ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

נתניהו: "היעד שלנו הוא להימנע ככל הניתן מסגר, הערב נחליט על האפשרות להטיל עוצר לילי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם ראש ממשלת סלובניה יאנז יאנשה, בלשכת רה"מ בירושלים.

במסגרת הפגישה חתמו המדינות על הצהרה משותפת לשיתוף פעולה בתחום החדשנות הטכנולוגית.

רה"מ נתניהו הגיב לביקורת על אפשרות להטלת סגר: "היעד שלנו הוא להימנע ככל הניתן מסגר, הערב נחליט על האפשרות להטיל עוצר לילי. ‏אנחנו שוקלים שורת צעדים שנצטרך להחליט עליהם. אנחנו רואים את הסוף, החיסונים כנראה יגיעו בימים הקרובים".

דבריו המלאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח פגישתו עם ראש ממשלת סלובניה יאנז יאנשה, בלשכתו בירושלים:

"טוב לראותך, ברוך הבא. ראש הממשלה יאנז, זו הזדמנות לתחילתו של שחר חדש ביחסים בין סלובניה וישראל. אני מרגיש שזו שורת הסיכום בסרט קזבלנקה: "זו תחילתה של ידידות מופלאה". תמיד היית תומך גדול בברית בין ישראל לסלובניה. אני מאמין בזה גם, ההזדמנויות נמצאות כאן.

הפעולה שלך כראש ממשלה מראה עד כמה אתה מחויב לחזון הזה – הביקור הראשון שלך מחוץ לאיחוד האירופי הוא לישראל. זו פגישתנו הראשונה והיא תהיה אחת מיני רבות. ברצוני להודות לך על המחויבות והעקביות שלך.

מנקודת מבטנו יש הזדמנויות רבות מאוד. אנשים תמיד שואלים מדוע לא עשיתם זאת קודם, כיוון שסלובניה וישראל הן שתי דמוקרטיות מתקדמות, עם יכולות טכנולוגיות, שמביטות לעבר העתיד וחולקות את הרצון לשפר את חיי האזרחים במדינות. אנו יכולים לעשות זאת טוב יותר יחד.

היום נחתום על הסכם חדשנות. זה דבר קריטי שמקדם את מטרתנו המשותפת, כיוון שהעתיד שייך לאלה שמחדשים. החדשנות היא יוצרת ערך, היא יוצרת יתרון תחרותי, היא מניעה כלכלות קדימה. אנו יכולים לעזור לכלכלות ולאזרחים שלנו באמצעות שיתוף פעולה בחדשנות, ועל זה נחתום כאן היום.

בנוסף, יש תחומים רבים אחרים בבינה מלאכותית, סייבר, סחר ותיירות. יש לנו כבר מספר גדול למדי של תיירים ישראליים שמבקרים בסלובניה. יהיו עוד. אני מקווה לבקר אותך יום אחד ואני מקווה שזה לא יהיה בעתיד הרחוק. אנו מצפים להשתמש בנמל שלכם בים האדריאטי, נמל קופר, כנקודת כניסה למוצרים ישראליים לתוך אירופה גם כן. אנו בדרך לכיוון הזה.

אני רוצה להודות לך על שהגדרתם את חיזבאללה כארגון טרור, כמובן שהוא כזה. אני רוצה גם להודות לך על תמיכתך בפורומים בינלאומיים, ואני רוצה להגיד לך שאנו בישראל, בירושלים, נרגשים מאוד לארח אותך ואת פמלייתך. זה יהיה משהו שאנשים יסתכלו אחורה ויראו בו נקודת מפנה. זה תחילתו של שחר חדש. ברוך הבא. ברוך הבא חבר לירושלים".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "רק לאחרונה חתמנו על הסכמי אברהם, ומדינה אחר מדינה מצטרפת להסכמי השלום שיש לנו, להסכמי הנורמליזציה שיש לנו עם איחוד האמירויות הערביות, בחריין וסודן. אחרות יצטרפו.

זו מציאות חדשה, שונה לחלוטין מזו שנהוג לחשוב עליה במשרדי החוץ והנציגויות של אירופה. חלק מהחברים האירופאים שלנו כבר מבינים את זה. אני שמח שאתה תמיד ראית את זה.

אזרח אמירתי רכש את בית"ר ירושלים, שזו אחת מקבוצות הכדורגל המוכרות שלנו. זה מראה לך כמה הדברים משתנים במהירות רבה.

אני מקווה שתוכל לסייע בתפקידך בנשיאות של האיחוד האירופי כדי שהאיחוד יבין שזה עולם שונה ויש הזדמנויות שונות, בריתות שונות – לטובה".

על הקורונה אמר ראש הממשלה נתניהו: ״כינסתי אתמול את קבינט הקורונה כדי לדון בדרכים להורדת התחלואה ומקדם ההדבקה, שזינקו באופן דרמטי בימים האחרונים. ממחר אנחנו צפויים להפעיל תכנית שמטרתה להוריד את התחלואה תוך ניסיון להימנע מסגר. היעד שלנו הוא להימנע ככל הניתן מסגר.

אנחנו שוקלים שורה של צעדים שנצטרך להחליט עליהם הערב ובמהלך הדיונים בממשלה, לרבות השאלה של עוצר לילי וכמובן הגבלות בין אזורים, הידוק אזורים אדומים וכדומה. ביקשתי להמשיך להפעיל את תוכנית האיים הירוקים, זה כנראה יחייב חקיקה.

חשוב גם עכשיו להבין – אנחנו רואים את הסוף. החיסונים יגיעו מהר מאוד. בימים הקרובים כבר יהיו כאן החיסונים הראשונים. אנחנו רואים את הסוף, אבל אסור לנו, כמו במלחמה, אסור כשרואים את סוף המלחמה לאבד אנשים. אנשים ימותו, אנשים יחלו במחלה קשה סתם – אפשר למנוע את זה.

אני צריך את שיתוף הפעולה שלכם גם בשמירת הנחיות משרד הבריאות וגם בהגבלות, ומי שאומר 'איך יכול להיות הדבר הזה'? כל המדינות, בלי יוצא מן הכלל, אני מדבר איתם, עם מנהיגים מאירופה, מהעולם, כל המדינות מפעילות סגרים, מפעילות אמצעים הרבה יותר קשים משלנו כי הן לא נקטו בהחלטות הקריטיות בזמן הנכון.

אנחנו עשינו את זה, אנחנו קיבלנו את ההחלטות הנכונות וכתוצאה מזה התחלואה והתמותה בישראל הן כמעט בין הנמוכות ביותר בעולם, בטח בעולם המערבי.

אנחנו מצליחים להילחם בקורונה ורואים את הסוף, שתפו איתנו פעולה. אל תשמעו לקול הפופוליזם, אנחנו מקבלים את ההחלטות הנכונות״.

(צילום: חיים צח / לע"מ)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:36, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה