ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

ועדת הכספים לממשלה: "העבירו מידית 100 מיליון ₪ לטובת התוכנית להתמודדות עם אלימות נגד נשים"

ועדת הכספים קיימה הבוקר (ג') "דיון מהיר" בנושא: תקצוב מיידי לתוכנית למניעת אלימות כלפי נשים, הצעתם של חברי הכנסת יואב סגלוביץ', עודד פורר, עאידא תומא סלימן, קרן ברק ומרב מיכאלי, במסגרת ציון יום האלימות כלפי נשים.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני פתח את הדיון: "אנחנו במסגרת דיון מהיר, החברים מעלים כי היה תקצוב לעניין שככל הנראה לא הגיע ליעדו, במקביל אנחנו רואים שהאלימות נגד נשים הולכת ומחריפה מיום ליום".

ח"כ יואב סגלוביץ': "המציאות בלתי נסבלת בתקופת הקורנה בייחוד. יש כאן עלייה בכמות הפגיעות. אני מבקש לא לאשר הסטות מהאושר עד שיסכימו לאשר תקציב לנושא הזה. שיהיה התחייבות ש- 50 מיליון שחייבים ל- 2021 אכן יגיעו, ולא נחכה להפגנות. אם הקטסטרופה מתרחשת מול עינינו, בוא נפתור אותה עכשיו".

ח"כ עודד פורר: "אלימות במשפחה היא רעה חולה במציאות הישראלית. לא צריך להיות מדען טילים כדי להבין שכשאתה סוגר אנשים בבית יש לחץ כלכלי, הילדים לא הולכים לבית הספר וסיר הלחץ הזה עולה. עלייה של מאות אחוזים בפנייה למרכזי הסיוע, עלייה דרמטית בתלונות שמוגשות. ישבה מדינת ישראל ב- 2017 ובנתה תוכנית חמש שנתית למלחמה בזה. האמירה של משרד האוצר היא שקיבלנו את ההחלטה בלי תקציב. מדינת ישראל אישרה תוכנית שהעלות שלה 250 מיליון, בלי תקציב".

ח"כ עאידה תומא סולימאן: "50 מיליון לשנה אמורים לכלול גם פיתוח תוכניות באוכלוסייה הערבית, כך שאפשר להבין עד כמה הכסף קטן והזוי לחשוב שאפשר להילחם בעזרת כל כך מעט כסף בתופעה".

ח"כ קרן ברק: "צריך הרבה יותר כסף. אחרי כל ההבנה שהאלימות הולכת וגואה, ואף אחד לא מניח תכנית שתעצור אותה באופן אקטיבי. אם כבר הגיעו לאותה תוכנית, שיישמו אותה. צריך הרבה יותר כסף".

ח"כ מרב מיכאלי: "עד שסוף סוף סוף ממשלת ישראל הועילה להקים ועדה בין משרדים למאבק באלימות נגד נשים, היא לא סיימה לתקצב אותה וליישם אותה. מכיוון שבמצב הקורנה המצב החמיר, באנו לבקש תקציב מיידי".

ח"כ תמר זנדברג: "אין זמן יותר נכון מעכשיו, כשהמגפה פוגעת בתוך הבתים המסוכנים והאלימים, כדי לקיים את ההבטחה הזו. הכסף הזה נחוץ עכשיו להצלת חיים של אותן נשים. צריך בסוף הדיון להעביר את הכסף הזה".

ח"כ אימאן ח'טיב יאסין: "מתוך אחוז הרציחות במדינה, כ-70 אחוז זה נשים ערביות. כי אין תוכניות. הגיע הזמן שנצא לפעולה. שאין לנשים לאיפה ללכת, כשיש משבר כלכלי והחברה הערבית נושמת את העוני והלחצים כל הזמן, למה מצפים?".

רפרנט רווחה באוצר, נתנאל אושרי: "החלטת הממשלה מ-2017 עברה ללא תקציב. נשארנו עם אמירה עקרונית. בסוף 2018 התקבלה החלטת ממשלה נוספת, הפעם תקציבית, להוסיף 20 מיליון נוספים וכרגע חמישים מיליון נמצאים ברווחה. השנה הקרובה הולכת להיפתח בתקציב המשכי והמשמעות היא שאנחנו כנראה נבנה את התקציב על בסיס מה שקרה ב- 2019, כשהיו 30 מיליון. ככל שיעבור תקציב, הכוונה היא להכניס את ה-50 לבסיס התקציב. זו המחויבות שלנו לפי החלטת הממשלה ואנחנו מתכוונים לעמוד בה. במצב המשכי, אנחנו עובדים בשת"פ מלא עם משרד הרווחה ומתקצבים לפי סדר העדיפויות הממשלתיות. אני משוכנע שבשלב כזה של השנה תוספת כזו גדולה לא תוכל להגיע לשטח. גם בתוכנית המקורית דובר על 50 מיליון שקל מדי שנה".

ח"כ גפני: "אתה מעלה בדעתך שנאשר את התקציב בלי שייכלל בו הכסף? אל תכינו תקציב לתוכנית הזו עם 30 מיליון ₪, הוא לא יעבור".
אושרי: "הכוונה להכניס את ה-50 מיליון ₪ לבסיס התקציב, ההתייחסות שלי הייתה למצב של תקציב המשכי. אנחנו עובדים בשת"פ עם משרד הרווחה".

בתום הדיון דרש יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני מהאוצר להעביר 100 מיליון ₪ לתקצוב התוכנית, בנוסף להסדרת התקצוב השנתי לתוכנית בבסיס התקציב: "הייתה תכנית של 250 מיליון ₪ שלא מומשה, אנחנו כעת בתקופה בה יש גאות והתעצמות נוראית של אלימות, שלצערנו מגיעה גם לרצח של נשים, ומדינה מתורבתת נורמלית הייתה מתייחסת לזה אחרת. הממשלה צריכה לקבל החלטה חדשה שתתאים לעניין הזה. הוועדה מחליטה שעליכם להעביר 100 מיליון ₪, שיתנו מענה בין היתר לתקנים הדרושים למאבק הזה. לא יכול להיות שנעמד מנגד. אני דורש להעביר בטווח המידי 100 מיליון שקל שיכסה את המשך התקצוב, שיכסה את התקנים במשרד העבודה והרווחה, במשרד הבט"פ, שיטפל בחברה הערבית, אנחנו מבקשים שהתכנית תצא לפועל. ברגע שתעבירו תקציב, יכול להיות שנבקש הגדלה במסגרת בסיס התקציב, אבל בוודאי שאם לא יהיו 50 מיליון שקל, לא נאשר אותו. אנחנו לא חברה של קניבלים. רציחות ואלימות, לא בא בחשבון. אתם לא שילמתם. מישהו ייתן את הדין על הדבר הזה".

קרדיט צילומים: דני שם טוב, דוברות הכנסת.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
אתי
אתי
לפני 3 שנים

הצחקתם אותי בשביל מה מליונים? הרי אם גבר רוצה לרצוח אישתו הוא לא ישאל אף אחד ןיעשה מה שהראש שלו אומר. סתם כסף לפח. לא יעזור.

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 2:51, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה