חדשות בארץ

תנועת 'אם תרצו' נגד בג"ץ: "הגנה על מחבלים כן- מדינת יהודית- לא"

תנועת "אם תרצו" פתחה הבוקר בקמפיין חדש שכותרתו "מאזנים את בג"ץ".

במסגרתו מבקשים בתנועה לחשוף את מדיניות שופטי בג"ץ סביב סוגיות ביטחוניות, חברתיות וערכיות ובכך להנגיש לציבור הישראלי את התנהלותם הבעייתית של מי שמבקשים להוביל את ישראל מבלי שנתבקשו לכך.

הקמפיין הושק בעת הזו מתוך תחושה כי הדיון בבג"ץ על חוק יסוד: הלאום העתיד להתקיים ביום שני ה- 22.12.20 נמצא בשוליים, למרות חשיבותו הדרמטית ולכן יש להעלותו בדחיפות לסדר היום הציבורי. בשני העשורים האחרונים פסל בג"ץ 20 חוקים, 14 מתוכם בעשור האחרון. בנוסף לפסילות הללו התערב בג"ץ אין ספור פעמים בהחלטות מדיניות ופוליטיות מובהקות. הן בנוגע למדיניות המלחמה בטרור של ישראל, מדיניות ההגירה של המדינה, הגבלת סמכויות שרי הממשלה ביטול מינויים, מדיניות בטיפול במסתננים ועוד.

עם תחילת הקמפיין עלה שלט ענק באורך של 30 מטרים בכביש נתיבי איילון בתל אביב עליו נכתב: "בג"ץ: להגן על מחבלים- כן, מדינה יהודית- לא. עוצרים את ביטול חוק הלאום!"

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" אמר כי: "מערכת משפט חזקה ועצמאית היא תנאי יסוד לקיומה של מדינה מתוקנת. יחד עם זאת, בג"ץ מתנהל בשנים האחרונות כרשות-על, העומדת מעל הרשויות הנבחרות, ומכריעה במקומן בסוגיות פוליטיות וחברתיות שאין לרשות השופטת יד ורגל בהן. התנהלות זו של בג"ץ רומסת ברגל גסה את עקרון הפרדת הרשויות ומביאה לפגיעה אנושה ביסודות הדמוקרטיה. כעת מבקשים שופטי בג"ץ לפגוע גם בזהותה היהודית של המדינה, דבר שפשוט אסור לקבל בשתיקה.

לקראת הדיון בחוק יסוד הלאום חובה על הציבור הישראלי לזעוק אל אותם שופטים שמדינת ישראל איננה איראן. ישראל לא תתנהל על ידי קומץ אוליגרכי קטן ובלתי נבחר, אלא על ידי כלל הציבור ונציגיו שנבחרו בבחירות דמוקרטיות. אם מדינת ישראל רוצה להמשיך להתקיים כמדינה יהודית ודמוקרטית ובוודאי כמדינה מתוקנת- על הציבור ונבחריו לאזן את בג"ץ, כאן, עכשיו ומיד" אנו קוראים לכלל הציבור ונבחריו להצטרף לקריאתנו.

קרדיט צילום: תנועת "אם תרצו".
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
5 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
נועם בן ישראל
נועם בן ישראל
לפני 3 שנים

די די בוא נבחר בשלום

נועם בן ישראל
נועם בן ישראל
לפני 3 שנים

איחוד דתי

נועם
נועם
לפני 3 שנים

איחוד דתי

נועם בן ישראל
נועם בן ישראל
לפני 3 שנים

יהודים תצביעו לרבי מלובביץ'

נועם
נועם
לפני 3 שנים

נצביע לרבי מלובביץ

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:36, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה