ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

תומך הטרור ‏סאיב עריקאת מת מקורונה בגיל 65

תומך הטרור ובכיר הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת מת בגיל 65 בבית החולים הדסה עין כרם לאחר שחלה בקורונה. ברשות הפלסטינית הכריזו על שלושה ימי אבל.

עריקאת ניהל בעשורים האחרונים את המגעים עם ישראל בתקופות בהן התקיימו וכיהן בתפקיד הרשמי של האחראי על המשא מתן המדיני.

הוא השתתף בכל השיחות שהתקיימו בין ישראל והפלסטינים לאורך השנים. לצד התפקיד הזה הוא כיהן גם כמזכיר הוועד הפועל של אש"ף.

בנובמבר 2010 כתב עריקאת מכתב שבח לאחמד סעדת מתכנן רצח השר רחבעם זאבי. "אני כותב אליך אחי היקר כדי להביע את הרגשות האמיצים ביותר של הסולידריות והאחווה…הכיבוש מנהל מדיניות של הבסה והשפלה כלפיכם (האסירים) דרך ביטול ההישגים שלכם. הפגנתם עמידה איתנה שהייתה לאגדה שבה נפלו שהידים רבים".

לאחר ששיבח את סעדאת, כתב לו ראש צוות המשא ומתן "אהובנו, החושך של הכלא יבוא לקיצו אנו מאמינים שניפגש בקרוב ונחגוג את הניצחון ואת השחרור והחופש, לכל האסירים והאסירות".

בדצמבר 2015 ערך ביקור ניחום אבלים אצל משפחתו של מחבל שביצע פיגוע ירי נגד כוחות צה"ל והשתייך למודיעין הכללי הפלסטיני.

מהמרכז הרפואי הדסה נמסר כי "סאיב עריקאת הלך לעולמו ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים.
מר עריקאת שהועבר לבית החולים ביום ראשון לפני למעלה מ-3 שבועות, בתאריך 18/10, היה מושתל ריאה שנדבק בקורונה, טופל בביתו ביריחו והגיע במצב קשה שחייב הנשמה מיידית וטיפולי החייאה."

בבית החולים מציינים כי "במהלך תקופת אשפוזו, זכה לטיפול אינטנסיבי שכלל חיבור למכונת לב ריאות – אקמו וטיפולים תרופתיים ע"י מיטב מומחי הדסה. לצערינו, מצבו לא השתפר ונותר קריטי, ובתמונה של אי ספיקה רב מערכתית הוא הלך לעולמו. צוות הדסה משתתף בצער משפחתו, מוקיריו, ידידיו והעם הפלסטינאי."

יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, בתגובה למותו של סאיב עריקאת: "באבוד רשעים רינה. טוב לפתוח את היום עם בשורה על התפגרותו של טרוריסט שמימן ותמך לאורך השנים ברצח יהודים. מצפים בקרוב לבשורות דומות גם על אבו מאזן, וכל אויבי ישראל. לחיים, יהודים".

בפורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אמרו: "פורום "בוחרים בחיים" של המשפחות השכולות אינו מזיל דמעה על מותו של אדם שכל מהותו הייתה פעילות נגד מדינת ישראל. מי שכתב משנה סדורה נגד ישראל, הוא גרוע מכל מחבל בודד. עריקאת תמך בהתקוממות עממית ובהמשך הפיגועים, דאג למשכורות מחבלים ובכך עודד מחבלים נוספים לפעול. למי ששכח, הוא היה מראשי התומכים בחרם על ישראל ופעל נגדנו בכל במה אפשרית. את גופתו של עריקאת יש לשחרר להלוויה רק לאחר שישוחררו גופותיהם של חיילי צה"ל ואזרחי ישראל הנמצאים בשבי. זו הזדמנות פז שלא ניתן להתעלם ממנה."

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת אמר בעקבות מותו: "סאיב עריקאת היה לוחם שלום אמיתי. תנחומיי למשפחה ולעם הפלסטיני כולו."

בתנועת שלום עכשיו אמרו: "מותו של סאיב עריקאת הוא יום עצוב לכל תומכי השלום בישראל וברשות הפלסטינית. עריקאת, 'איש השלום', היה חלק מכל תהליך בין ישראל והרשות ונלחם לבנות אמון אמיתי בין ישראלים ופלסטינים עד יומו האחרון. נזכור את מסירותו לחזון השלום ופתרון שתי המדינות. כל עוד אנשים כמו עריקאת מושיטים אלינו את ידם לשלום, זוהי חובתנו להמשיך לפעול לחזרה לשולחן המשא ומתן. יהי זכרו ברוך. "

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ הביע תנחומים: "תנחומיי למשפחת עריקאת ולעם הפלסטיני על מותו של ד״ר סאיב עריקאת: מדינאי, איש שלום וממובילי המו״מ עם ישראל עוד מוועידת מדריד, כשהיה צעיר מאוד. ד״ר עריקאת תמיד העדיף את דרך ההידברות על פני האלימות והפך את חזון שתי המדינות לפרוייקט חייו. זכיתי להכיר אותו במשך שנים. התווכחנו רבות אבל למרות תסכולו מהמצב הוא מעולם לא זנח את דבקותו בפתרון שתי המדינות, ישראל ופלסטין. נוח על משכבך, השלום צוואתך."

הודעת ‏ארגון הפת"ח על מותו.

‏שר הכלכלה ויו”ר מפלגת העבודה עמיר פרץ הביע צער על מותו של סאיב עריקאת.

השר פרץ: “עריקאת ייזכר כאיש שהאמין בתהליך וליווה את המו”מ עם ישראל במשך שנים רבות, והעדיף את השלום על האלימות. תנחומיי לבני משפחתו ולעם הפלסטיני".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:00, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה