חדשות בארץ

‏בשל חילוקי דעות בקבינט הקורונה: הדיון הסתיים ללא הכרעה

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום (ראשון) את קבינט הקורונה לדיון דחוף בנושא גילוי הזן החדש של נגיף הקורונה במספר מדינות.
בשל חילוקי דעות בקבינט הקורונה, ראש הממשלה בנימין נתניהו נעל לפני זמן קצר את הדיון, ללא הכרעה. הקבינט צפוי להתכנס שוב מחר.

‏שר הביטחון גנץ אמר כי הוא "מעדיף לצאת לסגר מתוכנן בעוד שבועיים מאשר להטיל כעת עוד הגבלות."

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לדברי גנץ: "אנחנו רואים מה קורה באירופה, ולכן להמשיך כרגיל זו החלטה לא נכונה. אנחנו צריכים ללכת לישיבה נוספת לקבל החלטות ולהצביע".

‏שר הבריאות אדלשטיין תקף את השרים ואמר: "ציפיתי לאווירת סוף קורס בציבור ובתקשורת ולא בקבינט הקורונה. חייבים להטיל את הריסון המהודק כעת, למרות החיסונים. אין סיטואציה כזו שאנחנו לא פועלים עכשיו, עם העלייה בתחלואה."

שר המדע יזהר שי השיב: "זכותנו כקבינט לשקול את הסכנה בחיי אדם מול האופציה של סגירת כל העסקים."

שר החינוך יואב גלנט הציע בישיבה שכל מוסדות החינוך יישארו פתוחים, גם בערים אדומות וכתומות – למעט בתי ספר שבהם יימצאו חמישה חולים ויותר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום קבינט הקורונה:

״אתמול שמענו מגורמים בארגון הבריאות העולמי על המוטציה החדשה של נגיף הקורונה ושמענו גם את הצהרתו של ראש ממשלת בריטניה בוריס גו'נסון על התפשטות הנגיף עם המוטציה בארצו.

כינסתי מיד אתמול בלילה צוות שרים כדי לדון בזה וכינסתי את הקבינט היום כדי להחליט החלטות חשובות. על פי המידע שיש בידינו, המוטציה הזאת מתפשטת הרבה יותר מהר מהנגיף הרגיל אבל היא לא קטלנית יותר וגם אין לנו שום סימן שהחיסון שיש בידינו לא מתגבר עליה. כרגע זה המידע שיש לנו, אנחנו כמובן עוקבים.

בשעה שאנחנו יוצאים היום לדרך עם מבצע החיסונים הענק, יש לנו גם אתגר נוסף שאנחנו חייבים לטפל בו: אנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המוטציה לישראל. קיבלנו היום החלטה קשה אבל היא מחויבת המציאות. סגרנו את השמיים לכל הטיסות לישראל מבריטניה, מדנמרק ומדרום אפריקה. אלה המדינות שבהן נוכחת המוטציה. במידת הצורך אנחנו נוסיף מדינות נוספות.

כל מי שיחזור מהמדינות הללו יכנס לבידוד וחשוב מאוד שייבדק. בייחוד עכשיו, כשהחיסון בידינו וכשאנחנו רואים את האור בקצה המנהרה, חשוב שנמשיך לשמוע על הכללים. אנחנו נמשיך לקבל את ההחלטות הנכונות למען בריאותכם ולמען מדינתנו".

קבינט הקורונה אישר את הצעת ראש הממשלה, שר הבריאות וצוות המל"ל ומשרד הבריאות:

1. חוזר ששהה בבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה ב-14 הימים שקדמו להגעתו לישראל, למעט מי ששהה עד 12 שעות בשטח שדה התעופה של אותה מדינה ובו בלבד, ישהה בבידוד במלונית מטעם המדינה.

2. לפעול מיידית למניעת כניסת זרים לישראל, בשלב זה מבריטניה, דנמרק ודרום אפריקה (צמצום החריגים והגבלת צוותי תעופה).

3. משרד הבריאות יפעל מיידית לאתר ישראלים שכבר נכנסו לישראל מהמדינות הנ״ל בשבועיים האחרונים ויזמנם לבדיקות.

ההחלטה נכנסת לתוקף מייד למשך 7 ימים.

מטרת ההחלטה היא למנוע את הגעת הזן החדש מחו״ל לישראל. במקביל נבדקת האפשרות שהזן החדש כבר בישראל – במידה וכן: מניעה מיידית של התפשטותו בישראל.

בנושא המשך הצעדים למניעת התפשטות נגיף הקורונה בישראל, יתקיימו התייעצויות נוספות ותתקבל החלטה בהקדם האפשרי.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 9:02, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה