ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

ועדת הכספים אישרה: מענקי סיוע לעצמאיות שהיו בחופשת לידה ולעצמאים משרתי מילואים

ועדת הכספים בראשות ח"כ משה גפני אישרה את התקנות המסדירות את זכאותן של נשים שהיו בחופשת לידה בשנת 2019 לקבלת מענקי סיוע לעצמאים שלא יכלו להצביע על ירידה במחזור העסקי בתקופה זו. וכן את זכאותם של עצמאים שיצאו בשנה שעברה לשירות מילואים והתמודדו עם אותה בעיה בגין תקופת השירות.

ח"כ גפני: "זוהי בשורה חשובה לאימהות ולמשרתי מילואים שלא היו זכאים עד כה למענק, שמח לאשר את תיקון האפליה".

הועדה אישרה את תקנות התכנית לסיוע כלכלי (נגיף הקורונה החדש) (הוראת שעה) (בקשה למענק לפי מחזור עסקאות חליפי), התשפ"א- 2020 – המעגנות תיקון של תקנות הפיצוי לעצמאים, לעניין מחזורים נמוכים שהביאו לאי שיקוף נכון של ירידה במחזורים של עוסקים בתקופות הקורונה, בשל שירות מילואים או לידה והורות.

קבלת מענקי הסיוע לעצמאים נעשית בדרך של השוואת מחזורי העבודה בתקופת הקורונה, לתקופה המקבילה אשתקד (2019), כך עצמאים יכולים להצביע על הירידה בהכנסותיהם, בסכום העולה על 40% או 25% ממחזור העסקאות. הבעיה בשיטה זו, הייתה שנשים ששהו בשנת 2019 בחופשת לידה לא יכלו להצביע על ירידה במחזור העסקי, נוכח כך שלא עבדו באופן מלא אשתקד, ושנה זו לא שיקפה את הכנסותיהן המלאות.

ועדת הכספים הצביעה לאורך חודשים ארוכים על הבעייתיות בשיטה זו, וביקשה לתקנה, ובעקבות כך הגיש משרד האוצר את התיקון, במסגרתו נקבע תחשיב חדש לגבי נשים אלה, וכן לגבי משרתי מילואים בשנת 2019 שנתקלו גם בהם במורכבות זו:

לגבי עוסקת עצמאית שהיה לה בתקופת הבסיס חודש של פעילות מופחתת, בה לא עבדה 7 ימים או יותר, בשל חופשת לידה או שמירת הריון נקבע שתוכל לבחור לחשב את מחזור העסקאות בתקופת הבסיס (התקופה אליה משווים את מחזור העסקאות לצורך הוכחת הירידה במחזורים), לפי ממוצע המחזורים בחודשים בתקופה של 12 חודשים רצופים הקודמים לחודש הראשון שבו היה לה חודש של פעילות מופחתת, או להשוות את המחזור לתקופת פעילותה בשנת 2019, למעט החודשים בתקופה האמורה, שבהם הייתה לה פעילות מופחתת.

לגבי עוסק עצמאי שהיה לו בתקופת הבסיס חודש של פעילות מופחתת שבה לא עבד 7 ימים או יותר בשל ימי שירות מילואים בצה״ל, נקבע שיוכל לבחור לחשב את מחזור העסקאות בתקופת הבסיס לפי ממוצע המחזורים בתקופת פעילותו בשנת 2019, למעט החודשים בתקופה האמורה שבהם שירת במילואים.

חברי הוועדה קראו לרשות המיסים לנהוג באופן דומה לאנשים שמחזוריהם היו בירידה בשנת 2019 בשל מחלה או בשל סיבות אובייקטיביות אחרות.

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני: "חיכינו לתקנות בכיליון עיניים, הערנו על הדבר עוד בשלב שקבעתם את המנגנון ומאז ביקשנו זאת מספר פעמים. אנו מברכים על כך ושואלים, מה לעניין מי שהיה בימי מחלה, או אדם שמסיבות אובייקטיביות קיבל בתקופה מסוימת שכר נמוך יותר, האם השיקול שלכם יהיה לקולא לעניין חישוב דומה?"

ח"כ מיקי לוי: "בדומה לאותה עצמאית שילדה, והמחזורים שלה ירדו, אדם נפל למשכב עקב מחלה או שבר את רגלו".

ח"כ קרן ברק: "אלה נושאים יוצאים מהכלל, האם יש התייחסות למקרים כאלה?"

גיא גולדמן, ממונה חקיקה, רשות המיסים: "הדברים נבדקים קונקרטית כל מקרה לגופו, אם נגיע למסקנה שאפשר לתת מענה נקודתי, נבחן את האפשרות לתקן את החוק. אבל זה לא אותו אירוע, אנחנו מכירים את האפשרות לשחק עם ימי מחלה. אנחנו נבחן כל מקרה לגופו, גם בהיבט המשפטי, אם יהיה סיכון משפטי אם לא נעשה את זה, ניתן מענה. כל מקרה נקודתי שנוכל לתת מענה, ניתן מענה. לא נבוא ברצון שלילי לדבר הזה.

יו"ר הוועדה סיכם את הדיון "ועדת הכספים סבורה שגם אם מישהו היה בימי במחלה וזה גרם לו לנזק גדול בחישוב, שעליכם להתחשב בזה בדומה ללידה או מילואים, אלא אם כן תגיעו למסקנה שהאיש לא מדייק או לא אומר אמת. אתם צריכים לפעול לקולא עם האנשים האלה הזקוקים לסיוע. אתם אומרים שתתחשבו בזה, אני מבקש שתדווחו לנו כמה מקרים כאלה הגיעו, כמה השבתם בחיוב וכמה בשלילה".

(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 3:50, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה