ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

הממשלה אישרה הקמת יישוב חדש בשדות נגב‎ שבעוטף עזה

לראשונה מזה שנים: הממשלה אישרה היום את הקמתו של ישוב חדש במועצה האזורים שדות נגב שבעוטף עזה. "חנון", זהו שמו הזמני עד בחירת שם חדש על ידי התושבים שיתאכלסו בעתיד. מדובר בישוב שיוקם מזרחית לקיבוץ סעד ויכלול מאות בתים.

בהתאם למדיניות ראש הממשלה לקידום פיתוח הפריפריה ולמשיכת אוכלוסייה מהמרכז לנגב, ובהתאם למדיניות הממשלה בדבר חיזוק אזור עוטף עזה, הממשלה אישרה היום את הצעת רה"מ נתניהו לבחון הקמת יישוב חדש, המיועד ל-500 משפחות, בתחום המועצה האזורית שדות נגב, במרחב המצוי מזרחית לקיבוץ סעד. שמו הזמני של היישוב יהיה "חנון".

במסגרת ההחלטה יוטל על משרד הבינוי והשיכון לרכז עבודת מטה להקמת היישוב, בשיתוף ובתיאום עם משרדי הממשלה הנדרשים.ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד היום עם ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן וברך אותו על ההחלטה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זהו יום גדול למדינת ישראל, אנחנו מקימים ישוב חדש בעוטף עזה. אני זוכר לפני 6 שנים, כשהייתי יחד איתך, תמיר, ואמרת לי 'בוא נקים ישוב חדש'. זה כבש את דמיוני ואת לבי והחלטנו לעשות את זה, והנה אנחנו מיישמים את זה. מי שהיה שותף מלא בעניין הזה הוא מי שהיה שר השיכון, יואב גלנט.אני גאה על כך שהיום בממשלה העברנו את ההחלטה. אנחנו זזים קדימה. אמרתי שיש דברים שצריך לעשות, למשל לבנות גדר כדי שלא נוצף במסתננים בלתי חוקיים מאפריקה, ועשינו את זה; למשל לבנות תחבורה, כבישים, עוד לא גמרנו את זה, נצטרך לעשות את זה; למשל להביא כל מני פרויקטים כלכליים, אנחנו בתווך עושים את זה – אבל הדבר החשוב ביותר זה ההתלהבות, זה הבערה, זה האש, ואתה הוכחת את זה, ואני רוצה להודות לך ולברך את כל היישובים. זה גם מסר פנימי וגם מסר חיצוני. אנחנו שם מול אויבים שרוצים לעקור אותנו, והם מגלים לא רק שאנחנו לא נעקרים – אנחנו נוטעים, בונים ויוצרים. זה דבר גדול מאוד – זוהי תמצית הציונות. אז הרבה ברכה, ותקבל עוד הרבה עזרה".

ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידאן: "אני מאוד מתרגש. זה יום חג למדינת ישראל בכלל ולעוטף בפרט. אני זוכר את הישיבה הזאת, ישיבה שבה חשבנו איך גורמים לאנשים לא לעזוב, איך מביאים חדשים. וכשאמרתי לך, אמרת לי 'אתה חושב שיבואו', אמרתי לך 'בוא נלך על זה', ואמרת לי 'יאללה'. 6 שנים אחרי אנחנו עומדים פה היום.תושבי עוטף עזה היום, אחרי החלטת הממשלה באמת האמיצה והמיוחדת, אחרי צוק איתן, החלטה 20-17, אוכלוסיית העוטף גדלה ב-30%. כל היישובים מלאים, שוקקי חיים. שאלו אותי 'מה, מה הסוד?', אמרתי להם 'קהילה, חינוך, עוצמה, ציונות וגם עזרה'. הדברים האלה ביחד מביאים את כל עם ישראל אלינו. יש לי רשימת ממתינים, התקשרו הבוקר גם ושאלו איפה נרשמים, אמרתי להם 'יש לי מעל 1000, לא יודע איך להתחיל אפילו'. זה אירוע ענק.אני יודע שדוחות המודיעין מדברים על כך שהם מסתכלים עלינו, וכשהם רואים אותנו מגמגמים ומייללים הם אומרים 'הנה, החבר'ה האלה שם חלשים'. וכשהם רואים אותנו מישירים מבט, עושים הרחבות, מדברים על ישובים חדשים ובונים מגדלים בשדרות, הרוח שלהם נופלת ורוחנו לא תיפול. היא לא תיפול בגלל ראש ממשלה כמוך, שהלכת איתי כל דרך, אני מתרגש כשאני אומר את זה, עד היום הזה, אתה לא ויתרת. אני לא ויתרתי, וגם אתה לא ויתרת. והשרים פה היום התעלו מעל השיקולים הפוליטיים הקטנים ואמרו 'כן' למעשה ציוני מהמדרגה הראשונה".‏

ראש הממשלה נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אני מביא היום להחלטת הממשלה החלטה על הקמת יישוב חדש בעוטף עזה. זוהי בשורה גדולה לישראל, זוהי בשורה גדולה ליישובי עוטף עזה. אנחנו ממשיכים לפתח את יישובי הדרום, לרבות המושבים והקיבוצים, אנחנו מפתחים שכונות חדשות בשדרות ובנתיבות. אני חייב להגיד לכם שיש רשימת המתנה על כל בית. זוהי ההוכחה הטובה ביותר לחוסן הלאומי שלנו".

יו"ר מרכז המועצות האזוריות, שי חג'ג', ברך על החלטת הממשלה: ״להקמת יישוב חדש בימים אלה ובעיקר, בעוטף עזה, יש חשיבות לאומית עצומה. יש בה הצהרה על נחישותה של ישראל להוסיף ולבנות ולפתח את ההתיישבות בכל חלקי הארץ. יש בהחלטה הזאת גם הצהרה על כוונתה של הממשלה להמשיך ולפתח את הפריפריה. בהחלטה על הקמת יישוב חדש יש לשקול לא רק נתונים כלכליים של רווח והפסד, אלא גם את הערך הלאומי והחברתי של המעשה.
כמי שעומד בראש מרכז המועצות האזוריות ובראש המועצה האזורית השכנה, מרחבים, אני מתחייב לסייע במימוש ההחלטה ככול שיידרש.״

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב אמר מוקדם יותר בתגובה: "מדובר ביום חג למדינת ישראל בכלל ובעוטף עזה בפרט, יום בו אנו מקימים יישוב חדש בעוטף עזה ואומרים לאויבנו שאנו חזקים ונחושים יותר מתמיד. אויבנו עסוקים בירי רקטות והפרחת בלונים ואנו בבנייה התיישבות חינוך ודאגה לדור העתיד אני מבקש להודות לראש הממשלה מר בנימין נתניהו על כך שלא ויתר וחלם יחד איתי והיום גם לחלום להתממש. בנוסף, ברצוני להודות לכל השרים וחברי הכנסת שהיו שותפים למהלך ההיסטורי. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה!"

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 22:39, יום שני (16.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה