ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏ועדת הכנסת תדון בהצעת החוק לפיזור הכנסת – הליכוד, ש"ס ויהדות התורה נעדרו מההצבעה

ועדת הכנסת בראשות ח"כ איתן גינזבורג החליטה כי ועדת הכנסת תדון בהצעות חוק התפזרות הכנסת ה-23 של חה"כ יאיר לפיד וניצן הורביץ וקבוצת ח"כים.

בהצעה תמכו 10 ח"כים ללא מתנגדים ונמנע אחד. חברי הכנסת מסיעות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה לא השתתפו בהצבעה.

חה"כ איתן גינזבורג ואלעזר שטרן ביקשו לקיים הצבעה חוזרת על ההחלטה, הרביזיה תידון במועד אחר.

יו"ר הוועדה הודיע שהוועדה תתכנס לדון בהצעת החוק לאחר ההודעה במליאת הכנסת בהקדם האפשרי.

ח"כ מיקי זוהר בדיון: "נוח לנו שיראו מיהו זה שיפזר את הכנסת, ואתה, ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן, עומד בראש הוועדה ותפזר את הכנסת במו ידיך".

יו"ר הוועדה, ח"כ איתן גינזבורג בתגובה: "ואת זה אומר מי שהגיש הצעת חוק לפיזור הכנסת 40 יום לאחר כינונה".

מיקי זוהר: "מתקשה להבין את השיקול הפוליטי הבסיסח של כחול לבן. זה נראה כמו "תמות נפשי עם פלישתים", להחריב את הבית על כל יושביו".

ח"כ מיקי זוהר: "עוד לא מאוחר. עדיין אפשר לשנות את הגישה שלכם. זו מערכת בחירות מיותרת, בעיצומו של משבר קורונה. בחירות בעת הזאת זה סכנה בריאותית לאזרחי ישראל, אתם מסכנים את בריאות אזרחי ישראל, רק כדי לפגוע בנתניהו"

ח"כ איתן גינזבורג: "כחול לבן לא צריכה להוכיח כלום. פעלנו כדי לממש את ההסכם ולאשר תקציב. ואתם פועלים מתוך מניעים פוליטיים ואישיים. אתם רוצים לדחות את הבחירות ליולי. לך אין זכות לדבר על החרבת הבית".

ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד-תלם): "ידענו שזה לא יעבוד. הלוואי שהבחירות לא היו כורח המציאות כפי שהן עכשיו. אפילו ממשלה מנופחת עם 36 שרים לא מצליחה לנהל את משבר הקורונה כמו שצריך. התרבות הזאת, של אי כיבוד הסכמים ושקרים כבר מחלחלת בציבור. אז מה אם חתמנו. מילה זאת לא מילה. איזו תרבות אנחנו מנחילים למדינה? לפחות הגענו לכך שהמפלגות הערביות אינן פסולות, כפי שראש הממשלה נהג"

ח"כ אסנת מארק (הליכוד): "אנחנו מבינים שכחול לבן נכנסה לקואליציה הזאת רק כדי לקיים את סעיף הרוטציה. ברחתם מהצבעות, שלחתם לנו הודעות שהליכוד יסתדר לבד. מלכתחילה רק רציתם לסלק את נתניהו. נכנסתם להסכם הזה מחוסר ניקיון כפים. אתם מפילים את המדינה לתהום. אנחנו אלה שמרגישים אחריות ואומרים בפה מלא: אין לנו כרגע גחמות פוליטיות. גם כשבנימין נתניהו נכנס להסכם הזה, לא הבנו כמה אתם נחושים רק בדבר אחד: רק הרוטציה. יש פה מפלגה שהולכת להתפצל פעם שנייה כדי להעלות מהאוב את מפלגת העבודה. אם לא תתעשתו ולא תהיו אחראים כלפי הציבור ששלח אתכם לפה, וקיבלתם הכל, ובסוף אתם לא שותפים אמיתיים. שר המשפטים הוא השר הכי דורסני שהכרנו. אתם מפלגה אנטי דמוקרטית".

ח"כ רם שפע (כחול לבן): "אין כאן אף משפט אחד של אמת".

ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת): "היתה לכחול לבן אפשרות לממשלה חלופית ובחרו ללכת עם הליכוד".

חברי הכנסת איתן גינזבורג והילה שי-וזאן (כחול לבן) בתגובה: "לא היתה. תציג לי עכשיו אפשרות כזאת. עם מי? אורלי לוי? האוזר והנדל?"

ח"כ מתן כהנא (ימינה): "מיקי זוהר נתן כאן נאום חוצב להבות שכולו פוליטיקה קטנה. רק פי מה הסקרים מראים. שום דבר של מהות. בושה וחרפה. יש פה ממשלת מריבה, ממשלה צינית, כל הזמן מסתירים אחד מהשני. חד גדיא. מי שתוקע את התקציב זה הליכוד, שעושה בו שימוש ציני כדי לפזר את הממשלה. יהיה כאן אסון כלכלי. לכן, בלית ברירה, יש לפזר את הממשלה וללכת לבחירות"

ח"כ גינזבורג בתגובה: "אפשר להקים ממשלה אחרת, לא חייבים ללכת לבחירות. אבל אין כאן הסכמות על זה. זה האבסורד".

ח"כ טלי פלוסקוב (הליכוד): "שום דבר שעושים לא טוב בשבילכם. כולם תמיד היו עושים אחרת. בזכות נתניהו הכלכלה יציבה. אנחנו טועים ומתקנים. היום אנחנו עושים הרבה פחות טעויות. כל צעד שנעשה היום הוא באחריות שר הבריאות וראש הממשלה, שנאלצים לקחת החלטות קשות. בנימין נתניהו אשם בהכל? הוא הציל את החיים והכלכלה של כולנו".

(קרדיט לתמונות, דני שם טוב דוברות הכנסת)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:53, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה