חדשות בארץ

"מדובר בסכנה, הפיגוע הבא – עניין של זמן": בראש העין חוששים – שב"חים משוטטים בשכונות בעקבות פרצות בגדר

שבועיים אחרי שנעצר מחבל שתכנן פיגוע בראש העין ובעקבות הפיגוע שאירע בשכונת פסגות אפק לפני כשלושה חודשים, תחושת הביטחון בקרב תושבים האיזור נפגעה.

בתחילת השבוע חשש התושבים התגבר לאחר שפורסם תיעוד של שב"חים שעשו דרכם אל השכונה באיזורי בנייני מגורים ובין חצרות, כשהם נכנסים דרך פרצות בגדר שנחסמו ע"י תושבים רק יומיים לפני.

תושבים האיזור טוענים, כי הגדר שמפרידה בין השכונה ליישובים הערבים הסמוכים לראש העין נפרצה מספר פעמים, ושעל אף דרישות חוזרות ונשנות היא לא תוקנה ומשמשת פירצה עבור שב"חים.

בכל יום על מאות ערבים, חלקם הגדול שוהים בלתי חוקיים, עוברים באופן חופשי בתוך העיר.

לפני כחודש פורסם תיעוד שבו נראים פלסטינים כשהם משוטטים בין השכונות, ובתיעוד נוסף נצפו שוהים בלתי חוקיים עוברים סמוך לגני ילדים.

רפי לבנגרונד, אביה של קים יחזקאל-לבנגרונד, שנורתה למוות בידי מחבל במפעל אלון בברקן, מפגין באיזור הגדר ביום שלישי שעבר. צילום: רני גבריאל.

"מזה תקופה ארוכה עוברים ללא מפריע שבח"ים מכל ערי הגדה. יש המון פרצות בגדר כשאחת מהן סגרנו אני וכמה תושבים ביום שישי, אך יומיים אחר כך היא נפרצה," סיפר רני גבריאל, ראש מטה המאבק שנלחם נגד מדיניות ממשלתית של העלמת עין.

"מעבר לסיכון הביטחוני", מוסיף רני ושואל: "כיצד קבינט הקורונה המהולל מכניס עשרות אלפים של חולי קורונה מהשטחים בזמן שאותנו נועלים בבתים, העסקים שלנו קורסים ואדם שמסתובב בלי מסיכה גוררים על הריצפה, אך לאלו האויבים מותר הכל מדינה למכירה."

"בכל רגע נתון יכול להיכנס מחבל, יש חשש גדול מאוד שבפעם הבאה המחבל יכול לבוא עם אקדח", אמר תושב נוסף.

תיעוד של רפאל לוי שנפצע בפיגוע, בפרצה שבה נכנס המחבל לראש העין. צילום: רני גבריאל.

‏יו"ר מתחם הנביאים בראש העין בו אירע הפיגוע לפני כשלושה חודשים אמר אחרי הפיגוע: "יש כאן גדר בקרבתנו, התרענו לעירייה ומפקד התחנה שיש פרצה, ואנשים עוברים ובמודע המדינה מבליגה. נעשתה פנייה גם לצה"ל. אנשים באים לגור כאן וחיים בפחד".

עשרות תושבי ראש העין הפגינו בשבוע שעבר מול ביתו של שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ נגד הפרצות בגדר הביטחון.

תושבי השכונה הביעו מורת רוח על מה שכינו כ"הפקרות" בה נוהגת מערכת הביטחון.

"ילדינו אינם הפקר", "גנץ, אתה גם שר הביטחון של ראש העין", "הפיגוע הבא בדרך" ו-"רוצים ביטחון", אלו רק חלק מהשלטים שנשאו התושבים שהתקבצו מול ביתו של שר הביטחון.

צילום: רני גבריאל.

בשלטים נוספים נכתב: "תודה לך בני שאתה דואג לפלסטינים אירגנת להם תחנת מעבר בראש העין באמת בשם תושבי דיר בלוט שוקרן יא זאלמה."

"תודה לך מירי רגב שאת דואגת להם להסעות לכול מיקום בארץ קו 30 חמש וחצי בבוקר מפוצץ בשבח"ים ועשרות טרנזיטים מסיעים אותם , מזכיר לך הרב שי אוחיון נרצח בסגולה.
בשם תושבי ג'נין שוקרן יא חביבתי."

"תודה שר הבריאות יולי אדלשטיין שאתה מאפשר עשרות אלפים של חולי קורונה לזרום לתוך מדינה ישראל ככה חופשי אומר חכם חנוכה."

מה לא דוחפים להם מטושים לאף יולי, מחבלים, פורצים, שבח"ים נכנסים ללא בדיקת קורונה?????? מהההה יש מגיפה לא. בשם תושבי קלקיליה מאברוק עליכ יולי."

תושב קלקיליה נתפס במתחם B שניה לפני שהוא יורה באמא וילד. אתם ממש קבינט קורונה חרוץ סוגרים אותנו מרסקים אותנו כלכלית אבל דואגים כלכלית לתושבי השטחים. תתחילו ללמוד ערבית פעם הבאה הם יהיו הבוחרים שלכם."

גם בעיר החרדית מודעין עילית יש פרצות רבות בגדר המקיפה, דרכן חודרים גנבים ומחפשי עבודה ערבים.

משה מנס, תושב מודיעין עילית החליט לעלות את המודעות לנושא, אך בינתיים רק העבירו אותו מגורם אחד לשני, ואף אחד עדיין לא טיפל בפרצות.

תיעוד מהפרצה בגדר: כך ניתן לחדור בקלות למודיעין עילית.

מעיריית מודיעין עילית נמסר בתגובה כי "העירייה התריעה על כך בפני כל סגל הפיקוד בפיקוד מרכז. הצבא התחייב לטפל מיידית ולהיערך בהתאם מבצעית".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "צה״ל משקיע מאמצים רבים במגוון מישורים כדי למנוע מעבר בלתי חוקי מאיו״ש לישראל דרך גדר הביטחון. לוחמי צה״ל פרוסים במרחב בהתאם להערכת המצב המשתנה מעת לעת ובהתאם לסד״כ בגזרה, ומונחים להשתמש במגוון אמצעים כדי למנוע כל פגיעה או השחתה של הגדר או מעבר של הגדר ללא היתר".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
2 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments
שמעון
שמעון
לפני 3 שנים

צהל פועל בכמה מישורים לשמור עלינו…חחח בדיחה הגדר פרוצה מחבלים פורצים וחולי קורונה באים משם.

trackback
בעקבות תופעת חדירת השב"חים: במהלך השבוע תחל תוכנית ״מגן התפר״
לפני 3 שנים

[…] ‏התוכנית נועדה לחזק את ההגנה במרחב התפר, למנוע חדירת שוהים בלתי חוקיים לשטח ישראל ולסכל ניסיונות חבלה בגדר […]

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 18:34, יום ראשון (6.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה