ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

הרמטכ"ל כוכבי: בשנת 2020 תקפנו כ- 500 מטרות אויב וביצענו מבצעים רבים בממד החשאי

לקראת סיום השנה האזרחית, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי חושף, "תקפנו השנה כ- 500 מטרות בכל הזירות, ובנוסף ביצענו מבצעים רבים בממד החשאי, אנו פועלים בשש זירות באופן אינטנסיבי, יש זירות עם פעילות באופן יום-יומי ויש כאלה עם פעילות שבועית או חודשית כשבמרבית המדינות המקיפות את ישראל יש אזורים ללא משילות, המאתגרים אותנו בהפעלת מנופים קלאסיים".

זו הייתה שנה יוצאת דופן ומאתגרת בעולם כולו, וכמובן גם בצה"ל. מלבד ההירתמות המיידית והסיוע הנרחב למאמץ הלאומי במלחמה בנגיף, היה על הצבא להתאים את עצמו לאתגרים החדשים, תוך המשך הפעילות המבצעית העצימה בכל הגזרות, חיזוק ההרתעה, שלילת יכולות האויב ושמירה על ביטחון ישראל.

"אנחנו מסכמים שנה שבה עמדנו בהצלחה במשימה הראשונה של צה"ל – לספק הגנה וביטחון. מנענו את כל ניסיונות החדירה למדינת ישראל, וראינו ירידה בהיקף הנפגעים ובירי תלול מסלול לעבר ישראל", אומר הרמטכ"ל, רב אלוף אביב כוכבי.

"אנו פועלים בשש זירות באופן אינטנסיבי", מוסיף הרמטכ"ל, "יש זירות עם פעילות באופן יום-יומי, ויש כאלה עם פעילות שבועית או חודשית".

"תקפנו השנה כ-500 מטרות בכל הזירות, ובנוסף ביצענו מבצעים רבים בממד החשאי", מגלה רב אלוף כוכבי, ומציין כי מרחב הלחימה המשמעותי שהשתנה השנה הוא ממד הסייבר – "שבו ביצענו מבצעים התקפיים רבים".

אחד ההישגים הבולטים, עליו מצביע הרמטכ"ל, בא לידי ביטוי בגזרה הצפונית: "ההתבססות האירנית בסוריה נמצאת במגמת האטה ברורה כפועל יוצא של פעילות צה"ל, אך יש לנו עוד כברת דרך להשלמת היעדים בזירה".

לצד אלה, הובילו מאמצי ההגנה הרב-ממדית המבוססת על מודיעין ויכולות מבצעיות לשנה מוצלחת בהגנת הגבולות. בגבולות הצפוניים והדרומיים סוכלו כל ניסיונות החדירה, ובאוגדת יהודה ושומרון נמשכת מגמת הירידה בהיקף האירועים ובמספר ההרוגים.

חל שיפור ביכולות יירוט תלול מסלול והרחבת רדיוס הכיסוי של מערך כיפת ברזל, נרשמה עלייה בפעילות בממד הסייבר ההתקפי וההגנתי, והחל מימוש "גבול חכם וקטלני" מבוסס כלים אוטונומיים.

גם במערכה שבין המלחמות (המב"ם) הושקעו מאמצים שהניבו פירות: החל מעלייה בקצב ואיכות המבצעים, דרך הגדלת הפעולות הקינטיות, ועד להרחבת הפעילות החשאית והחסויה.

במסגרת האטת ההתבססות האיראנית בסוריה בשנתיים האחרונות, כתוצאה מפעילות צה"ל, הצטמצם משמעותית היקף הפעילים האיראנים בסוריה ופעילי המליציות. מחנות, מפקדות בסיסים, אירניים פונו מאזור דמשק, וצירי ההעברות האמל"ח מאירן לסוריה דוללו באופן משמעותי בחודשים האחרונים.

קידום תהליכי המוכנות למערכה צבאית רחבה נמשך גם השנה, עם הגברת מוכנות לימי קרב בזירת הצפון והדרום, העצמת האימונים, הגדלת סל המטרות והיקף אמצעי הלחימה. כמו כן, נכתבו תוכניות אופרטיביות מעודכנות בהתאם לתפיסת ההפעלה לניצחון, שהופצה החודש לדרג הסא"לים ומעלה בכל צה"ל – במטרה להעמיק את השפה המשותפת.

כאמור, גם בנושא המוכנות והאימונים נעשו מאמצים מרכזיים, שהבולט בהם הוא "חץ קטלני". התרגיל הרב-מערכי שנערך באוקטובר האחרון, שם דגש על הפעלת האש המטכ"לית, ובכלל זה ניהול דיגיטלי של מעגל האש, והתמקד בין היתר בכיבוש שטח אורבני במאמץ תמרון משולב ובלחימה בממד הספקטראלי.

בתחום בניין הכוח, מומשו יותר מ-90% ממשימות הארגון שהוגדרו ב'תנופה'. בזמן הקרוב מתוכננת להתקיים סדנה מטכ"לית שתציג תמונת מצב לגבי סטטוס מימוש התר"ש, איתור אפשרויות להתייעלות נוספת, והכוונת התכנון והמשימות המרכזיות שעומדות בפני צה"ל בשנת 2021.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:35, יום ראשון (8.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה