חדשות בארץ

‏החל מהלילה: הבידוד מתקצר ל-12 יום | כל הפרטים

בהנחיית שר הבריאות יולי אדלשטיין, ולאחר עבודת מטה שהוביל מנכ"ל משרד הבריאות והמלצות אנשי המקצוע של המשרד על מנת להקל על הציבור הנמצא בבידוד – יצא נוהל קיצור בידוד שייכנס לתוקף מהלילה בחצות.

פרטי הנוהל:

1. אדם המצוי בבידוד עקב חשיפה לחולה מאומת או חזרה מחו"ל, יוכל לסיים את תקופת הבידוד בתוך 12 יום, בתנאים הבאים:
– ירשם כמבודד במאגר משרד הבריאות, בטופס המקוון או באמצעות מוקד קול הבריאות.
– יבצע בדיקת PCR ראשונה לקורונה מוקדם ככל האפשר לאחר כניסתו לבידוד.
– יבצע בדיקת PCR שניה לקורונה מהיום ה-10 לאחר המגע האחרון עם החולה או הכניסה לישראל, ולפחות 24 שעות לאחר ביצוע הבדיקה הראשונה.
– אם שתי הבדיקות יהיו שליליות, יישלח למבודד אישור (במסרון או בשיחה טלפונית), והוא יוכל לצאת מבידוד 12 ימים לאחר המגע האחרון עם החולה או החזרה מחו"ל.

2. יש לבצע את הבדיקות בנקודות "היבדק וסע" (drive in) או בנקודות ייעודיות למבודדים.

3. אם למבודד מופיעים תסמינים בכל זמן במהלך הבידוד, אין לקצר בידוד ויש להיבדק שוב.

הנוהל יחול גם רטרואקטיבית, על מי שכבר נמצא בבידוד היום.

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין בטקס פרידה מממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו וכניסת הממונה החדש פרופ' נחמן אש: "אני יכול לבשר לאזרחי ישראל שהבידוד מתקצר מהיום ל 12 יום. אם זה יעבוד טוב נוכל לחשוב גם על הקלות נוספות"

"כולנו כאן בסירה אחת. אנחנו לקראת דיון קבינט. המצב נזיל. ביציאה שלנו אנחנו נלחמים על כל שלב. איפה שניתן להקל אנחנו מקלים. עם כל החששות הצלחנו להגיע לאיים ירוקים באילת ובים המלח ולתת לעם ישראל קצת לנפוש ולנוח.

ואני שמח מאוד שגם קיצור ימי הבידוד יוצא לפועל. המנכ"ל חתם ואנחנו יכולים לבשר לאזרחי ישראל שמי שיעמוד בתנאים יוכל לקצר את תקופת הבידוד ל 12 יום. אם יעבוד טוב, נוכל לחשוב על הקלות נוספות.

עברנו 3.5 חודשים מאוד אינטנסיביים. הצלחנו אף פעם לא לריב. הסיבה פשוטה: באת לעשות את העבודה בלי לשאול שאלות. החודשים הספיקו לחשוף בפני כולנו את כל המצבים מהאופטימי בו ניסינו להימנע מהגבלות ועד למצב שהיינו צריכים להוביל לסגר מלא במדינה. עם הנגיף אי אפשר לדעת איך יתנהל. כולנו חבים לך תודה ענקית. מאחל לך שתראה את ההצלחה של מה שעשית בתוך בית החולים.

אני מאחל לך, נחמן, תקופה פחות סוערת אבל אי אפשר לדעת. מעולם הביטוי "הצלחת- הצלחתנו" לא היה נכון יותר".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 16:19, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה