ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

עובדי הספארי מרמת גן מפגינים מול הכנסת בירושלים: "פתחו את גני החיות!"

גני החיות שואגים את שאגתם לאפשר לפתוח את שעריהם ולהכניס תחת מרחביהם הפתוחים והגדולים מבקרים ולהבטיח את המשך קיומם.

לאחר כמעט 100 ימים שהספארי סגור והחובות נערמים הגיעו עובדים ותומכים נוספים לרחבת הכנסת בירושלים בתחפושות ובפסלי חיות מרהיבים בקריאה: תנו לחיות!!

עובדי הספארי מבקשים לפתוח מייד את שערי גן החיות – "אין סיבה שבעלי החיים יסבלו כשאין מניעה להכניס מבקרים עם שמירה על הנחיות התו הסגול."

הספארי הוא מקום עצום בגודלו, שטחו כ-1000 דונם. שטח פתוח ורחב ידיים שמאפשר למבקרים להסתובב ללא חשש בקפסולות משפחתיות, ויותר מכל – זוהי פינה של נחמה שכולנו כל כך זקוקים לה עכשיו.

להפגנה הגיעו מספר חברי כנסת שתומכים בגני החיות ובקריאה לפתוח אותם וכמו כן רכבים רבים ועוברי אורח שהתפלאו מהקרנפים, הזברות והאריות שצבעו את ירושלים החליטו לעצור ולהצטרף גם הם!

אורן בן יוסף מנכ״ל הספארי: ״הייעוד של הספארי הוא לייצר מפגש בין אנשים לחיות הבר. עזרו לנו להגשים את ייעודנו! אין סיבה לא לפתוח את הספארי והוא נחוץ לכולנו דווקא בימים אלה ויותר מזה בעלי החיים זקוקים לנו. הגן שלנו אף פעם לא יכול להיות סגור״

עו"ד רועי ברזילי יו״ר הספארי: "הספארי נפגע באופן קיצוני וחמור יותר ממקומות תרבות ותיירות אחרים שנסגרו. הספארי לא יכול להיסגר ואת בעלי החיים לא ניתן להוציא לחל״ת. אין ספק שההוצאות שרק הולכות ונערמות מייצרות מצב חירום וללא סיבה מוצדקת."

הילה שי וזאן ח"כית כחול לבן: ״אני מלווה את התהליך שלכם, ראיתי את השמירה על הנחיות הקורונה בזמן שנפתחתם, לי עם הילדים היה ביקור מדהים ועם החוויה האישית הזו הלכתי לחברי הכנסת, לא יכול להיות שמקום כמו הספארי שצריך להיות פתוח כמו גן לאומי יהיה סגור!! אנחנו נפעל מול ועדת חוקה וקבינט הקורונה שייקחו אתכם לשלב שבו נפתחו הגנים הלאומיים ושכבר בהקדם האפשרי אתם תיפתחו. נפלתם ביו הכסאות, אתם לא מקבלים עזרה, אני אישית אפנה לשר החקלאות אלון שוסטר כדי למצוא את הסעיף שדרכו תוכלו לקבל את הכסף שמגיע אליכם מהאוצר".

ח"כ מיקי לוי כחול לבן: "אין שום סיבה לסגור את הספארי וגני החיות בישראל! אין שום סיבה שמשפחה שמגיעה בקפסולה משפחתית לא תוכל לבלות בספארי. זה אובדן הדרך, אני לא נוהג להתחנן אך הפעם התחננתי- תפתחו את הספארי גם למשפחות שלנו! אני התחייבתי למנהל הספארי ולמנהל גן החיות התנכי שאעזור לפתוח אתכם. אין לכך שום הגיון. בועדת כספים וחוקה יש חכים שיסייעו! היה ראוי שיפתחו את הספארי ואת יתר גני החיות".

ח"כ אלכס קושניר, ישראל ביתנו: "אני חייב להגיד את האמת אני לא מבין למה אתם מפגינים, למה לא להוציא את החיות לחלת ואתם מתעקשים להפגין. אני כמובן צועק. האיפה ואיפה שעושים זה לא יעלה על הדעת. זה מתסכל ולא הגיוני שליד הספארי יש פארק פתוח ואפשר להיות בו אבל אתם וגן החיות התנכי סגורים. אתם יכולים לשלוט בעניינים ולהתנהל על פי כללי התו הסגול. הילדים יושבים בבית בזום ומתחרפנים אז למה לא לאפשר להם לבקר במקום שאפשר ליצר בו מתווה מסודר שגם ייתן לכם פיתרון לחיות פיתרון וגם פנאי לילדים שיוכלו לבוא ולבקר בספארי. יש קונצנזוס של כל השיאות והמטרה שלנו להביא מתווה שיעזור לפתוח את גני החיות. מקווה שבקרוב יהיה פיתרון שתוכלו לפתוח! מגיע לכם שיתנו לכם לעשות את מה שאתם יודעים לעשות הכי טוב"

יאיר גולן: ״מה לא ברור? ספארי זה אלף דונם. מלא בשטחים פתוחים. אלפי ילדים יכלו להגיע אליכם כל יום, במקום לשבת בבית. להגיע ולחוות וללמוד. זאת חווית לימוד אמיתית, עם מיטב המדריכים ועם דברים שהם לא יכולים לקבל בשום מקום אחר. למה לא עושים את זה? זה שילוב מבהיל של פוליטיקה עלובה ושלומיאליות. מה שאנחנו רואים פה זה מאוד מתסכל. אני לא מצליח להבין למה אנחנו מגיעים לשלב שהוא כמעט רשעות. איך אנחנו מגיעים למסקנה שמקום כמו הספארי צריך להישאר סגור? שסגירתו טובה לנו? אני לא מצליח להבין. אתם מבקשים שיגיעו מבקרים ולא מבקשים כספים מהמדינה. אני מקווה מאוד שחברי הכנסת מהקואליציה יצליחו לשים את הפוליטיקה בצד, אין דבר כזה קרנף ימני או שמאלני. בוא נשים את בעלי החיים במרכז ואת הילדים במרכז. יש לכם את המענה הכי טוב על איך ללמוד בתקופת הקורונה. שיהיה לכם בהצלחה!״

(צילום: דוברות הספארי)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 5:00, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה