ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

קבינט הקורונה אישר: חנויות הרחוב ייפתחו ביום ראשון

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס היום את קבינט הקורונה בראשותו לדיון על מתווה החזרה לשגרה ומדיניות ההגבלות.

קבינט הקורונה החליט לאפשר את פתיחת חנויות הרחוב החל מיום א׳ ה-8.11.2020 – עד 4 לקוחות בחנות בכל זמן נתון ובהתאם להנחיות ה״תו הסגול״.

מחר תובא לוועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל החלטה לגבי הערים האדומות.

במקביל לפתיחת החנויות יגובשו הגבלות לבלימת העלייה בתחלואה, וכן תובא הצעה בעניין בדיקות שגרתיות לצוותי עובדים. דיון בנושא יתקיים בנפרד. כמו כן, נקבע למקד גם את המאמצים בהגדלת היקף הנבדקים ועטיית מסיכות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום קבינט הקורונה: ״אנחנו כינסנו עכשיו את קבינט הקורונה. בדיוק כפי שהבטחנו בישיבה הקודמת, אנחנו נפתח את חנויות הרחוב ביום ראשון הקרוב. אנחנו מאפשרים ארבעה לקוחות בכל עת, לא יותר מזה.

אנחנו גם יודעים שיש עלייה מסויימת בתחלואה, ולכן אם אנחנו נראה בסוף השבוע הבא, לקראת השלב השלישי הגדול, שיש עלייה בתחלואה, אנחנו נצטרך לעצור ואולי אפילו להדק את ההגבלות.

בשלב זה זו ההחלטה שלנו – פותחים את החנויות, מאפשרים ארבעה לקוחות. ואני מבקש מכולם לכבד את הכללים הללו.״

שר האוצר ישראל כץ: ‏"אני מברך על החלטת קבינט הקורונה לאשר את פתיחת חנויות הרחוב ביום ראשון. בעלי העסקים הקטנים ניצבים בחזית המאבק הכלכלי בקורונה ושילמו מחירים גבוהים מאוד בשל ההגבלות שהוטלו ואנחנו מחוייבים לעשות הכל כדי לאפשר להם לחזור לעבודה. אני משוכנע שבעלי העסקים והעובדים בהם יקפידו על ההנחיות."

אחרי אישור פתיחת המסחר, מזהירה סגנית מנכל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד כי מדובר בצעד מהיר מדי שימסמס את כל הישגי המערכת מהסגר: "האתגרים הכלכליים והחברתיים שיצרה הקורונה מחייבים מענה, עם זאת התוכנית המקורית ליציאה הדרגתית מהסגר מבוססת אפידימיולוגית וכל תזוזה ממנה עלולה בסבירות גבוהה למסמס כל הישג שהושג בשבועות האחרונים. פתיחה של מסחר גם אם רק בערים ירוקות היא חסרת היגיון אפדימיולוגי בגלל ערבוב האוכלוסיות מערים אדומות. הרצון לפתוח את המשק הוא מובן וחשוב, אך השמירה על הבריאות חשובה יותר".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
ש.מ
ש.מ
לפני 3 שנים

עוד לא מבין למה הוא עוד בחוץ ואיך ממשיך לדבר מספיק כואב לי החזה שבעתי משקרים

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 19:26, יום חמישי (19.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה