חדשות בארץ

‏ללא מינויים במערכת אכיפת החוק: היועמ"ש פרסם את הסדר ניגוד העניינים של נתניהו

היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, העביר הערב לראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, את חוות דעתו למניעת ניגוד עניינים, על רקע ההליך הפלילי המתנהל בעניינו בביהמ"ש המחוזי בירושלים.

בהתאם ל"כללי ועדת אשר", בכל מקרה בו מתעורר חשש לניגוד עניינים, על השר לפעול בהתאם לחוות דעת היועץ המשפטי לממשלה. היועץ מפרט בחוות דעתו את הנושאים והסוגיות שעל ראש הממשלה להימנע מלעסוק בהם, את היקף חובת ההימנעות ואת הצורך להעביר כבר כעת את הסמכות לעסוק בעניינים אלה לשר אחר.

המקרים המעוררים חשש לניגוד עניינים נוגעים להחלטות הקשורות למערכת אכיפת החוק, למערכת בתי המשפט, לעדים או לנאשמים אחרים במשפט, לעיסוקים מסויימים בתחום הפעילות של משרד התקשורת, וכן להליכים ממשלתיים העוסקים בחקיקה בעלת השפעה על ההליך הפלילי בעניינו.

הנימוקים לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה מפורטים בהרחבה בחוות דעתה של המשנה ליועץ (ציבורי-מינהלי), דינה זילבר, שצורפה לחוות הדעת של היועץ.

יודגש, כי מדובר בחוות דעת העוסקת רק בהיבטי ניגוד העניינים הנוגעים לכתב האישום שהוגש בעניינו של מר נתניהו. לצד חוות דעת זו, יגובש הסדר ניגוד עניינים כללי, על בסיס שאלון ניגוד העניינים המועבר אל כלל חברי הממשלה כמקובל.

התנועה לאיכות השלטון על מתווה ניגוד העניינים של נתניהו: מדובר בהסדר בעייתי ולא מספק

על פי ההסדר הנוכחי גורמים בעלי זיקה לראש הממשלה הקשורים למערכת אכיפת החוק ובחירת שופטים יוכלו להמשיך לשרת את האינטרס שלו במקום את האינטרס הציבורי.

התנועה דורשת להחיל את מגבלות מערכת אכיפת החוק גם על שלוחו של נתניהו בתפקיד השר לביטחון הפנים, מר אמיר אוחנה.
בנוסף, מבקשת התנועה לקיים את הדיון בעתירתה בנושא במועד המתוכנן ביום 12.11.2020.

ההסדר המדובר מגיע שישה חודשים לאחר הגשת עתירת התנועה לאיכות השלטון (בג"ץ 3056/20) לפרסום הסדר המניעה של ראש הממשלה המואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. לטענת התנועה מדובר בהסדר פושר וגם עליו נתניהו הואיל לחתום רק בעקבות החשש מהדיון בבג"ץ.

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 14:21, שבת (5.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה