ניוז
ניוז 360 news

חדשות בארץ

‏החל הניסוי בחיסון הישראלי: נתניהו וגנץ בהצהרה משותפת בבית החולים שיבא

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין ביקרו בבית החולים "שיבא" תל השומר, בו החל הניסוי הקליני בחיסון לקורונה שפיתח המכון למחקר ביולוגי.

דברי ראש הממשלה בנימין נתניהו בתום ביקורו בבית החולים:

״באתי לכאן עם שר הביטחון, שר הבריאות, עם סגן שר הבריאות ומנכ״ל משרד הבריאות. אני מבקש קודם כל להודות לכם – לך פרופ' קרייס, ולרופאים ולרופאות המצויינים שיש כאן ולכל הצוות הרפואי ב״שיבא״. ביקרתי כאן בפברואר וכבר אז התרשמתי מהטיפול המסור שאתם נותנים לבאי האונייה שבאו הנה.

באותה עת כבר ביקשתי מהמכון הביולוגי להניע קדימה את האפשרות של ייצור חיסון ישראלי, חיסון של מדינת ישראל, כדי לחסן את אזרחי ישראל מבעיית הקורונה. מאז אנחנו עברנו גלים, עברנו את הגל הראשון, היינו בין המדינות הראשונות להצהיר על סגר ולסגור את גבולות המדינה, ויצאנו מזה טוב.

אנחנו עכשיו חווים את הגל השני, היינו למעשה כמעט המדינה הראשונה בעולם שהפעילה שוב סגר, ותוך כדי זה שאנחנו יוצאים, מדינות אירופה נכנסות לסגר בגל קשה מאוד. אתם ראיתם שבוריס ג’ונסון הכריז אתמול על סגר בבריטניה, מקרון קודם לכן בצרפת, בלגיה, צ’כיה, הולנד ומדינות רבות אחרות, כמעט כל אירופה עכשיו נכנסת לסגר כזה או אחר. בשעה שאנחנו יוצאים, הם נכנסים, ואנחנו נאחל לכולם הצלחה.

יש עוד מעבר ויש עוד שלבים. השלבים האלה מחייבים אותנו לנקוט צעדים מדודים שעליהם החלטנו בקבינט הקורונה, ואני יודע שהדבר כרוך בקושי במיוחד לסוחרי הרחוב. אנחנו נעזור בכל דרך כדי שייצאו בצורה טובה ומיטבית, בלי סיכון של בריאות להם ולאזרחי ישראל, וכך נעשה עם שאר האוכלוסייה.

היציאה האמיתית ממשבר הקורונה היא בפיתוח החיסונים. לכן, יש פה יום חשוב מאוד. יום שנותן לנו ״זריקת עידוד״. פגשנו עכשיו את שגב, ישראלי בן 26, שהתנדב להיות ראשון בקו החזית, ומקבל את הניסוי של החיסון שפותח כאן ע״י המדענים המוכשרים במכון הביולוגי. אנחנו מאחלים הצלחה לשלבים האלה ולאחרים, ובעזרת ה׳ יהיה לנו חיסון תוצרת הארץ. זה דבר גדול מאוד.

במקביל, אנחנו עובדים עם חברות הפארמה הגדולות, באמצעות משרד הבריאות, כדי להביא חיסונים מהן, ואני אישית מפעיל את הקשרים שיש לי עם מנהיגי העולם כדי שנוכל לקבל גם יצור מהן, אבל לא בסוף התור אלא בקדמת התור. שוחחתי על כך עם מייק פנס ידידי, סגן נשיא ארה״ב, שמטפל בנושא הזה בארה״ב, עם אנגלה מרקל קנצלרית גרמניה, עם נרנדרה מודי מנהיג הודו, עם ולדמיר פוטין נשיא רוסיה, עם נשיא איטליה קונטה וגם עם אחרים, ואני עוד אספר לכם על כך.

מה שחשוב הוא שבאמצעי כזה או אחר – באמצעות של ייצור עצמי שמפותח כאן, או באמצעות הבאה של חיסונים מחוץ לארץ, אנחנו נביא מספיק חיסונים לכל אזרחי ישראל. אז נוכל סוף סוף, בעזרת ה׳, להשתחרר מהמגיפה. אני לא חושב שזה קורה מיד, אבל אני כן אומר לכם שאני כבר רואה את האור בקצה המנהרה, אני רואה חיסונים במדינת ישראל. לכן, יש לי רק בקשה אחת – עד אז הישמעו לכללים של משרד הבריאות וקבינט הקורונה המובאים לאזרחי ישראל. זה נועד לשמור על החיים ועל הבריאות שלכם. ומעל הכל השתמשו במסכות מעל האף.״

עוד אמר ראש הממשלה: ״אני רוצה שוב להודות לך, פרופסור שפירא, ולכל הצוות במכון הביולוגי. אנחנו נמשיך לתמוך בכם. אנחנו ניתן את התקציבים, אתם תתנו את הרגולציה, מה שצריך, לא יותר, אבל אנחנו מתקדמים לדבר ייחודי.

הדבר המרכזי שצריך להבין – יש חיסונים, אנחנו נשיג חיסונים לאזרחי ישראל – מייצור מקומי וגם מייבוא, אבל אחרי כן, אני כבר הוריתי להקים מפעל ייצור חיסונים קבוע במדינת ישראל. זה לא יהיה מפעל שמבוסס על עקרון הרווח, זה יהיה מפעל שיהיה יחידת סמך, כדי שיהיה לנו יכולת כזאת, כשם שאנחנו נוהגים עם טייסת ה- F16 או עם כל דבר אחר שהוא חיוני לביטחון הלאומי שלנו.

ולכן, אנחנו נעבור עוד שלב, לא רק בפיתוח היכולת המדעית אלא גם בפיתוח היכולת התעשייתית, כך שלישראל תהיה יכולת ייצור מן המתקדמות בעולם.

אנחנו מדינה גדולה מאוד ברוח ובמעש, אבל אנחנו מדינה קטנה, ועם זאת, יש לנו יכולות בתחומים מסוימים שרק לקומץ מדינות יש, למשל בסייבר וגם בתחומים אחרים. תהיה לנו יכולת כזאת גם בייצור חיסונים. בעזרת ה׳ אנחנו עושים ומצליחים.״

שר הביטחון, בני גנץ, הגיע הבוקר (א'), ביחד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הבריאות, יולי אדלשטיין, עוזר השר להתגוננות, משה אדרי, וראש המכון הביולוגי, פרופ' שמואל שפירא, למרכז הרפואי שיבא תל השומר, בו החל הבוקר שלב הניסויים הקליניים בחיסון לקורונה שפיתח המכון הביולוגי. באותה עת ניתן חיסון למשתתף נוסף בבית החולים הדסה.

השר גנץ נפגש עם ראש היחידה למחקרים קליניים, פרופ' איתן בן עמי, ראש רשות המחקר, פרופ' דרור חרץ, וראש המחלקה למחלות זיהומיות, פרופ' גליה רהב, וקיבל סקירה על אופן הליך מתן החיסון והמעקב לאחריו.

בסיום הביקור אמר השר גנץ: "היום הזה מביע מידה מסוימת של אופטימיות זהירה, לפני חצי שעה קיבל הנסיין הראשון את החיסון. לפני כמה דקות התקבל חיסון גם בהדסה. אני מאחל לכל המתחסנים בהצלחה.
זו אופטימיות זהירה, אופטימיות כי אני חושב שבסופו של דבר ניכרים אנשי הסיירת הרפואית של מדינת ישראל במכון הביולוגי שעבדו על הפיתוח ביחידות הניסויים בבתי החולים, במשרדים השונים שעוסקים בבריאות, ובכלל בתי החולים ובמערכים הרפואיים אני חושב שנעשית עבודה מצוינת ולכן יש סיבה לאופטימיות. זהירה כי עדיין התהליך הזה הוא תהליך ארוך, ייקח זמן לעקוב, לעבד את הנתונים, לנתח את המשמעויות, לכן צריך בסופו של דבר להיעזר בסבלנות הנדרשת.

ביחד, כמו שנאמר ע"י ראש הממשלה, יש חשיבות מאוד גדולה לשיתוף הפעולה של הציבור בכל מה שקשור להנחיות ההתנהלות, כך שנוכל להתמודד עם הסיטואציה שבתוכה אנחנו נמצאים ולהוריד את היקף התחלואה ככל שרק ניתן ולפתוח את המשק.
מערכת הביטחון בראשותי ובעזרה גדולה מאוד של משרד הביטחון בכלל, פיקוד העורף ובשיתוף יתר משרדי הממשלה בכפוף להנחיות משרד הבריאות, אנחנו נמשיך להתפרס בשטח. התפרסנו היום ב-128 רשויות נוספות עם "אנשי חיל 2" ואנחנו נמשיך להסתובב בשטח ולתת את כל מה שאפשר על מנת לסייע, נמשיך להפעיל את מנהל הרכש לייבא כל דבר שאפשר בין שהוא ציוד בדיקות או ציוד אחר שנדרש, וכמובן אנשי המכון ופיתוח החיסון, אולי גם נוכל לייצר פס ייצור ישראלי שיאפשר את היכולת להקים פה את המערכת בצורה רצינית.

אבל חברים ואדוני ראש הממשלה אני מבקש לספר לכם ב-22 שניות מה היו המילים האחרונות שאמר לי שגב שקיבל את החיסון לפני שעה. הוא אמר לי: 'תעזרו לנו, אני באתי לפה בשביל להגיד לכם שתעזרו לנו מבחינה כלכלית. אני החלפתי 3 עבודות בחודשים האחרונים לפני שקיבלתי את החיסון. תצאו לדרך עם תכנית כלכלית'. ואני אומר לך ראש הממשלה, אנחנו לא יכולים להסתפק בלשמור על הביטחון, אנחנו לא יכולים להסתפק בלדאוג לבריאות, אנחנו צריכים לדאוג לכלכלה עם תכנית 2021, יפה שעה אחת קודם.
כל יום שהולך לאיבוד, מניח פה סתם עומס כלכלי לא מוצדק על אזרחי מדינת ישראל ואני מקווה שנמצא את הדרך לצאת קדימה, וכמו שאנחנו שומרים על הביטחון ביחד וכמו שאנחנו נאבקים בקורונה ביחד, נוכל לדאוג גם לכלכלה ביחד אם נקפיד על כל שלושת הדברים האלה- נשמור על הביטחון, הכלכלה ועל הבריאות, נוכל גם לטפל בלשמור על החברה הכל-כך יקרה שלנו שמתפרקת לנו מול העיניים.
נחזור להתחלה, נאחל לשגב ולמתחסנים האחרים בריאות טובה, מאחל לכם המשך עשייה טובה במערכות הפיתוח השונות ושיהיה לכולנו בהצלחה".

צילום תמונות: אריאל חרמוני / משרד הביטחון.
לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
1 תגובה
Inline Feedbacks
View all comments
בתיה
בתיה
לפני 3 שנים

ראש הממשלה שלי

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

ניוז 360

שוטרי תחנת נתניה פתחו הלילה בסריקות עם קבלת דיווח בדבר חשד לביצוע עבירות מין ותקיפה בקטינה מתחת לגיל 16 בחוף הים בעיר. בתום סריקות נרחבות, עצרו שוטרי התחנה את החשוד – תושב נתניה כבן 18 במרכז העיר ובתום חקירתו במחלק משפחה בתחנת המשטרה בעיר החשוד נכלא. היום תבקש המשטרה בבית המשפט להאריך את מעצרו.

ניוז 360

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח לפני זמן קצר בטלפון עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובירך אותו ואת העם האמריקני לרגל יום העצמאות האמריקני. ראש הממשלה אמר שבלי ארה"ב אין חירות בעולם. הנשיא ביידן אמר שבלי ישראל אין ביטחון ליהודים בעולם. ראש הממשלה עדכן את הנשיא ביידן בהחלטתו לשלוח משלחת שתמשיך במשא ומתן לשחרור החטופים וחזר […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 0:34, יום שישי (20.09)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה