ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

כ-30 נפגעים ועשרות משפחות שחולצו בשריפה שפרצה בקומפלקס בניינים בירושלים

היום (ג' 24.11) סמוך לשעה 4 לפנות בוקר הוזנקו צוותי כיבוי והצלה מתחנות ירושלים לשריפה רחבת היקפת שהתפתחה במהירות בקומפלקס של שישה בניינים ברחוב סורוצקין ולכדה בתוכה עשרות רבות של משפחות עם ילדים קטנים, בזמן שאלו נמו את שנתם במיטותיהם.

הצוותים הראשונים שהגיעו למקום, דיווחו על אש אדירה המלחכת את הבניינים, ועל מספר רב של רכבים, מחסנים ודירות העולים באש.

צילום של האש בתחילת האירוע מתחת לאחד הבניינים. קרדיט: יעקב קיוואק.

עוד דיווחו הצוותים, כי בחלונות הבתים עומדים דיירים בהם נשים וטף הזועקים לעזרה כשחלקם אף מנסים לקפוץ מהחלונות.

למקום הוזנקו באופן מיידי כוחות רבים מכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים וכן צוותים מהיחידה המרכזית של כבאות והצלה לישראל יחידת "להבה".

לוחמי האש שהוזנקו למקום פעלו במספר גזרות.

בראש ובראשונה, חילוץ הלכודים הרבים שהיו בבתים אפופי האש והעשן כשלוחמי האש עוברים דרך "קירות" של אש ועשן תוך סיכון חיים גדול, וזאת במטרה למנוע אסון המוני במקום.

צילום: כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים.

במקביל ביצעו הצוותים פעולות נוספות ובהן:
השתלטות על השריפה העצומה. מניעת התפשטות האש לכלל הבניינים ושריפתם.
סריקה אחר לכודים. כיבוי החניון בו בערו רכבים רבים. ניתוק מקורות אנרגיה לבניין למניעת פגיעות חשמל וגז. וכן בוצעו פעולות מצילות חיים רבות נוספות.

סה"כ פעלו באירוע: 18 צוותי כיבוי-חילוץ והצלה. 52 לוחמי אש ומתנדבים מתחנות מחוז ירושלים. מנופי חילוץ של כבאות והצלה. צוותים מהיחידה המיוחדת של כבאות והצלה לישראל.
כמו כן, מדיווח של אנשי הרפואה במקום נמסר, כי מספר אזרחים שחולצו ע"י לוחמי האש פונו להמשך טיפול רפואי במצב קל לאחר שנפגעו מהשריפה.

לפני זמן קצר, דווח על שליטה בשריפה ע"י מפקד תחנת "האומה" סגן טפסר אלי אדרי המפקד על כוחות הכיבוי והחילוץ באירוע.

צילום: כבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים.

בשעה 03:51 התקבל הדיווח במוקד מד"א, חובשים ופראמדיקים העניקו טיפול רפואי לדיירי הבניין שחולצו ע"י הכבאים, חלקם לאחר ששאפו עשן ואחד לאחר שנחבל כשקפץ מהקומה הראשונה. כולם במצב קל.

בכבאות והצלה לישראל מחוז ירושלים נפתחה חקירה לבירור נסיבות פרוץ השריפה!

טפסר ניסים טויטו מפקד כבאות והצלה מחוז ירושלים: "ראשית חשוב לי לציין, כי מקצועיותם עוז רוחם ואומץ ליבם חסר הפשרות של לוחמי האש, מנעו אסון כבד מאוד הבוקר בירושלים. השריפה שפעלנו בה הבוקר, הינה שריפה האוצרת בתוכה מספר רב של תרחישי איום מורכבים בתווך האורבני האזרחי. בניינים ישנים ללא אמצעי הגנה מודרניים, צפיפות אוכלוסין גדולה, דירות מגורים ומחסנים מאולתרים וכן סיכונים רבים נוספים. אלו תרחישים ומקומות המוכרים לנו היטב מההיערכות המוקדמת שלנו, מהאירועים הרבים בירושלים, וכן מההיכרות הטובה שיש לנו עם האוכלוסייה המקומית."

עוד מוסיף טפסר ניסים טויטו: "משמעת אזרחית והקפדה על כללי הבטיחות הבסיסיים, וכן התקנת גלאי עשן, הם הערובה הטובה והאפקטיבית ביותר למניעת שריפות וצמצום הנזקים שלהם. אנו פונים לציבור ולראשי הקהילות בירושלים, הקפידו והורו על קיום הנחיות בטיחות מצילות חיים אלו בכדי שלא נגיע לאירועים מסכני חיים נוספים כאלו".

חובש בכיר במד"א דובי ציינוירט סיפר: "מדובר בקומפלקס ביניינים שבו מתגוררו הרבה נשפחות עם ילדים, הגענו למקום עם כוחות גדולים מאוד של אמבולנסים ניידות טיפול נמרץ, חובשים על אופנועי מד"א וכונני מד"א, כשהגענו, ראינו עשן סמיך יוצא מהבניינים ושריפה פעילה בחניית הבניין, אנשים עמדו בחלנות במרפסות ועל הגג וסימנו לנו, כוחות הכבוי החלו לכבות את האש ולחלץ את הדיירים הלכודים, גבר כבן 30 קפץ מהקומה הראשונה ונחבל באורח קל, כ- 30 מהדיירים שחולצו הגיעו אלינו.

צילום: תיעוד מבצעי מד"א.

סגן טפסר אלי אדרי מת"ח תחנת "האומה" המפקד על הכוחות באירוע אמר: "החל מהשעה 4 בבוקר לערך, אנחנו פועלים באירוע מורכב של שריפה גדולה מאוד שפרצה בקומפלקס של שישה בניינים ברחוב סורוצקין ובעקבות כך, מספר רב של אזרחים עם תינוקות קטנים, ילדים ומבוגרים נלכדו בדירותיהם ע"י האש והעשן הכבדים שאפפו את הבניינים. כתוצאה מהאש החזקה, עלו בלהבות מספר רב של רכבים ובנוסף, עוד מחסנים וכמה דירות נפגעו. כרגע המאמץ העיקרי שלנו הוא לחלץ את כל הלכודים ולמנוע את פגיעת האש והעשן בכל הבניינים. לשם כך, לוחמי האש בחירוף נפש ואומץ רב, נכנסים אל תוך האש והעשן הכבד ומחלצים בזו אחר זו משפחות שנלכדו בבניינים במקביל לכיבוי השריפה".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, הגיע מיד עם אור ראשון למקום, והנחה את אגפי העירייה וגורמי המקצוע לעמוד לימין הכבאים והתושבים ולהתחיל באופן מיידי עבודות ניקיון ותחזוקה בביניים שניזוקו. עבודת פינוי התושבים נמשכת גם היא.

צוותי העירייה נמצאים ועובדים במקום על מנת להחזיר את חיי התושבים לשגרה מלאה.

קרדיט צילום: דוברות העירייה.

נחום אייזנבך חובש איחוד הצלה שהגיע ראשון למקום מסר: "כשהגעתי למקום האש החלה להתפשט לעבר המבנה בו שהו עשרות משפחות שחיכו לחילוץ של צוותי הכיבוי עקב האש שבערה בחניונים מתחת למבנים מה שמנע מהם את האפשרוות לצאת מהמבנה. לאחר חילוצם ע"י צוותי הכיבוי הענקנו סיוע לחלקם שבסלו משאיפת עשן".

חנוך ראם חובש באיחוד הצלה מסר: "עקב אופי השריפה בדקות הראשונות של האירוע דפקנו על דלתות והדרכנו את הדיירים לצאת מהר מהבניינים עקב הסכנה לחייהם. בסיוע מספר רב של חובשים מהשכונה ושכונות נוספות הענקנו סיוע לנפגעים שחלקם סבלו מחבלות ופציעות עקב קפיצה מהמבנה בנסיון להימלט מהאש ולנפגעים נוספים שסבלו מבעיות נשימה עקב שאיפת עשן".

בן ציון שפיצר סגן ראש סניף ציון של איחוד הצלה מסר: "הענקתי סיוע ראשוני לגבר כבן 30 שקפץ ממרפסת ביתו עקב העשן הסמיך – לאחר מכן הוא פונה לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני. מדובר בשריפה שהתפשטה במהירות במבני המגורים, במחסנים, ובכלי רכב ששהו בחניון של המבנה. פעלנו בזירה יחד עם כוחות כיבוי גדולים שחילצו אלינו את הדייריים (חלקם פעוטות וילדים) שסבלו מבעיות נשימה כתוצאה מהעשן הסמיך".

צילום: דוברות איחוד הצלה.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
trackback
‏כתב אישום הוגש נגד יעקב ביבס בגין הצתת מתחם בניינים בשכונת רוממה בירושלים
לפני 3 שנים

[…] והצתה בנסיבות מחמירות, בין היתר, על הצתת מתחם בניינים ברוממה לפני שלושה […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:14, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה