חדשות בארץ

בן 8 מאושפז בטיפול נמרץ ילדים בקפלן לאחר שהוכש ברגלו על ידי נחש

אתמול בערב, יום ראשון, הגיע למיון הילדים במרכז הרפואי קפלן נוי פתיחי, ילד בן 8 ממושב צלפון, לאחר שהוכש ברגלו על ידי נחש. ההורים סיפרו לצוות הרפואי כי בעת שהילד שהה אצל חבר, הוא ככל הנראה דרך על נחש מחוץ לבית, והוכש ברגלו.

מתיאור ההורים עלה החשד כי מדובר בנחש צפע, האחראי על הרוב המוחלט של הכשות נחש באזורנו. הילד פונה על ידי מד"א למיון הילדים בקפלן, כאשר זמן קצר לאחר הגעתו למיון, האודם והנפיחות ברגלו החלו להתפשט, ובמקביל הופיעו סימנים נוספים, ביניהם הקאות כאבי בטן ואף ירידה בלחץ הדם.

הילד קיבל באופן מיידי טיפול באמצעות אנטי סרום, המכיל נוגדנים המנטרלים את ארס הנחשים.

הטיפול גרם לעצירת התפשטות הנפיחות ברגלו והעלמות הסימנים המערכתיים. הוא ממשיך להיות תחת מעקב וטיפול הצוות הרפואי ביחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן.

קרדיט צילום: המרכז הרפואי קפלן.

ד"ר מורן שפלר-גל, סגנית מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי קפלן ומי שטיפלה בילד בעת שהגיע למיון, מסבירה: "יש להתייחס להכשת נחש כמצב חירום רפואי, להזעיק עזרה ולהתפנות לחדר המיון של בית החולים הקרוב ביותר, במטרה לקבל את הטיפול המתאים בהקדם האפשרי. הטיפול המיידי שקיבל הילד אפשר למנוע התפשטות מסוכנת של הארס בגופו של הילד, אשר עלולה להוביל במקרים מסוימים אף לסכנת חיים ממשית. הילד הגיע למיון הילדים בקפלן עם סימני הכשה, כשהוא סובל מנפיחות ואודם ברגלו, וקיבל טיפול ראשוני באמצעות אנטי סרום, משם הוא הועבר להמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים".

ד"ר אלי שפירו, מנהל טיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי קפלן אמר: "בניגוד לדעה הרווחת כי בתקופה זו של השנה הסכנה מפני הכשת נחש קטנה, המציאות מוכיחה אחרת. לטיפול המהיר במקרה הזה היתה השפעה קריטית על השיפור שניכר במצבו של הילד, וטוב עשו ההורים שהזעיקו ניידת של מד"א והביאו את הילד למיון במהירות. כעת, בעקבות הטיפול שקיבל הילד הוא יצא מכלל סכנה, מצבו טוב והוא ממשיך מעקב וניטור ביחידה לטיפול נמרץ ילדים".

ליטל פתיחי, אימו של נוי: "אנחנו גרים במושב, והמודעות להימצאותם של נחשים תמיד גדולה. אבל היינו בטוחים שבשלב הזה של השנה כבר אפשר לחשוש פחות, ועובדה שגילינו שהסכנה אולי פחותה, אך עדיין קיימת לצערנו. מרגע שדיווחה לי אימו של החבר על ההכשה, ביקשתי ממנה להזעיק מד"א באופן מיידי ובמקביל לוודא שהוא לא יזוז, כפי שידעתי שיש לעשות במקרה של הכשות. הרופאים אמרו ששני הצעדים הללו היו חשובים מאוד ומנעו הידרדרות במצבו. הורים צריכים לדעת ולהכיר מה לעשות במקרים מסוג זה. אני מודה לרופאים במרכז הרפואי קפלן שטיפלו בבני במהירות ובמקצועיות ".

לשתף
מערכת החדשות עושה מאמץ לכבד זכויות יוצרים. גיליתם טעות בתוכן? חסר קרדיט או דרוש תיקון? צרו איתנו קשר בהקדם.

תגובות

guest
0 התגובות שלכם
Inline Feedbacks
View all comments

#בארץ

צ'ט קבוצת
הכתבים
ניוז 360

לפי גורמים ישראלים: "ישראל תפתח בתגובה משמעותית למתקפה האיראנית בתוך ימים. התגובה עשויה לכלול את מתקני הנפט באיראן ויעדים אסטרטגיים אחרים."

ניוז 360

אחרי המתקפה של איראן על ישראל ‏הערב, סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס אמרה: "אני תמיד אבטיח שלישראל תהיה את היכולת להגן על עצמה נגד איראן".

ניוז 360

גנץ בצפון על רקע השיחות בדוחא: "נתניהו, הגיע הזמן שתפסיק להתעסק בגורלה של הממשלה, ותעסוק רק בגורלה של המדינה. פעם אחת, תהיה אמיץ." מהליכוד נמסר בתגובה לגנץ: "הפרוטוקולים יוכיחו שגנץ הוא זה שהתנגד להחלטות קריטיות לביטחון ישראל, כולל החלטות על פעולות צבאיות דרמטיות. חיסולי ראשי חמאס וחיזבאללה מאז עזיבת גנץ מעידים יותר מכל על שינוי […]

ניוז 360

אל״מ במיל׳ אבי עמירם וסרן ליאור פורת המייצגים את אחד החשודים בפרשה מטעם הסנגוריה הצבאית ניהלו את המגעים עם התביעה הצבאית לגבי שחרור כלל החשודים (על דעת באי כוחם), נוכח הימשכות החקירה הצפויה. עורכי הדין מטעם הסנגוריה הצבאית דרשו לבחון באופן מעמיק במסגרת החקירה טענות הגנה מהותיות נוכח קשיים שנתגלו בחקירה, מה גם שהחשודים הם […]

ניוז 360

‏בישראל מעריכים גם בשעות האחרונות, כי איראן עשויה להגיב בצורה נרחבת יותר ממה שהיה באפריל. עוד מעריכים כי התגובה של חיזבאללה לחיסול פואד שוכר עשויה להגיע בימים הקרובים, ונערכים לכך בהתאם.

ניוז 360

בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, ב-24.7 הותקף ברצועת עזה איתור בו שהה המחבל נאיל סכל, ששימש כבכיר בחמאס. מספר ימים לאחר התקיפה, התקבל מידע כי סכל חוסל. סכל פעל למעלה מעשור במסגרת ׳מטה הגדה׳ של ארגון הטרור חמאס, גוף שאחראי על הכוונת הפעילות מול שטחי יהודה ושומרון. במקביל, היה מעורב בהכוונת פעילות טרור, מימון ואספקת […]

חיפוש בניוז 360

ניוז 360 news
עכשיו 2:26, יום שני (7.10)
ניוז 360 news
פייסבוק
טוויטר
וואצאפ
טלגרם
אימייל
פינטרסט
הדפסה