלית-אמריקנית משותפת למרוקו יחד עם היועץ לביטחון לאומי שלנו מאיר בן שבת. זה ביקור פורץ דרך שיזרז את נרמול היחסים בין ישראל למרוקו.

אני זוכר ג'ארד שב-2017, כשהנשיא טראמפ קרא לך לראשונה לקדם את מאמציו להביא שלום למזרח התיכון, כל המומחים לכאורה התנגדו למינוי. אני מבקש ממך לא לקחת את זה אישית. הם עושים את זה גם לי. כעת אנחנו יכולים להגיד שאותם מתנגדים טעו.

במהלך השנים פגשתי אנשים מוכשרים ממדינות שונות שניסו לקדם שלום במזרח התיכון. רבים מונו על ידי ממשלותיהם, חלק מונו על ידי ארגונים בינלאומיים וחלק מינו את עצמם. לכולם היו ערכים וכוונות נעלים. כולם לחמו להותיר את חותמם, אך רק מעטים נחלו הצלחה גדולה ממך ג'ארד.

יוזמת אברהם לשלום של הנשיא טראמפ כבר יצרה סדרה שלמה של פריצות דרך: שלום עם איחוד האמירויות הערביות, עם בחריין, עם סודאן וכעת שלום עם מרוקו. אלה ארבעה הסכמי שלום בחודשים ספורים ויהיו עוד. אני מאמין שיהיו עוד רבים אם נפעל בהתאם למדיניות הזאת.

ובעשייה זאת, חיזקת שוב בהצלחה מנהיגות אמריקנית במזרח התיכון. בעשיית השלום הגברת מאוד את מעמדה של ארצות הברית באזור. בנוסף לקידום שלום בין מדינות ערביות לישראל, היה לך תפקיד רב חשיבות בתכנית השלום של הנשיא טראמפ. זו תכנית השלום המציאותית היחידה שהוצגה עד כה. היא עונה על האינטרסים הבסיסיים של הביטחון הלאומי של ישראל.

אתה יכול להיות גאה בתרומתך לנרמול היחסים בין ישראל לעולם הערבי והמוסלמי ולשלום במזרח התיכון.

ברצוני להודות לנשיא טראמפ על תמיכתו האיתנה ומנהיגותו, על כל מה שהוא עושה למען מדינת ישראל. אני חושב שכולנו חבים לו חוב גדול. אנו חבים חוב גדול על פעולותיו הגדולות ומנהיגותו. ההישגים האלה יחזיקו מעמד, כמו הסכמי השלום האלה. אני מודה לך ג'ארד וברצוני להודות לכולכם על שסייעתם למאמץ הגדול הזה. לעולם לא נשכח זאת. תודה לכולכם״.

(צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
איציק בלי כבוד אבל מחפש את 3 הכלים.כסף כבוד וכוח. בושה וחרפה שהוא חבר כנסת ועוד יו"ר הקואליציה.
איציק בלי כבוד אבל מחפש את 3 הכלים.כסף כבוד וכוח. בושה וחרפה שהוא חבר כנסת ועוד יו"ר הקואליציה.
לפני 3 שנים

מעניין מי שמדבר על הפרת הסכמים!

איציק בלי כבוד אבל מחפש את 3 הכלים.כסף כבוד וכוח. בושה וחרפה שהוא חבר כנסת ועוד יו"ר הקואליציה.
איציק בלי כבוד אבל מחפש את 3 הכלים.כסף כבוד וכוח. בושה וחרפה שהוא חבר כנסת ועוד יו"ר הקואליציה.
לפני 3 שנים

שקרן נשאר שקרן.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 0:57, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה