ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

השר דרעי: הרשויות המקומיות צריכות להיות הזרוע המבצעת של הממשלה בטיפול בקורונה

השר אריה דרעי אמר כעת (יום ג׳) בועדת הפנים של הכנסת: ״בגל הראשון של הקורונה, מוניתי על ידי הממשלה להיות הפרוייקטור של המגזר הערבי והמגזר החרדי. גם בגל הראשון וגם בגל השני, אמרתי פעם אחר פעם שחייבים להעביר את הטיפול בקורונה לרשויות המקומיות. המדינה תקבע את מדיניות הטיפול והרשויות המקומיות שמכירות הכי טוב את הערים והיישובים יוציאו את המדיניות לפועל. גם היום אני חושב שזו הדרך הכי טובה לטפל בקורונה אך לצערי זה לא קרה״.

שר הפנים, אריה דרעי, הציג היום (יום ג׳) את פעילות משרדיו בפני חברי ועדת הפנים והגנת הסביבה, בראשות ח״כ מיקי חיימוביץ.

לשר נלוו ראשי המשרדים: מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה- פרופ׳ שלמה מור יוסף, מנכ״ל משרד הפנים- מרדכי כהן, מנכ״ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל-מה אריאל משעל וראש מינהל התכנון-דלית זילבר.

השר דרעי, בפתיחת דבריו, הדגיש את היקפי הפעילות של כל משרד בנפרד ושל כלל המשרדים יחד, בעיקר נוכח השנה הלא פשוטה שאילצה את כולם להתמודד עם אתגרים לא מוכרים.

השר דרעי הבהיר כי נוכח אתגרים אלו ואי הוודאות שליוותה את כולם, נשמר בהובלתו הרצף התפקודי של כלל המשרדים שתית אחריותו.

פרופ׳ שלמה מור-יוסף, מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, את תפקידי הרשות, אשר נותנת שירות ל-9.9 מיליון תושבי המדינה ומעל 11 מיליון זרים הבאים בשעריה, הנפרשים על פני תחומים רבים: החל ממתן אשרות ורישיונות ישיבה לזרים, המשך בניהול ביקורת גבולות במעברים הבינלאומיים וכלה בניהול מרשם האוכלוסין ואכיפה על שנות של זרים השוהים שלא כחוק.

רשות האוכלוסין וההגירה פעלה בהיקפים גדולים במיוחד בשנה החולפת, בעיקר בחודשים מאז פרוץ הקורונה בהם נדרשה הרשות להמשיך ולתת שירות רציף לציבור בעיקר במעברי הגבול ובלשכות מינהל האוכלוסין.

במהלך הדיון ניתן דגש רב על המהפכה שנעשתה בשלוש השנים האחרונות בכל הנוגע למתן השירות לציבור: ניהול וזימון תורים, פתיחת לשכות ברחבי הארץ, פיתוח שירותים דיגיטליים אשר אינם מצריכים הגעה ללשכות והתאמת הרשות לעידן המתקדם.

במהלך הדיון סקר מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, את פעילות המשרד בשנים האחרונות, שנגזרת מהמדיניות שמוביל השר דרעי. כהן ציין את הצעדים שנעשים בתחום צמצום הפערים בין הרשויות המקומיות וקידום הצדק החלוקתי והדגיש כי ישנה עליה מתמדת בתקציב המשרד שרובו מופנה לקידום פרויקטים כלכליים וארגוניים ברשויות מוחלשות.

כמו כן, פירט כהן את הדרכים שבהן פועל המשרד לחיזוק עצמאותן ואיתנותן הכלכלית של הרשויות על ידי תהליכי פיתוח כלכליים וארגוניים והתייחס לצעדים שמוביל השר דרעי בתחום האצלת סמכויות מהשלטון המרכזי לשלטון המקומי, חיזוק הרובד האזורי ועידוד חדשנות ויזמות וכן לייעול ושיפור תהליכים רגולטוריים. כהן הדגיש גם את הפעילות שנעשית להגברת המוכנות וההיערכות לחירום ברשויות המקומיות ולחיזוק ושימור רציפותו התפקודית של השלטון המקומי בהתמודדות עם משבר הקורונה.

מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל אריאל משעל הציג את פעילות המשרד בתחום הפיתוח הכלכלי, הפנאי והקהילה והחינוך הבלתי פורמאלי. בדבריו, ציין כי ״השר דרעי נסע לסיור בצפון וראה שאין מתקני שעשועים בצפון ופעלנו להקים מאות גני משחקים מתקדמים וגני משחקי םמוסיקליים, מגרשי מיני פיץ' המיועדים למשחקי כדורגל כדורסל וכדורעף ומשחקיות מסובסדות. מרבית המתקנים לשעות הפנאי מוקדמים בחברה הערבית הדרוזית והצ'רקסית. בעין קיניה הקמנו את גן המשחקים הראשון וכך גם בביתר עילית, מדובר על רשויות שהן בדירוג סיוציו אקונומי 1".

בנוגע לתחום הפיתוח הכלכלי ציין משעל כי המשרד חיזק את התעסוקה האיכותית בפריפריה, מקים מתחמי עבודה משותפים ומסובסדים בפריפריה. עד כה הוקמו 17 מתחמים ובתכנון להקים 50 מתחמי עבודה משותפים בנגב בגליל ובפריפריה החברתית. במקביל, הושקו בתקופת משבר נגיף קורונה מיזם כלכלי חברתי "נגב תשעשרה" שמעניק לתושבי אופקים, הנגב המערבי ועוטף עזה תעסוקה איכותית ליד הבית.

במקביל המשרד מקים מוסדות ציבור ובתי אגודה בעוטף עזה, מפעיל למעלה מ- 60 מרכזי צעירים שהם עוגן משמעותי למען התושבים הצעירים לצד העצמה של הגיל השלישי באמצעות פרוייקט תור הזהב, טיולים וקורסי הנהגה.

השר אריה דרעי: נושאים מרכזיים עברו תהפוכות גדולות בשנים האחרונות מאז היכנסי לתפקיד.

נעשית רפורמה ברשויות המקומיות שמטרתה האצלת סמכויות על השלטון המקומי. השירות הניתן כיום בלשכות רשות האוכלוסין ברחבי הארץ שינה את כל עולם המושגים של שירות בעולם הממשלתי. מושקעים סכומים גדולים לפיתוח תרבות, ספורט, דיור וחינוך בישובי הפריפריה והגליל ונושא התכנון, אשר חזר אלינו לאחרונה, בדרכו לרפורמה בכל תחום הבניה.
אך לאחרונה אושרו לנו 700 מיליון שקלים לסיוע לאוכלוסיות החלשות ביותר שיחולקו בתלושי מזון על פי קריטריונים שאושרו על ידי משרד המשפטים. אני יכול לבשר היום כי "שופרסל" זכתה במכרז לחלוקת שוברי מזון בגובה של כ-700 מיליון ₪ שייתנו מענה לכ-150,000 משפחות וכי השוברים הללו יועברו לאוכלוסיות שקרסו כלכלית ולא זכו להתייחסות מאף משרד ממשלתי במהלך משבר הקורונה."

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
יוסף
יוסף
לפני 3 שנים

דרעי אתה ביישת אותנו .שקרת את גנץ ואותנו איפה הדת ואיפה אתה אלוהים לא יסלח לך הבטחת שנתניהו יקיים ולא קיימת כלום ועוד מאשים את גנץ בושה

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:13, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה